::BBQ Time:: - Blog Eyzamiel

11.9.11

::BBQ Time::


Sebenarnya kalau ikut plan... kitaorg nak buat BBQ masa malam raya... tapi, terpaksa ditangguhkan sebab cari ayam merata-rata..semua tempat dah abis... nasib baik ayam untuk buat rendang ngan nasi beriani, mak aku dah beli... hari Jumaat (4 syawal), kitaorg gi tesco beli barang keperluan... tengok2 ayam dah ada... apalagi, terus beratur untuk beli ayam... dapat la kami beli 2 ekor sebab ramai yang beli 20 ekor, mungkin untuk buat open house kut....  Balik rumah, terus perap sebab nak BBQ malam nanti.....

Lepas Isyak, baru la hubby ngan adik aku angah siap2 untuk buat BBQ... Adik yang bongsu pulak sibuk pasang pelita... kat rumah aku, memang akan pasang pelita mulai malam 7 likur.... dulu2 pasang pelita yang kena gantung tu, sekarang ni dah senang... ada pelita buloh camni... dah takyah sibuk2 cari kayu untuk gantung pelita....


Pelita Minyak Tanah....

Bos Besar tengah memantau perkembangan BBQ....


Ayam dan hot dog yang telah diperap....


Bakar Time...


Adik bongsu aku.... dia orang pertama yang merasa...


Ade gak tetamu yang datang....ni semua kawan2 adik aku la....
Memang kekenyangan betul malam tu...sampaikan semua orang tak nak makan nasi.... Apapun, semoga kebahagian keluarga aku berkekalan selamanya... Amin....


              Kalau nak duit lebih, jangan lupa klik kat sini yer...

3 comments:

  1. akak plak malam raya ke2 buat BBQ. Tp satay n ayam je, udang sket. Lps tu wat steamboat skali :))

    ReplyDelete
  2. Kak Reen..
    bestnya ada sate.... eyza gi cari udang ngan sotong kat tesco langsung xde.. tu yang jadi ayam nagn hotdog jer... :)

    ReplyDelete