Happy Besday Sayang - Blog Eyzamiel

13.6.14

Happy Besday Sayang

Amaran : Entry ini mengandungi unsur gediks sikit..harap jangan muntah bila baca.. :)

Hahaha.. kerlas tak? siap bagi amaran tu... Ala.. takde la gediks sangat pun..aku just nak citer tentang hubby jer... memandangkan esok Besday Hubby... aku nak la buat entry khas untuk dia... ala-ala..pra-hadiah untuk besday.. Eh.. ada ke Pra-hadiah? gasakla...


apa jer baju aku..mesti akan jadi baju dia gak.. sharing is caring katanya...
Ni la suami aku.. Sarawakian... ramai yang tanya, macam mana kami boleh jumpa.. ye la.. sorang orang Utara.. sorang lagi orang Oversea (walaupun hanya seberang laut China Selatan je pun)...  sesapa yang dah lama follow blog aku ni mesti dah baca kan.. kalau nak baca jugak...klik je sini..

Aku ngan hubby memang banyak jugak persamaan..orang kata, kalau cari pasangan..kena cari yang kontra...baru la mencabar... tapi, aku bersyukur sangat... bila banyak persamaan lagi senang... Persamaan kami :   degil.. keras kepala.. sensitif.. suka merajuk...suka shopping... suka mencuba makanan baru..  ha. tu antara persamaan kami.. tak bole la citer semua..ye dak..persamaan kami banyak yang negatif la... tapi, kalau salah sorang merajuk, sorang lagi akan coolkan keadaan.. xde la dua-dua merajuk serentak.. pitam kalau macam tu....

Yang kontra pulak pasal kami : Aku banyak cakap..tapi, kalau baru kenal, lambat nak panas... orang selalu ingat aku ni sombong.. tapi bila dah kenal, bersembang susah pulak nak berenti... aku suka huhahuha sikit..means suka pg karaoke.. suka berhibur ngan kawan2...hubby tak berapa suka.. kalau pegi pun dia tak nyanyi..just teman aku jer.. tapi, sebenarnya hubby ni suka menyanyi.. nak tau kat mana dia nyanyi? kat dalam bilik air @ kat depan pintu rumah... sapa yg jadi jiran aku, dah tau dah perangai hubby ni.. kuar je lif..mesti dgr dia nyanyi.. dah habit rasanya.. :) tapi, ni tak bermakna dia tak sokong aku.. dia la orang yang paling memahami aku dan selalu sokong apa yang aku buat... kalau aku ada apa2 event pun, dia la orang kuat yang sanggup hantar aku ke mana saja... macam dulu, aku jarangggg sangat nak join apa2 event blogger sebab hubby duduk jauh.. sekarang kami dah tak PJJ lagi.. tu yang aku suka.. bole bermanja-manja ngan hubby..minta dia hantar aku kemana-mana.. tu bukan buli tau.. tu la kasih sayang namanya... hahaha..

Ops.. tujuan asal buat entry ni just nak wish Happy Besday je kat hubby.. sekali.. aku dah termelalut la pulak... ok..ok.. kembali pada tajuk asal... nak bagi ucapan sikit la kat Hubby...

To My Dearest Hubby... 
walaupun eyza tahu abang jarang baca blog eyza...  tapi eyza tak kisah sebab abang selalu sokong eyza dalam berblogging ni.. abang tak pernah merungut bila eyza suruh pg hantar tempat event... kasih sayang abang masih sama macam sejak kita mula2 kenal dulu... pejam celik pejam celik dah 12 tahun 8 bulan 1 minggu 6 hari kita kenal.... dan dah 6 tahun 10 bulan 3 minggu 3 hari kita berkongsi katil...dari abang kurus kering sampai la abang membesar bagai juara sekarang.. abang masih yang sama..cuma sekarang ni abg dah makin cool... dulu kalau merajuk, sama naik lamanya ngan eyza... sekarang, abang selalu je acah2 merajuk.. saja nak tgk perangai eyza..nak pujuk ke tak... Walaupun kita blom dapat rezeki untuk ada anak sendiri.. abang tak merungut... tak pernah salahkan eyza atas apa yang terjadi... eyza bersyukur sangat dapat suami macam abang... kalau nak tulis pasal abang.. sampai esok pun tak habis... takpe la..biarla yang lain2 tu eyza simpan je dalam memori eyza....(tetiba pulak rasa touching) ok la abang, sebelum opis eyza ni banjir ngan air mata.... 

 Happy Besday Sayang.. Semoga berbahagia selalu... semoga mendapat apa yang abang inginkan.. semoga kekal sayang dan menjadi suami yang terbaik untuk eyza... semoga kita kekal hingga Jannah....U  always in my heart... I love U so Much Sayang.... Muah..

6 comments:

  1. happy birthday buat suami eyza...

    # terima kasih sudi join.. blog ini tersenarai di http://www.mialiana.com/2014/06/senarai-url-blog-5.html

    ReplyDelete
  2. Happy besday to your hubby, moga panjang umur dan dimurahkan rezeki ye :D

    ReplyDelete
  3. ai like gedik gedikkk , momantaii kekekkee

    ReplyDelete