::Iftar @ Puncak Mutiara Cafe:: - Blog Eyzamiel

5.9.11

::Iftar @ Puncak Mutiara Cafe::

Kebanyakan blog dah lama update pasal raya.. aku pulak, citer bukak posa pun baru nak tulih.... nak buat camne.. bila kat kampung, mood nak update x de.... sekarang ni baru la mood dtg sikit2... tapi mood raya lom hilang tau.. raya kan sebulan... :)

Aku balik Butterworth hari Sabtu dan Alhamdulillah.. jalan langsung x jammed... segalanya dipermudahkan oleh Allah.. sampai Tapah, berenti kejap utk bukak posa... kul 10 malam baru sampai Butterworth...

Besoknya, aku ngan hubby bawak family aku bukak posa kat luar... adik aku cadangkan kami bukak posa kat Puncak Mutiara Cafe... Dia cakap kat situ makanan dia best... Dulu Jalan2 Cari Makan TV3 pun pernah datang sini..kalau x silap, tetamu jemputan Pak Pie... Aku pun search kat internet untuk tengok menu... pastu, terus call diaorg unruk buat tempahan dan order sekali... Nanti x payah la tungggu lama sebab adik aku kata bulan puasa tempat tu memang penuh... kat situ ade buffet dan ala carte... tapi kami semua amik ala carte je sebab takut tak terlarat makan kalau amik buffet....

Petangnya, kami semua keluar pegi shopping baju raya untuk adik2 aku.. lepas solat asar, baru gerak pg Puncak MUtiara Cafe... masa tu hujan pulak turun lebat sangat.... Kami takut tak sempat sampai sebelum waktu bukak posa... Tak sangka pulak, walaupun hujan lebat, tapi jalan x jammed... pukul 6.30 petang, kitaorang dah sampai sana...


Ketika baru sampai... hujan masih belum reda time ni..... Bila sampai sana, pihak cafe dah sediakan kaunter untuk sesiapa yang dah buat tempahan... tanya jer meja kita no berapa dan diaorg akan bgtau... kebetulan pulak, kitaorg dapat pondok berdekatan dengan pintu masuk... Alhamdulillah.. xde la, mak ayah aku penat nak jalan ke dalam....


Tengah menunggu waktu berbuka....


Ayah aku sempat lagi baring sekejap sementara menunggu waktu berbuka...


Pukul 7, pihak cafe dah hidangkan makanan... bau makanan menusuk ke hidung... menggugat iman.. :)


Fresh oren dan air tembikai....


Adik bongsu aku, kalau makan kat luar mesti akan order chicken chop... chicken chop kat sini memang sedap... tak rugi pesan... banyak pulak tu...


Puncak Mutiara Spesial... Dalam set tu ada nasi beriani, dalca, kari kambing, ayam kampung, air asam,telur rebus sebiji dan air buah...


Cendawan Mutiara... memang sedap...


Makanan kami...


ABC PUncak Mutiara... ni kegemaran tuan besar merangkap ayah aku...


Adik aku yang baru habis keje kul 7... lewat sikit sampai..kitaorg semua dah habis makan pun...


Muka kekenyangan...


Habis licin semua...


Mak dan ayah aku pun dah kekenyangan....


Sebelum balik, adik bongsu aku sempat bergambar kat pintu masuk....

Apa2 pun, kami semua memang puas hati ngan makanan dan layanan kat sini... pasni, kalau balik kampung, bole makan kat sini lagi.... :)


Kalau nak duit lebih, jangan lupa klik kat sini yer...

No comments:

Post a Comment