Kuala Lumpur International Hijab Fair 2015 - Blog Eyzamiel

12.6.15

Kuala Lumpur International Hijab Fair 2015

Hari tu, sebelum aku gi Event Sembonia.. aku sempat la gi PWTC untuk Kuala Lumpur International Hijab Fair... First time tau aku gi KLIHF ni..


Gigih tau.. pkl 9 lebih dah keluar rumah.. parking kat LRT n gi sana naik LRT je.. malas nak bawak kereta.. takut susah cari parking.. Naik LRT senang.. siap ada driver.. hihihi... 


Sampai sana, dalam pkl 10 camtu... tengok tak ramai lagi datang.. sebab tu la aku datang awal-awal.. malas nak berebut-rebut... 

Sebelum masuk ke ke KLIHF ni.. kena isi borang n bayar seringgit kat kaunter pendaftaran.. Ok la dia buat macam tu.. tak ada la sesak sangat.. siap dapat goodies bag, pelekat dan diaorang akan cop kat tangan kita... 


Sebelum masuk.. aku diinterview oleh petugas KLIHF ni.. nebes jap.. hahaha..


Naik atas.. sebelum pintu masuk ada banyak photobooth.. apa lagi.. aku pun bergambar sakan la...




Kat sana jugak.. ada dibuat lelongan baju-baju artis...


dan kalau ada yang nak menderma tudung pun bole.. ada disediakan kotak kat sana...


Sebelum masuk kita kena tunjuk tangan yang dh dicop tu.. baru lepas masuk.. sape yang takde, kena trn bawah dan bayar dulu seringgit.. baru dapat masuk...


Kat luar aku dah teruja tengok macam-macam jenama ada.. bila masuk dalam lagi la teruja.. dek terlampau teruja.. tak banyak gambar yang aku ambik..hihihi...


Ada pelbagai Booth jenama terkenal macam Sugarscraf, Yatt Hamzah , Aidijuma dan Madeena By Mizz Nina...



Selain dari menjual tudung.. ada jugak booth yang membuat tutorial tudung... lama gak aku kat sini.. dok belajar teknik ikatan tudung yang trendy...


Selain itu, para artis seperti Aizat dan Mizz Nina turut turun padang bagi mengutip derma untuk Aman Palestin...




Para artis jugak tak nak melepaskan peluang untuk menderma di KLIHF ini... banyak artis yang menderma koleksi baju mereka untuk dijual dan duitnya akan disalurkan ke badan amal...



Bukan sahaja dari Malaysia.. ada jugak Booth dari Indonesia dan Brunei.. meriah... koleksi tudung-tudung diaorang pun teruja aku tengok.. cantik...


Aku sempat jugak beli syampu Sari Ayu ni... rambut selalu gugur.. nak try koleksi ni..mana tau sesuai dengan aku...


Semua nampak menarik.. masa kat rumah aku ingat nak beli 2 helai je tudung.. bila sampai sana, terus jadi berhelai-helai.. hihihi...



Bagi aku, KLIHF ni memang patut dibuat selalu sebab banyak pilihan... pastu harga lebih murah dari biasa tau.. memang berbaloi... lepas ni, kalau ada lagi.. aku jugak antara terawal yang nak gi terjah.. ada sesapa nak ikut.. :)

kredit : instgram @KLIHF

2 comments:

  1. Assalam eyza,
    eh3
    ada jenam tudung bonia & sembonia kaaaaaaa???
    konpius iols he3

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh tak.. Bag Sembonia tu dari event Sembonia.. :)

      Delete