::Gara-gara Membeli di Pasar Ramadan:: - Blog Eyzamiel

17.8.11

::Gara-gara Membeli di Pasar Ramadan::

Tadi, masa aku kat opis... hubby call... dia cakap dia muntah-muntah dan cirit-birit... aku dah risau.. ala, naper pulak ngan hubby ni... last2, aku ot 2 jam ajer... pastu gegas gi kedai beli barang2 untuk masak berbuka petang ni dan terus balik umah...
Sampai je kat umah, tgk hubby dah x bermaya... dalam beg sebelah hubby dah penuh ngan muntah.... hubby cakap dah banyak kali dia cirit-birit sampai dah x larat...
Aku jadi kesian kat hubby.. aku suh dia bukak puasa tapi dia x nak... pastu, hubby muntah lagi... aku gi dapur buat bubur untuk hubby makan.... dia tetap degil tak nak makan.. masalahnya, time tu baru kul 12 lebih... last2 aku suap gak sebab aku nak suh hubby makan ubat.... terpaksa la hubby bukak puasa hari ni... aku bukan sengaja nak suh hubby tak puasa, tapi aku dah kesian sangat sebab dia asyik muntah2 dan berulang ke tandas....

Sebenarnya, punca hubby cirit-birit sebab semalam aku kunun2 nak cuti dari memasak.. ajak hubby gi beli ayam golek kat Pasar Ramadan...dah alang2 gi sana, kami pun beli la lauk, pastu balik just masak nasi jer... kitaorg ade la beli 2,3 jenis lauk... pas diselidik-selidik rupanya hubby makan sambal sotong dan aku x makan.. sebab tu la aku x sakit, hubby jer yang kena keracunan makanan.. rasanya, mungkin sambal sotong tu dah basi tapi hubby x perasan....
Pas dah makan pil Chi Kit Teck Aun... baru la perut hubby ok sikit.... tu pun, masih ulang alik ke toilet, tapi x sekerap sebelum ni.... Pas ni, aku dah janji ngan hubby, walau lambat camne pun balik dari opis, aku tetap akan masak.. aku tak nak kejadian ni berulang.... Sian hubby...

Kalau nak duit lebih, jangan lupa klik kat sini yer...

No comments:

Post a Comment