::ado laie:: - Blog Eyzamiel

18.5.09

::ado laie::

aku di tag lagi oleh yan.... tapi aku suka tag ni sbb pasal perkahwinan.....

Masihkah Kau ingat?
Tempat pertemuan anda dan suami untuk pertama kalinya...
~ KFC Taman Melawati...mmg aku xkan lupa punya.... sebenarnya hubby dah lama kenal aku... tapi aku yang x kenal dia...dia asyik minta membe aku hani kim salam jer.... tapi aku x tau pun saper... kami satu kolej cuma course lain-lain..dia amik civil engineering dan aku amik sains komputer.... dekat setahun baru la kami jumpa..tu pun membe aku yang suruh sbb dia dah kesiankan hubby asyik kim salam dr jauh jer.... mula2 jumpa kitaorang masing2 bawak membe..... ramainya mcm nak buat besday party..hi..hi....

Pandangan peribadi anda terhadap sikap atau ciri2 pada dirinya ketika mula2 berkenalan...
~penyayang, pendengar yang setia n pandai ambik hati aku....

Tempat ‘dating’ di mana dia meluahkan perasaan pada anda...
~air terjun kanching yang kat rawang tu.... mmg romantik la.... masa tu kitaorg pg piknik ramai2 ngan membe.... hubby datang n tanya aku sudi x jadik teman special dia..terkedu aku.... tetiba lak hujan turun time tu..hujan rahmat agaknya....

Jika anda masih ingat, ayat yg dia gunakan ketika meluahkan perasaannya...
~terus terang cakap...hubby aku bukannya jenis yang romantik... dia jenis terus terang.....dia cuma tanya sudi x jadik teman istimewa dia.. sanggup x susah senang bersama.....

Berapa lama hubungan anda hingga ke jinjang pelamin?
Kenal 30.09.2001
Merisik & Tunang 05.05.2007
Nikah 20.07.2007
~lama kan? kena kumpul duit dulu... akukan anak sulung.... nak bagi mak n ayah aku makan duit hasil titik peluh aku dulu baru leh kawin... lagipun aku mmg target kawin umur 25....

Berapa lama usia perkahwinan anda sekarang?
~20.07.2009 ni genap 2 tahun- bersabar menunggu cahaya kasih kami berdua....

Kejutan yg pernah dia buat pada anda...
~bila dia ajak aku kawin.... mula2 membe2 bilik sewa aku yang nak kawin.... aku dah siap prepare nak cari umah sewa lain ler..ye la..bila diaorg kawin, aku x nak la duduk situ sorang2.... hubby plak masa tu kena transfer ke sarawak .. dia kat sana dah dekat 2 tahun lebih gak.... mmg x sangka la... malam tu dia call n bila aku bgtau membe2 aku nak kawin..dia pun terus ajak aku kawin..ha..mmg terkejut la....x sempat sgt buat persiapan bertunang.... kitaorg bertunang pun kejap jer....tu pun sbb mak aku berkeras nak aku tunang..ye la..nnt ape lak kata org2 kg aku....dia kena transfer balik kesini bulan 6....n bulan 7... kitaorg selamat diijabkabulkan.....

Perancangan anda dan dia dlm rumahtangga...
~banyak..... antaranya:
*nak ade anak yang ramai -hubby nak anak2 lelaki ikut jejak dia aktif sukan...
*nak ade umah sendirik.... kalau bole umah teres la pulak.....
*nak bahagia selama-lamanya....

Hubungan suami anda dengan keluarga sebelah anda...
~rapat... walaupun hubby jenis x banyak cakap tapi dia mmg pandai amik hati orang tua ngan adik2 aku..kkdg aku rasa mcm family aku lebih sayangkan hubby dari aku....mak aku kalau dgr je kitaorg nak balik kg..terus la masak macam2 makanan kegemaran hubby aku..... adik2 pun camtu..mesti tanya.. abg balik x? sbb nak ajak abg gi jejalan.... kecik ati aku... x pulak diaorg tanya along diaorg ni......tapi aku x kisah...

Sape yg patut aku bg tag ni ek?
~semua follower yang dah berkahwin yer....
So sila2 kan la ek.

No comments:

Post a Comment