Teater Bawang Putih Bawang Merah di Istana Budaya - Blog Eyzamiel

5.12.15

Teater Bawang Putih Bawang Merah di Istana Budaya

Semalam aku n gang blogger sempat gi tengok Teater Bawang Putih Bawang Merah kat Istana Budaya... 


Sebelum.ni aku dah pernah pg Istana Budaya.. tapi bukan tengok teater.. Masa tu aku pegi sebab ada pertandingan Tarian... Ni kiranya first time aku tengok teater kat Istana Budaya...


Aku akui... aku pegi tengok Teater ni sebab ada Beto Kusyairi dan Syahrul Rizwan je pun... tapi... bila je teater mula.. aku dah terpegun... tengok setiap inci atas pentas tu... cantik sangat...  lakonan dari pelakon2 yang terlibat jugak betul2 buat aku terpukau..


Fathia Latif sebagai Bawang Merah betul2 buat aku rasa sama emosi dia.. Juliana Evans pula bawang putih yang jahat dan gediks...

Sekian lama aku nak tengok kak ogy berlakon teater.. akhirnya aku dapat tengok dalam teater ni bila kak ogy dgn adik dia Fazlina berlakon sebagai mak labu dan mak kundur yang suka bergaduh.. Real tau nampak kak ogy pukul adik dia...pastu time dia pukul Fathia pun sama.. betul-betul menjiwai watak... selain tu watak Nabila Huda dn Tya Ariffin pun tak mengecewakan.... 

Beto plak pegang watak sebagai si Bongkok yang sukakan Bawang Merah.. tapi Bawang Merah vuma anggap dia sahabat dunia akhirat.. yang paling best aku suka time Beto berlawan ngan Sultan (Syahrul Rizwan).. nampak tangkas dan kemas.

Malas aku nak citer lebih2.. sebab apa? Sebab korang wajib tengok teater Arahan Erma Fatima ni.. Pelakon Best.. Backdrop cantik.. jalan cerita kemas.. lagu sedap... puas hati la. Kalau korang tak caya.. korang terjah la sendiri...

Pementasan ni akan berlangsung dari 3 hingga 8 Disember 2015. Ada masa lagi...
Tiket2 yang berharga RM36 -  RM256 bole dibeli dengan melayari www.airasiaredtix.com atau bole terus ke Istana Budaya.

kredit : Eazy Izzuddin


No comments:

Post a Comment