Tiket Balik Raya dah Mahal! - Blog Eyzamiel

8.7.14

Tiket Balik Raya dah Mahal!

Adoi.. tensennya aku... tiket balik raya semua dah mahal gilos.. selalunya mmg aku beli tiket awal2.. tapi kali ni.. hubby suh KIV dulu sbb dia x pasti lagi dapat cuti ke tak.. Sekali..bila dia suruh proceed beli.. harga tiket Flight dah melambung macam ni.. dah la balik sana xde jalan darat.. kalau ada, tak payah la aku dok pening-pening kepala...


Minggu lepas aku tengok tiket Air Asia takde la semahal ni.. tapi.. bila bukak hari ni... Mak ai.. terkejut aku.. dah cecah amaunt tu... huhuhu...


Pastu try la cuba nasib bukak Malindo Air pulak... Harga ok sikit dari yang atas... tapi still mahal jugak... beza sikit je pun...


Last sekali, aku bukak MAS pulak..memang aku tau MAS lagi mahal..tapi saja cuba nasib... tengok-tengok MAS murah sikit dari Air Asia... tapi tarikh dah kedepan sehari.. kejap lagi nak tgk balik Air Asia..kalau tarikh sama dengan MAS lebih murah, aku pilih Air Asia la... kalau yang ni lebih murah, baik pilih yang ni.. dah siap2 include dgn luggage.. lagi jimat...

Aku rasa macam sayang je duit (dasar kedekut) hihihi... Bukan kedekut sebenarnya.. tapi..mengenangkan nanti kat kampung kita nak guna banyak duit jugak... tu yang buat aku pening....Tapi, nak buat macam mana.. dah salah sendiri.. lain kali, jadikan pengajaran.. jangan nak bertangguh.. Nak tak nak... kena beli jugak.. nak kena tengok pro n kons dulu.. korang rasa mana  yang lebih berbaloi?



7 comments:

  1. Mahalnya..sbr ye..ujian tu..yg penting happy dpt blik beraya dgn family :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la.. nak buat macam mana... nak balik raya punya pasal..pejam mata je la.. :)

      Delete
  2. malindo pun ok gak...pernah naik dr subang ke KT. Malindo pun all in..

    AA tu baru harga tiket, blm campur luggage lg, seat lg dan mcm2 mak nenek lg..dah lg mahal dr MAS.

    MAS tu ok..harga tu all in.

    Terpulang kpd tuan punya duit..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malindo eyza tak pernah try lagi.. tu la.. dok fikir gak tadi kalau MAS semua dah masuk sekali... Air Asia nak kena ADD On plak..ptg ni nak tgk balik tiket.. harap2 turun la(turun ke?hahaha)

      Delete
  3. mahalnya..tiket bas byk dah habis so org ramai terpaksa balik raya naik flight sbb xde pilihan,maybe sbb tu harga tiket dinaikkan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya plak sbb nak balik sarawak.. xde pilihan.. mmg kn naik flight jugak..

      Delete
  4. Bersyukur la mampu lagi beli tiket. Sy memang tak dapat balik raya sebab duit pun takda. Raya sorang je la kita ye

    ReplyDelete