Cuti-Cuti Langkawi : Hari Kedua (4 hari 3 Malam) - Blog Eyzamiel

25.9.15

Cuti-Cuti Langkawi : Hari Kedua (4 hari 3 Malam)


Ok, untuk Hari Kedua ni kami decide nak gi Island Hoping.... Pkl 9 pagi sampai pkl 1 tghr kami kat Pulau.. Setengah hari jugak la.. sampai kulit pun tukar kaler.. hihihi...

Bole baca kat sini...


Balik dari Island Hoping... Sampai kat Chalet, singgah kedai dulu.. beli maggi... dua-dua dah penat.. so, lapik perut makan maggi je la dulu... 


Dah puas berehat-rehat kat bilik... Petangnya kami ke tepi Airport.. nak makan Laksa... Berderet gerai laksa kat situ... pilih je.. sebelum ni aku dah pernah makan laksa Power ...  So, kali ni tak nak lagi makan laksa power sebab tak sedap... kami singgah kat 1 gerai laksa ni.. kat situ ada Ayam Golek..sebab Hubby teringin nak makan ayam golek.. aku ok je la makan kat situ...

Laksa dia xde la sedap sangat.. tapi ok la nak dibandingkan dengan Laksa Power.. hihihi..
Ayam Golek dia sedap... x cukup setengah ekor..
Nampak Unik ABC dalam kelapa ni.. aku pun order la.. tapi.. sayang sangat.. tak sedap.. air gula macam xde rasa je...
Tapi.. yang bestnya kat sini bila kita makan sambil menghadap laut.. memang heaven.. 

Dah kenyang makan... kami balik ke Pantai Cenang...


Lepak santai tepi Pantai je sambil dok tengok orang naik Parasailing.. aku teringin sangat nak naik.. Tapi..... hubby x bagi sebab dia seriau.. dia takut aku jatuh... Adoi... banyak kali aku merayu pun tak lepas jugak... terpaksa la pendam je hasrat tu... tapi rasa frust sangat tau.... 




Muka senyum dalam frust tak dapat naik Parasailing... huhuhu..
Sementara nak tunggu gi Makan Malam... aku ngan Hubby jalan-jalan plak kat dalam The Zone.. datang sini sebab aku nak cari Aiskrim gulung.. Hubby plak nak survey harga rokok...

Alhamdulillah.. tercapai hasrat nak makan Aiskrim gulung Langkawi...



Dah puas berlegar-legar dalam The Zone tu.. kami pun terus gerak ke Pekan Kuah sebab nak makan malam kat sana.. dulu-dulu masa hubby dok Langkawi dia suka makan Seafood kat kedai makan depan hotel Bella Vista ni.. sedap n murah jugak harga kat sini...

Ni la kedainya.. kedai orang Kelantan kalau tak silap aku..
Sotong goreng tepung...
Kailan Ikan Masin
Siakap Stim Limau.. sori terbalik plak gambar.. :)

Alhamdulillah... dah kenyang... balik Pantai Cenang.. jalan-jalan kejap terus balik Chalet... Tido... ;)

Bajet:
~ Island Hoping utk 2 orang = RM 60.00
~ Sarapan sebelum Island Hoping = RM 7.00
~ Bayaran Masuk Tasik utk 2 org = RM 4.00
~ Toilet di Tasik Dayang Bunting seorang = RM 1.00
~ Beli gambar Island Hoping = RM 10.00
~ Maggi Cup = RM 4.40
~ Makan Kat Tempat Laksa = RM 26.00
~ Aiskrim Gulung = RM 10.00
~ Beli roti & air = RM 13.40
~ Makan Malam di Pekan Kuah = RM 49.00

Total : RM 184.80

* Bajet ni hanya sekadar perkongsian jika ada yang nak buat rujukan.. bukan niat nak menunjuk atau riak.. aku cuma bercuti dengan bajet yang murah sahaja.. sesuai untuk sesiapa yang nak pergi Cuti-Cuti Bajet...

4 comments: