Makan-makan di Boat Noodle - Blog Eyzamiel

1.6.15

Makan-makan di Boat Noodle

Sori la ye kalau sejak dua menjak ni asyik entry makan jer.. :) 

Kali ni aku nak citer tentang tempat makan yang bole dikira agak famous jugak sekarang ni.. Boat Noodle...



Dulu dah pernah kecoh kata Boat noodle ni tak halal.. sebab tu la aku tak berani try... Tapi bila tengok ramai yang review kata ada Sijil Halal aku n the gang pun menjalankan misi menternak lemak di Boat Noodle Publika.


Kami pergi time Lunch...  dekat je ngan opis.. so, satu jam waktu lunch tu memang cukup sangat-sangat walaupun kitaorang tersasar waktu sikit masuk opis hari tu.. ni semua gara-gara mencari parking.. ramai gak orang time lunch kat Publika ni.. 


Sampai sana, tengok dekorasi dia memang simple.. ala-ala gerai kat Thailand gak... konsep lebih kurang gerai... dan kebanyakan hiasan memang di bawa dr Thailand aku rasa...


Tengok menu.. tak tau yang mana sedap.. So, aku n gang pun decide nak rasa keempat-empat perisa.. 2 ayam, 2 daging..






Pastu air sebab ramai sangat blogger suggest ambik Ice Blended Thai Green Tea... Aku pun try.. aku ni dah la suka cuba... Tapi Betul la... memang sedap teh ni.. kena ngan selera aku.. Untuk noodle plak.. aku lebih prefer yang daging sebab aku rasa lagi kick...



Aku pelik nape orang bole makan sampai bertingkat-tingkat.. aku baru makan 4 mangkuk pun dah rasa ok.. cukup la tu.. :)


Selain dr Noodle. aku order jugak Grill Beef Meat Ball... sedap.. rasa macam bebola biasa.. tapi kena ngan sos tu buat rasa sedap...


Kuih ni pun ramai blogger yang suggest.. aku try la.. sedap lagi kut kuih talam mak aku buat... hihihi... tapi ok la.. tak berapa manis...  cuma aku rasa keras sikit...



Kami berempat hanya mampu makan banyak ni jer.. tak tau la.. kut-kut sebab dah penat cari parking yang buat kitaorg x lalu nak makan banyak-banyak.. ;)

Tapi, InsyaAllah aku maybe nak repeat lagi.. kali ni nak gi weekend plak.. bawak hubby.. :)


Masa nak bayar tu aku sempat la ambik gambar sijil HALAL Boat Noodle supaya kita tak was-was lagi.. Tapi yang ni untuk cawangan Publika tau.. tempat lain aku tak sure...

Boat Noodle
Publika 
Block C5, 
Level G3, 
Lot 30a


6 comments:

  1. tak pernah try lagiii. bestnyaa

    ReplyDelete
  2. Emi tak pernah try lagi. Publika jauh pulak nak pergi. Nanti nak try yg dekat Time Square la..

    ReplyDelete
  3. suker boat noodle... sedappp lagi murah kan

    ReplyDelete
  4. Assalam eyza,
    haaaaaaaaaa
    boleh masok dalam jjcm list iols untuk ghayer nanti :)

    ReplyDelete
  5. kalau boleh setiap minggu nak pi pekena boat noodle ni adoiii craving setiap hari kot :)

    ReplyDelete