::keta aku kena langgar?:: - Blog Eyzamiel

14.9.09

::keta aku kena langgar?::

pagi tadi aku ade app kat Kl...
ingatkan nak kuar dr umah kul 7..
last2 kul 7.30 baru gerak dr umah..
apalagi..
kelam kabut la aku...
masa sampai kat simpang nak gi opis (nak hantar adik aku pg keje dulu)..
aku dah bg 'signal' nak ke kanan...
so..kena la berenti kan..sbb keta yg jalan lurus tgh ade...
tetiba...
aku dgr bunyi berdentum kat blkg keta aku...
rupanya...
ade la satu motor ni...
sudah hantam aku punya kereta...
bengang la aku...
bila aku nak kuar dr keta jer...
aku tgk...motor tu dah pusing...
dah lari...
mmg la aku x terkejar..
dah la banyak keta...
motor senang la lari...
geramnya...
dah la tu...
no. plat dia pulak x nampak...
hai..mmg menguji kesabaran aku di bulan puasa ni la...
aku berenti kat tepi n check keta...
nasib baik just calar jer..
tapi x tau la kut2 ade tapi aku yg x perasan..
ye la...
dah lambat utk app....
bengang aku....
sabar..sabar...
bila bgtau abg j...
aku yg kena marah...
padahal bukan salah aku...
abg j marah aku bukan sbb aper..
dia takut ape2 jadi kat aku....
dia panik sekejap..
bila aku kata x de baru la dia ok...
nasib baik keta x kemek ke ape ke...
dah la nak raya ni....
duit lagi...
budget aku dah lari terus ni.....
camne nak buat...

p/s: nak tanya... ade x sesapa yg tau petua..kalau air masuk dalam telinga... nak keluarkan balik camne? macam2 aku dah buat tetap x nak keluar..dah rasa macam org pekak dah hari ni....

2 comments:

  1. Saya pun pernah kena, masa tu dah signal ke kiri. Si motor ni nak memotong lalu kiri. Kami belok kiri dia terus.

    Baru seminggu amik kereta [baru] kalau tak silap. Teruk gak. Skirt? pecah. Pintu jadi tak rapat. ada kemek2 kecik la.

    Motor? sudah lari.

    Kalau saya, telinga masuk air... masukkan air lagi kat telinga yg sama, biarkan dia 'menggelegak' masa tu kepala kena mereng, biar air masuk telinga. Bila dah menggelegak... keluarkan balik air tu. tapi dah lama kena? tak tahu berkesan tak. selalu saya buat sebaik saja kena.

    Kalau tak boleh gak gi jumpa doktor la. tak elok biarkan.

    panjangnye komen saya ni. sori hehhehe

    ReplyDelete
  2. irtiyah...
    tu la pasal..bila jadi kes macam tu mmg bengang kan..padahal bukan salah kita.....

    Alhamdulillah..air tu dah keluar..harap2 keluar semua la.... thank's yer bg petua tu..selamat hari raya...

    ReplyDelete