::3 hari 2 malam-Port Dickson~Hari Pertama:: - Blog Eyzamiel

24.9.11

::3 hari 2 malam-Port Dickson~Hari Pertama::

Alhamdulillah... akhirnya percutian Anniversary yang tertangguh hari tu, dapat gak aku pg kali ni walaupun aku terpaksa korbankan open house hospital yang super grand tu....Tapi takpe la, janji aku dapat spend time ngan hubby... yela. masa ni la kami nak spend time lama2 sikit.. kalau tak, hubby asyik out station jer....tinggal la aku sorang2 kat rumah....

Ok,Citer hari pertama.... Mula-mula plan nak gerak dalam kul 11 dari rumah...Tapi, dalam kul 9 lebih tu, hubby dapat call kena jumpa subcon dulu.. ade hal yang nak kena selesaikan.... hubby terpaksa la jugak pegi... dalam kul 12 baru hubby balik... Jadinya, dekat kul 1 baru la kami bertolak....

Kat R&R Seremban.... makan tengahari dulu sebab dari pagi lom makan apa2....
Selesai makan kat R&R, baru gerak ke PD...Sampai sana lebih kurang pukul 2 lebih.....Aku menginap kat Permaisuri Hotel & Resort...tempat ni memang cantik sangat.... untuk kakitangan kerajaan, boleh buat permohonan dengan Bahagian Rumah Peranginan Kerajaan... Tapi, perlu diingatkan.... sangat2 susah nak ada kosong... kalau weekend lagi la jangan harap... bagi sesiapa yang teringin nak pg sini, tapi malas nak tunggu lama2... tempah je la terus ngan Hotel.....Untuk gov staff, masih dapat diskaun..tapi taklah banyak sangat..tapi takpe, sekurang-kurangnya ada kan...

Pandangan dari hadapan hotel...
Pintu masuk ke lobi utama..
 Masa nak check in tu, aku tgk ramai sangat orang kat lobi..rupa2nya KKM ngan JPA ada buat kursus kat situ...patut la parking penuh... tapi, x pulak aku jumpa membe2 KKM yang aku kenal... aku saja je amik hari bekerja sebab takut weekend nanti sesak sangat.. rupa2nya, hari biasa pun ramai ngan gov staff buat kursus...
Pemandangan dari bilik kami... betul2 berhadapan dengan swimming pool dan bole nampak laut.....

Bilik Kami... Aku amik studio apartment jer.. tu pun dah besar.. bole muat lagi 2 katil queen kat bilik tu....

siap ada mineral water ngan kopi segera....
tiap kali tido kat hotel..aku suka sangat amik ni buat koleksi....
Siap bawak bekalan kuih raya...
Mula-mula, ingatkan nak lepak2 pantai petang tu.. tapi hubby x larat pulak..dia nak berehat jer kat bilik.... kitaorg tak kemana-mana pun... malamnya, baru keluar pergi makan malam... disebabkan, hubby letih, aku decide nak makan dekat kedai yang berhampiran dengan hotel je... tapi, makanannya amatlah tak memuaskan hati aku... tak sedap langsung... semua makanan masin..ntah la... tukang masak tu nak kawin kut, sebab tu semuanya masin.... hubby tak puas makan.... hubby nak beli maggi cup pulak... jumpa la supermarket yang baru bukak kat PD..family store... memang murah2 harga barang kat situ... puas hati la.... shopping sakan gak la.. aku sempat beli pencuci muka ngan pelembap safi balqis kat situ sebab harga dia lebih murah dari kat KL....
Balik jer bilik, terus masak air dan buatkan megi utk hubby sebab kesian hubby sebab makanan dia masin sangat... hubby cakap,makan megi lagi sedap dari makan kat kedai tadi... :)

Kalau nak duit lebih, jangan lupa klik kat sini yer...

No comments:

Post a Comment