Buffet Ramadan Yang Murah! - Blog Eyzamiel

13.7.14

Buffet Ramadan Yang Murah!


Alhamdulillah... semalam.. aku n geng opis berbuka kat luar... aku pg ngan adik ipar aku jer sebab hubby tak pergi... dia kerja.. aku ok jer... janji hubby izinkan aku pergi..hihihi...

Kami plan berbuka kat Restoran Tuuu...Dia Pak Tam kat Bandar Baru Selayang...Membe aku, Noly yang uruskan bab tempahan..kitaorang bawak diri jer...



Restoran ni dekat jer ngan Hospital Selayang.. Kami pun tak pernah sampai kat Restoran ni.. apa lagi, daripada sesat, lebih baik guna waze.. terus jer sampai depan restoran... Sampai sana, memang dah ada kaunter untuk ambik kupon Buffet.. senang.. Macam kami, Noly dah ambikkan siap2 sehari sebelum tu.. kami cuma pergi tanya no meja jer...

Ni la Buffet yang murah.. kat KL pulak tu.. kalau kat kampung aku pun tak dapat harga ni...


Hari Pertama Ramadan, buffet cuma berharga RM 9.90 seorang... Minggu Pertama harga RM 14.90.... Minggu kedua dan seterusnya pulak RM 20.90....Ha..betul tak aku kata? Murah kan? Memandangkan kitaorang pergi minggu kedua.. kitaorang kena bayar sorang RM 20.90.. Bagi aku still murah sebab ada macam-macam makanan...



Kami konvoi 2 biji kereta.. kira kami sampai dulu la.. yang lain2 blom sampai.. sempat la kami dok bergambar dulu... Bila yang lain-lain sampai.. semua dah lupa nak bergambar sebab dah sibuk nak ambik makanan..hihihi...


Makanan pun tersusun cantik jer.. ni seksyen nasi dan lauk pauk.. ada banyak makanan kat sini... ada Nasi putih ngan lauk pauk yang banyak, Nasi beriani, salad buah, Bihun Sup, Mee Rebus, mee Goreng, Kuih Muih yang bermacam jenis,buah-buahan, bubur kacang dan jagung dan air yang ada lebih kurang 8 jenis... Banyak kan? sampai tak tahu nak makan yang mana satu...


Tempat makan pun cantik dan selesa....


Apa yang bestnya kat sini yang tak semua tempat ada adalah bacaan doa dan sedikit tazkirah sebelum berbuka.. kiranya, xde la kita buang masa macam tu ajer.. bila sampai waktu berbuka.. semua baca doa sama-sama...


Aku banyak ambik lauk jer.. nasi sikit sebab dah rambang mata.. semua nampak sedap... Lepas makan nasi.. Pergi sembahyang Maghrib dulu... kat sini, surau kat tingkat atas... surau selesa, ada aircond dan ada banyak telekung yang disediakan... tak ada alasan terlupa bawak telekung...


Habis Sembahyang, turun balik kat tempat makan.. sambung lagi makan yang ringan-ringan sambil berborak.. ada jugak membe yang dah balik sebab nak sembahyang terawikh...tinggal kami2 jer la dok kat situ... maklum la,dah lama x jumpa ngan dak Ekin tu (tudung coklat)... Dulu, dia staff sambilan kat opis aku, tapi bila dapat kerja tetap kat BSN.. dah jarang jumpa.. tu yang bila jumpa, banyak jer topik nak citer...




Semua dah kekenyangan... Pastu dengar pekerja Pak Tam kata bole bungkus lauk untuk sahur... Jangan Membazir katanya... bungkus... bungkus... kami pun bungkus jugak.. memandangkan aku cuma berdua ngan hubby, aku ambik sikit je la..ngam2 untuk kami sahur... Alhamdulillah.. Rezeki.. dah la makan kenyang, siap bagi bungkus lagi.. Moga rezeki Pak Tam makin murah di Bulan Ramadan ni... Amin...

Kalau korang nak try jugak.. Jangan lupa call dulu.. buat booking... Check jer kat Facebook Restoran... Link kat bawah ni :


2 comments:

  1. Paktam dari dulu bagi bungkus makanan.. tu yg best tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. eyza baru 1st time makan kat sini... x pernah lagi orang buat konsep buffet macam tu.. memang berbaloi.. moga semakin murah rezeki Pak Tam sekeluarga..

      Delete