::5 hari yg kurang sihat:: - Blog Eyzamiel

26.7.11

::5 hari yg kurang sihat::

dah dekat seminggu aku x update kan?
Ni semua disebabkan aku kurang sihat sejak akhir-akhir ni...
Dari Hari Jumaat tempohari aku demam panas...
pagi tu, aku ingat nak gagahkan diri jugak pg kerja...
tapi, bangun jer tido...
kepala aku ni dah rasa berdenyut..
badan pun dah panas sangat...

Mula2 ingat nak gi opis aku jer (memandangkan aku keje hospital, aku bole pg klinik utk staff)...
Tapi, hubby cakap nanti pas aku balik dari klinik dia nak terus pg kerja..
takkan dia nak patah balik utk hantar aku..
jadi, nak tak nak...
terpaksa la aku gi Klinik Kesihatan sebab dari umah aku ke KK cuma 5 minit ajer...

Sampai jer sana, gi daftar...
memandangkan ni 1st time aku gi situ....
lama la sikit kena menunggu sebab diaorg baru nak bukak fail..
Aku pulak x bawak GL, pas kerja pulak tertinggal dalam kereta...
kena la bayar.. nasib baik RM1 jer...
aku dapat no 1029...
maknanya aku org yg ke 29 hari tu...

Dekat 2 jam aku tunggu baru la dapat jumpa Dr..
masa tu badan aku dah makin panas..
sampai hubby pun dah risau...
masuk jer bilik Dr, dia tanya aku sakit apa..
Aku cakap la Demam, batuk, selsema, Sakit kepala dan sakit tekak...
dr tu langsung x pegang atau check aku..
dia terus tulis ubat..
pastu tanya aku keje ke tak..
aku cakap hari ni cuti, pastu dia bg mc sehari...

Ya Allah..
punyala lama aku tunggu..
langsung dia x check suhu badan aku padahal masa tu aku rasa badan ni dah lemah sangat...
Kalau aku gi spital cornfirm kena masuk air...

Balik tu hubby belikan makanan untuk aku dan hantar aku balik umah...
baru hubby gi kerja....
Seharian aku cuma berehat tapi demam masih tak kebah....
hari sabtu dan ahad pun badan masih lemah...
semua kerja2 rumah dari mengemas dan memasak semua hubby yg buat...
aku bersyukur sangat hubby nak membantu aku....

Hari Isnin pagi tu demam dah kurang tapi batuk masih teruk...
sampaikan 2,3 kali jugak aku batuk sampai muntah....
aku x pergi klinik sebab aku takut dr akan amik darah sebab kalau demam melebihi 3 hari mmg Dr akan amik darah..
takut denggi...
petangnya, hubby amik aku kat opis dan bila balik rumah hubby masakkan sup ayam untuk aku...
dia kata sup ayam akan buat demam aku cepat kebah...
terharu sangat bila hubby layan aku macamtu..
semua yg aku nak hubby akan cuba penuhi sebab dia tau aku x larat dan selera makan pun kurang...

Bangun pagi ni, badan dah panas balik..
batuk pun masih teruk...
selsema masih ada....
nak bangun pg kerja mmg x larat....
last2, terpaksa la aku sms kat bos bgtau yg aku EL....
sayang cuti aku sehari...
tapi nak buat macammana..
kalau aku gi klinik pun...
diaorg akan bg ubat yg sama gak..
ubat yg sedia ada pun x abis makan lagi....

Bila dok kat umah rasa boring pulak..
aku ni bukan jenis yg tido siang...
telan la ubat banyak mana pun..
memang x tido....
ingat nnt kalau dah sihat sikit nak masak la utk hubby..
ye la, dah lama sangat hubby x makan masakan aku..
asyik dia je yang kena masak....

Harap2 kesihatan aku akan baik sebelum 28 hb ni sebab masa tu ada Majlis Anugerah Khidmat cemerlang..
macammana aku nak nyanyi koir kalau sore aku masih camni....

Doakan eyza cepat sembuh ye kawan2...

Kalau nak duit lebih, jangan lupa klik kat sini yer...

2 comments:

  1. la...rajin2 mkn ubat ye.smoga cpt sembuh :)

    ReplyDelete
  2. try gi klinik swasta lak Eyza. Ada yg tak amik darah terus. kut nati dpt la ubat lain.

    Kakreen ni mujo ada panel swasta, kalo gi klinik kesihatan cenggitu la gayanya kan. Nunggu kemain lama,bagi nya ubat KK tu je (yg cam panadol tu). Cemtu baik kita gi beli panadol je kan. Huhu :D

    ReplyDelete