::Curang sebab tak ada anak?:: - Blog Eyzamiel

4.5.11

::Curang sebab tak ada anak?::

Semalam hujan lebat tul kat opis aku...
ke satu KL ujan lebat?...
idok pulak teman tahu... :)

Kul 5 hubby dtg amik aku kat opis sbb hujan dah terlampau lebat..
Takut nak drive sendiri.. (alasan)...

Masa hubby sampai tu, hujan makin lebat..
Aku pun ajaklah hubby lepak kat Cafe Spital...

Sambil2 tgh makan nasik goreng (Itu pun nak bgtau ka? :) )
Aku pun ternampak la sepasang merpati dua sejoli....
Aku bukan nya kenal rapat pun ngan diaorg....
Tapi....
Aku tau jugak la citer diaorg....

Meh sini aku citer sikit tentang merpati berdua tu...
Yang lelakinya.... Suami orang...
Yang perempuannya... aku x pasti pulak...
Dua2 keja satu opis ngan aku....

Yang buat darah aku ni menyirap bila nampak depa ni ialah....
yang laki orang ni...
bagi alasan ade awek baru adalah sebab ANAK!
Dia ngan wife dia kawin setahun sebelum aku...
tapi x der rezeki..padahal wife dia kecik molek jer....

kalau x silap aku...
lepas 3 tahun diaorg kawin..
wife dia gi la buat treatment kat O&G...
tapi sepanjang wife dia buat treatment, x pernah pun dia teman...
dia macam malu la nak mengaku tu bini dia....

aku pun dah tak tahu mcmmana hubungan dia ngan bini dia...
citer last yang aku dengar...
Awek dia sekarang suh ceraikan bini dia kalau nak kawin....
Rasanya dia belum ceraikan bini dia, sbb sampai sekarang dia ngan pompuan tu belum kawin....

Sekarang ni..
kalau pergi mana2 function opis atau kenduri kawan2..
dia dah x segan silu nak tayang awek baru dia...

tak dapat aku bayangkan macam mana perasaan wife dia.....
Takkan la sebab wife dia x dapat bagi anak?
Tapi cornfirm ke yang wife dia penyebab dia x dapat anak?...
Ntah2 dia yang mandul... sebab tu takut nak pi check...
sepatutnya, dia kena bagi semangat kat wife dia...
bukannya berlaku CURANG macam ni...
Geram jer aku....

Pompuan tu pun satu..
dah tau laki orang..
tapi still nak gak...
ntahla..
macam2 dunia sekarang ni....

p/s: Ya Allah Ya Tuhanku.... Kau bahagiakanlah rumahtanggaku selama-lamanya..Amin...



eyza

5 comments:

  1. eyza - geramnya dgr crita ni. rasa nak lempang je suami org tu..btul tu eyza, ntah2 dia kot yang x dpt bg anak, thats y x penah nak ikut buat check ke ape. Takut kantoi nnt yg dia sbnrnya bermasalah. Thats y carik spare part awal2. Takut nnt x der org nak kat dia tu..

    Ya Allah, geramnya sy.. cuma Allah je la dpt balas apa yg dia dah buat kat wife dia..geramnya!!..Hopefully wife dia lebih tabah n sy pasti ada hikmah disebalik kecurangan husband dia tu..

    p/s: Alhamdulillah, stkat ni husband sy masih x jemu2 temankan sy ke klinik. Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  2. eyza!! bile ned baca post eyza ni rase sebak sgt..berkaca mata..mesti perasaan wife die kecewa dpt tau husband die mcm tu kan..sepatutnya husband die kene la bg sokongan kt wife die..ini tak, lagi cari jalan yang tak sepatutnye...ned & husband pn belum dikurniakan anak lagi, alhamdullillah husband ned follow & support tiap usaha utk dapatkan anak..semoga hubungan rumah tangga kita berkekalan hingga ke akhirnya.. :) Amin..

    ReplyDelete
  3. Akuistinie & Nadia_Fendy..
    memang geram sangat.. tgk dia ngan awek dia cam budak remaja baru nak bercinta.. siap peluk2 pinggang bagai..menyirap je darah tgk... eyza pun sama..hubby sentiasa bagi sokongan n x jemu2 ingatkan makan ubat n tanya bila lagi appointment... Semoga husband kita semua xkan berubah sampai bila2.. Amin..

    ReplyDelete
  4. semoga kita semua dijauhkan dari perkara yg buruk.. zana doakan agar kita semua bahagia selalu di samping suami & keluarga tersayang..

    ReplyDelete
  5. aDieyZa..
    sama2 la kita berdoa agar dijauhkan dari benda2 camtu.... Amin...

    ReplyDelete