Bahagiakah Aku? - Blog Eyzamiel

12.9.11

Bahagiakah Aku?

Dia:  Kau rasa kau bahagia tak?
Aku:  Bahagia sangat.. Kenapa kau tanya camtu?
Dia: Bahagia? Aku tak rasa kau bahagia.. apa sebabnya kau kata kau bahagia....
Aku: Aku bahagia sebab aku ada suami dan keluarga yang membahagiakan aku..
Dia: Bagi aku, kebahagiaan kau tu tak cukup.... bagi aku, selagi kau belum ada anak, kau x bole nak cakap yang kau bahagia dengan kehidupan kau sekarang...
Aku: :( (sebak didada).... Walaupun aku belum dikurniakan anak.... aku tetap bahagia.... adakah kau bahagia ada anak? adakah kau tahu anak kau akan menjadi anak yang berguna.... adakah kau tahu yang anak kau akan membahagiakan kau?
Dia: terus berlalu dengan geram..
Aku:Puas hati walaupun aku tak terniat nak sakitkan hati dia...sesekali orang macam ni perlu di beri pengajaran..jangan sesedap mulut cakap orang lain...

Kesimpulannya........

AKU BAHAGIA !
dan
Semoga aku kekal bahagia selamanya... Amin.....


        Tiada kena mengena dengan sesiapa.... Hanya aku....

Kalau nak duit lebih, jangan lupa klik kat sini yer...

10 comments:

  1. akak penah kena gak camni dulu. sebijik. dikatakan tak bahagia sbb takde anak.
    dan wiken retu lagi perit bila dikatakan kontrol suami plak.

    Derang ni mmg cakap sesedap mulut. Langsung tak jaga hati kita.

    Tkpe la Eyza. Sabar je yer...org giler camtu mmg tak leh dilayan. kang kita sama giler.

    ReplyDelete
  2. insyaallah...........
    kebahagiaan itu berpunca dari hati kita..........
    bukan harta...
    tiada penyebab...
    hanya ALLAH yang mengetahuinya

    ReplyDelete
  3. boleh tak kalo aku yg tampar org yg bertanya tu? mulut seyes cam cibai gile!

    tp aku suka jawapan tu. sape die nk kate die bahagia, da tau ke anak tu membesar dgn jayanya ke takk.

    eiii, aku plak yg hangin baca

    ReplyDelete
  4. Salam,

    what a gud point u bagi kat DIa tu.
    dia pulak nak tentukan kita bahagia ke tidak. psiko manusia nieh.

    ReplyDelete
  5. Wujud jugak ke org camtu.
    Cam mental je tanye org camtu.
    Mengong.

    ReplyDelete
  6. eyza, aku suka jawapan ko hentam 'dia' tuh... aku pernah cakap macam tuh kat sorang makcik yg dialog dia lebih kurang cam tuh...
    xsemestinye kita takde anak, kita xbahagiakan...
    aku benci org2 yg mentaliti dia camtuh... bongok

    ReplyDelete
  7. YES...sy suka jawapan tu....xsemestinya xde anak kita tak bahagia...yang penting kita sendiri tahu yang KITA MEMANG BAHAGIA.

    ReplyDelete
  8. dear, family zana selalu bg semangat dgn kata2 "anak bukanlah penentu kebahagiaan"..

    kadang2 org tu ada anak, tapi anak dia x membesar dgn sempurna.. kdg2 org tu ada anak, tapi husband masih cari perempuan lain.. kdg2 org tu ada anak, tapi rumahtangga sentiasa porak poranda.. jln ceritanya, anak bukanlah penentu kebahagiaan..

    sama kita doa agar ada berita gembira baik yg menanti kita.. insyaAllah..

    ReplyDelete
  9. Betul...kita bahagia!Alhamdulillah....selagi ada suami dan keluarga yang sudi membahagiakan kita...Kita akan BAHAGIA! Ramai suami yang isteri dah berikan anakpun masih cari lain.....jgn fikir dengan ada anak kita cnfirm bahagia..Allah melebihkan sesuatu pasti ade juga Dia akan kurangkan sesuatu..emo lak sy baca entry nih...hehehe

    ReplyDelete