::3 hari 2 malam-Port Dickson~Hari Kedua:: - Blog Eyzamiel

29.9.11

::3 hari 2 malam-Port Dickson~Hari Kedua::

Pagi tu, masa lepak2 kat tingkap... nampak krew drama/filem tengah shooting... tapi, tak tau citer apa dan sapa pelakonnya.. aku intai2 jugak, tapi x perasan sebab diaorg shooting kat pantai....
masa ni diaorg baru nak pasang peralatan..... yang aku nampak, pelakon yang selalu pegang watak jahat tu...ha, yang jd ayah dalam video klip Faizal Tahir-Karma..yang kasim ke nama dia..dia ada kat situ..tengah ajar pelakon berlawan...
Hari kedua ni, kami decide nak gi jalan2 kat sekitar PD... saja je..kalau lepak kat bilik pun boring jugak.....
Mula2, kita isi perut dulu.....tak pasti nak makan kat mana... jalan2 sampai la jumpa satu kedai ni..betul2 kat depan masjid.....

Warung Mak Mah Nasi Ayam 1..
Aku makan nasi ayam dan hubby makan nasi campur.....
Memang sedap semua makanan kat sini..yang paling best bagi aku, sambal belacan dia..mabeles.....

Pas habis makan, kami gi jalan2 kat muzium tentera.... saja nak kaji sejarah..hi..hi..hi..... 

Muzium tentera darat....
Hubby bersama kapsul masa....
Model kereta kebal...


Dah habis melawat sejarah.... kami gerak pulak ke PD Ostrich Farm...
Peace...


Pandang memandang antara hubby dan Ostrich.. ;)




Tak sempat nak sedia.... hubby dah amik gambar.....
Berat jugak telor Ostrich ni......


Sate Ostrich... 6 cucuk RM 10... dalam pinggan tu ada 5 jer... 1 lagi hubby dah ngap..sedap....
 Dah habis makan sate.... kami lepak kat Pantai teluk Kemang pulak.....

Bestnya tgk diaorg tanam badan dalam pasir......
 Masa kat teluk Kemang ni sempat la aku beli cenderahati ngan T-shirt untuk anak buah membe aku.... Pastu, ingatkan nak gi naik.....

PD Buggy... tapi, bila tgk trek yang mencabar dan memandangkan Cik P aku belum datang...hubby tak bagi naik..bukannya apa, berhati-hati saja..manala tahu kalau Allah bagi rezeki yang 'satu' itu untuk kami kali ni.... Amin....

Disebabkan kami tak jadi naik PD Buggy, kami balik hotel sebab hubby nak mandi kat swimming pool..... aku ingatkan hotel ni cuma bole mandi kalau pakai swimming suit, jd aku taklah bawak seluar track... rupa2nya kat sini tak kisah pun kalau pakai traksuit ngan t-shirt utk mandi kolam..nyesal pulak tak bawak.... jeles tgk hubby berenang kat dalam kolam.....
Jalan2 kat Pantai sambil tgk sunset.....Habis tgk sunset... naik bilik...lepas isyak baru kami keluar gi makan seafood.... sedap woo... fresh pulak tu..memang tak rugi la makan seafood kat PD ni.....

 Hari kedua ni Diakhiri dengan......


gambar kami.... ;)




Kalau nak duit lebih, jangan lupa klik kat sini yer...

2 comments:

  1. sweet couple... aku suka dating dua2 camneh g holiday... hehehehe... cam zaman remaja bercinto dulu kan...

    ReplyDelete
  2. Ayien...
    masa bercuti la pun dapat dating2 camni.. rasa makin mesra.. a'ah..teringat zaman2 bercinta dulu2... zaman muda remaja.. :)

    ReplyDelete