Hari Pertama Puasa.. Apa Yang Jadi? - Blog Eyzamiel

18.6.15

Hari Pertama Puasa.. Apa Yang Jadi?

Hari ni Hot FM buat topik Hari Pertama Puasa... 
So.. Uolls macam mana? Dah ada pengalaman best atau tak best untuk hari pertama puasa ni?


Aku pulak.. hari pertama dah buat onar... hahaha... Semalam aku gi NSK beli lauk pauk untuk stok seminggu bulan puasa ni.. Balik pun dah lewat.. lepas siang dan bersihkan segala ikan, sotong, udang, ayam n daging.. tengok jam dah pukul 12.30 pagi...


Pastu aku masak plak TomYam sebab hubby mintak TomYam untuk sahur... Dah selesai masak bagai dah pukul 1 pagi...

Masuk bilik.. kunci jam dan tido... letih sangat dah rasa... Bila jam bunyi aku pun bangun.... tengok jam dah pukul 5.. aku pun pelik la nape jam bunyi pukul 5.. selalu pkl 6 baru aku bangun.. aku pun golek-golek atas katil sambil baca wasap yang masuk malam sebelumnya... dalam pkl 5.10 pagi.. tetiba baru aku teringat..... Ya Allah... hari ni dah puasa... n sepatutnya aku kunci jam pukul 4 semalam tapi aku terkunci pukul 5.. dah tu bole siap dok santai2 atas katil sebab aku memang terlupa...

Kelam kabut bangun.. masak nasik.. n goreng telo dadar... hubby bangun nak Sahur tengok-tengok Nasi blom masak... hahaha.. dah pkl 5.25 nasik blom masak... last-last aku masak maggi je... 

Nak dijadikan citer semalam adik aku ngan husband dia ada kat rumah sebab nak sahur ngan kitaorang.. Kesian diaorang....  terpaksa makan maggi... Dah la first puasa... n first time adik ipar baru mai rumah.. kakak ipar dah buat onar... hahahah..

Harap-harap bertahan la perut ni.... esok awal2 dh kena kunci jam.. tak nak pengalaman hari ni berulang...hahaha...

4 comments:

  1. adoii laa.. kesian kat diaorang kan.. nampaknya tomyam tu jadi menu untuk berbuka hari ni laa..

    ReplyDelete
  2. assalam..salam hari pertama puasa..hehe..agak kecoh jugak kan persiapan puasa..last2 makan maggie..xpe..semoga dipermudahkan 1st day puasa dan hari2 seterusnya..

    alhamdulillah.,.semalam dapat gak tidur dalam jam 11 lepas masak..1 je lauk pun..hehe..ayam masak kicap kegemaran anak2..

    ReplyDelete
  3. Assalam eyza,
    he3
    salam ramadhan & selamat berpuasa naaaaa

    pstt : tergelak2 iols baca entry uols ni tau3 :P

    ReplyDelete