Beli ikan di Jalan Pasar,Pudu - Blog Eyzamiel

1.7.14

Beli ikan di Jalan Pasar,Pudu

Sabtu lepas aku ada jemputan event kat NZ Garden Jalan Ampang (nanti aku citer tentang tu yer)... balik tu dalam pukul 1 tengahari, aku ngan hubby pegi pulak ke Jalan Pasar, Pudu.. Ya Ampun... hari sabtu kan... jalan jammed teruk..tengahari pulak tu.. yang mana kerja, mesti dah balik.. hari sabtu kan kerja separuh hari jer... Sampai jer sana, tengok kiri kanan... ramainya orang..parking pun tak ada.. 2,3 kali jugak la pusing.. last2 masuk jugak la parking berbayar... tapi kan... mahal sangat bayaran parking kat situ... mengalahkan harga parking kat jalan TAR.. sejam 5 hinggit, pastu jam berikutnya 4 hinggit... kalau masuk 2,3 jam.. jenuh gak la nak membayar... aku cakap ngan hubby, kita gi beli dalam masa sejam jer... hahaha..dasar isteri kedekut..padahal bukan keluarkan duit aku pun...

Ops..lupa plak nak citer apa yang aku buat kat sana... sebenarnya kan... hari tu kawan hubby ada bagi akuarium.. hubby apa lagi..berkobar-kobar la.. hobi baru katanya... jadi, sebagai tulang belakang dan pemberi semangat untuk hubby, aku pun teman la dia gi beli ikan untuk akuarium dia tu... Bukan tak nak pergi kedai ikan, tapi kat sini meriah sikit...pastu banyak pilihan..nak yang besar, kecik, hitam, putih, berkaler semua ada... aku survey2 dulu..pastu baru beli... kat sini kita bole beli yang dah siap pek atau kita pilih dan mintak diaorang pek...harga ikut bajet la.. ada yang harga 0.80 sekor sampaila beribu sekor..pandai2 pilih la...






Survey punya survey.. akhirnya kami beli 8 ekor ikan dulu utk percubaan pertama ni.. aku pun tak tau ikan apa...ikan emas kut sbb kaler oren.... hubby beli dengan makanan sekali... ikan 8 ekor RM 18.00... makanan ikan pulak RM 5.50.. so total : RM 23.50.. tapi, tokey tu bagi diskaun 50 sen.. bayar 23 ringgit jer...


Balik tu, hubby terus semangat.. cuci akuarium ngan pasang apa yang patut...


Ni la hasil kerja hubby... paastu baru teringat.. "ala, kalau beli pokok kan best, xde tempat diaorang nak main..mesti bosan"... hubby gelak sebab aku cakap macam tu.. kelakar ke? erm..ntahla..konfius aku...

1 comment:

  1. xpe nnti slow slow eyza beli kan diaorang pokok, batu batu kee hehehhehehe

    ReplyDelete