::Penat:: - Blog Eyzamiel

25.9.09

::Penat::

Alhamdulillah... aku dah selamat sampai dr kg ptg semalam.... hari ni dah masuk opis pun.... kalau ikutkan hati malas aku nak masuk opis tapi memandangkan keja yg bertimbun n cuti yg x seberapa.... kena la jgk dtg ..... lagipun aku x jadi balik sarawak.... aku baru jer balik dr penang....

Balik semalam..punya la ramai org..kat tiap2 hentian penuh... kitaorg berenti kat hentian rehat Tapah...sampaikan kitaorg terpaksa tapau nasik n makan kat bawah pokok... tapi best gak sesekali makan mcm tu...hi..hi...

raya kali ni penat sgt..mana xnyer... dari raya pertama sampaila raya kelima..kitaorg satu family asyik pergi berziarah jer....

raya pertama... pagi2 tu kitaorg pg sembahyang raya n ziarah kubur arwah tokwan & tok (sebelah ayah).... pastu terus gerak gi rumah sedara-mara ayah..... petangyer kitaorg terus gerak balik kedah plak (sebelah mak)....

raya kedua....kitaorg pg umah sedara kat sg. petani n gurun plak... penat woo...

raya ketiga...lepak kat umah tok..tggu tetamu dtg... malamnya bapa sedara aku nak blanja makan RFC tapi disebabkan ade masalah teknikal..kitaorg pun gerak la makan KFC... pas dah kenyang baru gerak balik Butterworth.......kul 11 baru la kitaorg sampai rumah...

raya keempat... gerak pg Parit Buntar..rumah adik ayah aku n sepupu aku.... balik pun dah petang sbb jammed teruk....

raya kelima...mak aku ade buat open house... tapi aku gerak balik KL awal..tak dapat la aku join ngan sedara mara aku....

raya keenam..aku dah masuk keje.....

kalau kat sebelah utara...tiap2 rumah mesti ade sediakan hidangan lain selain dari ketupat palas @ kuih muih... macam laksa..bihun sup..nasi tomato..beriani...ataupun nasi putih... kembong perut aku..mana taknyer...tiap2 rumah kena makan.. sampaikan perut aku pun dah full....macam mana nak diet kalu macam ni...hi..hi...

p/s: lepas ni aku mesti jarang2 update blog sbb kat opis aku diaorg dah block blogspot ni.ni pun aku update kat CC jer...sedihnyer..... aku ingat nak pasang internet je la kat rumah..lagi senang kan... mana lagi ok..Maxis.. Celcom @ P1W1Max?

No comments:

Post a Comment