::Belum sihat sepenuhnya:: - Blog Eyzamiel

4.8.11

::Belum sihat sepenuhnya::

Rentetan dari entry ni...
sampai sekarang aku masih lom sihat sepenuhnya....
tu jugakla penyebab blog aku ni bersawang tak dijenguk oleh tuannya....

Start dari entry tu...
demam aku kejap baik, kejap datang...
sampaikan badan aku dah lemah sangat...
masa majlis APC ade sesuatu jadi kat aku(next entry aku citer)...

Walaupun demam kejap kebah, kejap kembali panas..
tapi batuk dan selsema aku still x baik sampai la hari ni...
Hari sabtu minggu lepas,sepatutnya aku kerja....
tapi, bangun jer pagi tu badan rasa panas sangat dan rasa nak pitam...
Ahad pun sama.. tapi, aku ni memang jenis yg degil...
x nak gi klinik...
hubby pun sampai dah x tau nak pujuk aku macammana..
last2 aku telan panadol baru la ok sikit...
tu pun, aku cuma baring jer..
semua kerja2 rumah dari membasuh, mengemas dan memasak semua hubby yang buat sebab aku mmg dah x larat sangat...
hari isnin tu pun hubby yang masak untuk sahur..
dah habis masak, baru dia kejutkan aku...
aku bila dah makan ubat memang lena tido...
pas sahur tu, batuk aku makin teruk...
kali ni aku dah x bole nak mengelak pg spital..
sebab aku sendiri rasa dah x tertanggung sangat sakit kepala dan batuk yg berterusan sampai muntah....
dalam kul 8 hubby bawak aku gi spital...
tapi aku mintak izin ngan hubby nak gi opis dulu buat kerja2 yg tertangguh...
hubby bagi pergi, tapi dengan syarat sekejap ajer...
hubby tunggu aku dalam kereta..
sedar tak sedar, kul 9.30 baru aku teringat yang aku janji nak gi spital ngan hubby....
Call hubby, pastu turun bawah opis utk ke klinik staff...

Orang kat Emergency memang ramai time tu...
nasib baik klinik staff xde orang..
aku patient pertama...
mula2 MA check, dia kata demam dah kurang sikit cuma tekanan darah agak tinggi...
masa tu aku dah mula batuk2 tanpa henti...
sampai muka pun dah jadi merah...
pas MA check, dia terus suruh aku masuk jumpa Dr...
Bila aku citer kat dr yang aku ni kejap demam kejap baik, dr suruh ambik darah (ini la penyebab aku x nak gi klinik, sebab aku takut amik darah :))..

mula2 MA tu amik kat lengan..
2 kali dia cucuk tapi darah x keluar...
Aduh, dahla sakit, darah x keluar pulak....
memandangkan aku puasa sabar jer la...

tempat cucuk yang di lengan....

pastu dia kata nak amik kat kat atas buku lima pulak..
dia keluarkan jarum yang ade wayer pulak kali ni... lagi la aku kecut perut..
dia suh aku gengam dan dia cucuk... kali ni lagi sakit sebab jarum lebih besar pastu darah disedut melalui wayer tu...

tempat cucuk atas buku lima...

Ya Allah, rasa nak nangis jer...
tapi tahankan hati...
masa ni badan memang dah lemah sangat....

lepas dapat result darah baru masuk balik bilik Dr...
Dr cakap aku x de denggi... Alhamdulillah..
tapi dalam darah aku ada kuman....
hubby dah risau..
tapi dr kata kuman tu sikit jer dan aku bole sembuh tapi kena makan antibiotik yang paling kuat...
pastu tekak pun dah bengkak dan hidung pun dah tersumbat....
Dr bagi aku MC 2 hari dan dalam 2 hari tu aku x boleh puasa sebab ubat antibiotik tu aku kena makan 3 kali sehari...
kalau x kuman tu xkan hilang dari darah aku...
dah la hari Isnin tu hari pertama puasa...
aku x nak bukak puasa, tapi hubby dan dr suruh untuk kebaikan aku....

Dan,
2 hari tu aku x dapat berpuasa dan berehat jer kat Umah..
Pastu, alhamdulillah...
Demam aku sembuh tapi batuk dan selsema still masih lagi....
dan batuk aku masih teruk...
sampaikan muntah....

Semalam membe opis aku suggest suh try ubat batuk Hurix 600 Flucough...

Alhamdulillah, batuk aku dah ok sikit....
tapi ubat batuk tu, sebotol hanya utk 3 kali minum...
dah habis pun...
tadi ingatkan nak gi beli ubat batuk tu lagi...
tapi kedai kat umah aku ni xde jual pulak jenama tu....
Tapi, walau apapun...
thank's sangat pada kawan2 yang mendoakan agar aku cepat sembuh....
semoga kesihatan aku akan kembali seperti sediakala nanti.. Amin....


Harap2 dapat la aku sembuh dengan segera dan dapat mengerjakan solat sunat terawih... Amin...

Kalau nak duit lebih, jangan lupa klik kat sini yer...

3 comments:

  1. Kekda doakan Eyza cpt sembuh. makan ubat tau.. :)

    ReplyDelete
  2. terigt tahun lepas saya demam campak halus masa nak dekat raya..tp xadmit..semoga cepat sembuh yee

    ReplyDelete
  3. Kekda..
    tq... Alhamdulillah... hari ni batuk dah kurang....

    mahujadiibu...
    kat opis eyza dah 3 orang sekarang ni tgh demam campak, sampaikan semalam pembantu kesihatan masuk opis check kat pasu2 bunga, takut ade jentik2 sebab dia dapat report yang kat opis kami dah ramai yang demam....takut pasni ade yg kena denggi lak... tq yer.. doakan eyza cepat sembuh...

    ReplyDelete