De Pauh Garden.. Tempat pilihan berbuka puasa yang best.. - Blog Eyzamiel

19.7.14

De Pauh Garden.. Tempat pilihan berbuka puasa yang best..

Kalau korang kat area Butterworth dan tak tahu nak makan kat mana.. aku memang rekemen sangat-sangat korang pergi makan kat De Pauh Garden.. Kedai ni kat area Permatang Pauh.. dekat jer ngan Politeknik Permatang Pauh...

Masa aku balik kampung hari tu... aku bawak family aku gi berbuka puasa kat sana.. Family aku memang dah selalu makan kat situ.. aku ngan hubby jer kira baru 1st time nak makan kat sana... Kalau bulan puasa ni.. memang kena call dulu untuk reserved tempat..kalau walk in takut penuh.. masa kitaorang sampai pun, tempat memang dah penuh.. semua orang dah reserved..

Kat sini, servis pun cepat.. sebelum sampai waktu berbuka.. semua orang dah dapat hidangan...kalau kita baru order pun, cepat jugak sampai.. puas hati la...


Reserved atas nama aku... 8 orang jer sebab adik aku, alang tak balik.. dia akan balik dekat nak raya nanti sekali dengan nak sambung cuti sebab nak bersalin kat kampung...


Acik n Adik... Selfie dulu sementara tunggu waktu berbuka..


Ayah aku pun layan si bongsu ni selfie..


Sabar menunggu waktu berbuka...


Siakap stim limau..kegemaran mak aku n hubby... Mak n hubby order Set Nasi ngan ikan... dalam set tu ada Siakap Stim Limau, Tomyam Campur , Sayur Campur ngan 2 gelas jus...


Ni aku punya... Fish n Chip.. sedap...


Ni adik Ipar aku, Ida yang Order.. Spicy Chicken Chop...


Burger Komtar ni Angah Punya...


Air kami order 2 jag.. 1 jag air tembikai.. 1 lagi air bandung cincau... hubby order Fresh Oren n Adik Bongsu aku order jus epal.. Tapi air adik ngan hubby dah termasuk sekali dalam set Ikan mak aku tu...


Lamb Chop ni pulak Adik Bongsu aku punya..dia memang peminat tegar kambing.. tak sempat nak mintak sikit..tengok-tengok jer dah tinggal tulang.. hihihi..sedap sangat la tu..


Acik makan set nasi gak ngan mak aku.. sambil tu dia order kentang goreng ni... sedap.. langsung tak berminyak..


Ayah aku memang kalau ajak makan luar.. dia mesti akan order Mee atau Koay teow... kali ni dia order Koay Teow Kuah...


Air tembikai yang sedap... manis dan sejuk... Tuang siap-siap sementara tunggu azan...




Sabar sementara tunggu azan..padahal.perut dah berbunyi-bunyi lapar...

Alhamdulillah.. dapat jugak aku berbuka puasa ngan family.. Tahun ni sedih sikit.. sebab aku tak raya kat Penang sebab tahun ni giliran rumah Mertua plak.. Naik Belon... Balik Sarawak..takpe la..giliran tetap giliran.. Alhamdulillah... dari mula kawin kami dah buat sistem ni.... Tak pernah lagi la kami bergaduh pasal balik kampung...

Bila banyak sangat kejadian tentang kapalterbang ni.. aku dah mula rasa cam takut sikit nak naik Flight ni..hihihi.. nak buat macam mana.. dah tak ada pilihan.. Tawakal pada Allah je la... Moga aku selamat pergi dan balik... Amin..

#Pray4Gaza
#Pray4MH17
#Pray4MH370

Al-Fatihah untuk semua yang terlibat dalam Nahas MH17 yang beragama Islam... Salam Takziah..

2 comments:

  1. yes Dpauh CT setuju. kedai ni memang ooonom nom.. dok tersimpan entry nak review tapi tak publish lagi haahahaks.. dulu masa duduk kat bukit minyak slalu gak pegi. da pindah nibong tebal ni jarng jarang le singgah..

    lamb chop fevret :D

    ReplyDelete