::Alhamdulillah...Dah 4 tahun Bersama:: - Blog Eyzamiel

20.7.11

::Alhamdulillah...Dah 4 tahun Bersama::



Alhamdulillah..
Hari ni genap 4 tahun usia perkahwinan kami...
Rasa macam baru jer kami melangkah ke Alam Perkahwinan...

Hubby pernah cerita dengan aku yang aku ni cinta pandang pertama dia...
Sebenarnya aku ngan hubby satu kolej...
Cuma hubby amik Kejuruteraan Awam dan aku amik Sains Komputer & IT...
Memang aku x pernah kenal dia langsung sebab fakulti kami agak jauh...

Nak dijadikan cerita, satu hari tu..
aku temankan membe aku tgk pakwe dia main bola...
pas dah abis game, pasukan diaorg mintak aku tolong amikkan gambar...
masa tu la hubby tgk aku..
aku tak perasan pun dia ada dalam team tu...

2 hari lepas tu...
pakwe kawan aku bgtau yg ada org kirim salam dan nak kawan ngan aku...
aku jawab salam dan kata x berminat nak kenal ngan orang tu...
tapi hubby ni jenis yang x putus asa..
dia tetap gak kim salam...
padahal aku sikit pun x kenal dia dan x pernah tgk muka dia...

setelah lebih kurang 2 bulan lebih dia dok kirim salam, tapi aku tak layan..
pastu, dia mintak membe aku ngan pakwe dia tolong aturkan pertemuan dia ngan aku...
mula2 aku x nak pg...
tapi membe aku ni beria-ia ajak..
katanya, dia ngan pakwe dia akan teman aku...

tak sampai hati pulak aku kalau x pergi sbb hubby dah sampai...
tempat 1st dating kitaorg adalah kat KFC Taman Melawati...
mula2 aku ingatkan dia dtg sorang..
rupa2nya, dia siap bawak kawan2 dia lebih kurang 5 orang...
Ya Allah, malunya aku...
rasa macam nak balik jer...

Pastu kawan2 dia pergi duduk meja lain...
maybe sebab diaorg tau kut yg aku ni x selesa diaorg ade kat situ...
membe aku ngan pakwe dia pun duduk meja lain....
masa tu aku tanya la, naper dia asyik dok kim salam kat aku..
dia cakap sekadar nak kenal dan nak berkawan ngan aku....
tapi aku tetap x terbukak hati nak kawan ngan dia...

Satu hari tu aku pg PD sebab ade rombongan ngan budak2 kolej...
kawan aku call bgtau yg hubby mintak no. fon aku...
tapi aku tetap berkeras ngan diaorg x benarkan diaorg bg kat hubby...
kebetulan pulak, masa kat PD tu aku rapat ngan sorang budak lelaki ni...
dan dia dah luahkan yg dia suka kat aku....
tapi hati aku ni masih berbelah bg samada nak terima atau tak...
aku cakap nak bg keputusan esok pagi...
dan..
dengan x disangka-sangka..
hubby call malam tu dan luahkan yg dia suka kat aku dan nak serius ngan aku...
Mula2 aku marah gak kat kawan aku sebab bg no fon aku kat hubby...
tapi hubby cakap, dia yg beria-ia mintak, sampaikan kawan aku x sampai hati.....
tetiba aku jadi cair tapi aku still x bg jawapan lagi...
esoknya, aku tolak cinta budak yg sama2 gi PD tu..
dan balik dari tu...
hubby call ajak jumpa...
aku x berani pg jumpa sorang2..
aku bawak membe...
dan hubby nakkan jawapan dari aku...
dan jawapannya...
Aku TERIMA tapi aku cakap ngan dia,kalau x serasi kita berpisah cara baik....
Hubby setuju untuk kami saling mengenali dulu....

tapi..
Alhamdulillah...
Selama 6 tahun menyulam cinta, akhirnya kami sah bergelar suami isteri pada 20.07.2007...

Abang,
Semoga ikatan perkahwinan kita ini kekal selamnya... Terima Kasih kerana menjadi suami yang terbaik untuk eyza.... maafkan eyza kerana eyza masih belum mampu memberi permata hati untuk abg.... Harap kasih sayang kita takkan berubah dan kekal selamanya... Amin... Eyza sayang abang selamnya...

Semua rancangan untuk sambut Anniversary dah musnah... masih x de plan baru untuk sambut Anniversary kali ni....

Kalau nak duit lebih, jangan lupa klik kat sini yer...

7 comments:

  1. hepi 4th anniversary yunk (td da ucap kat FB ni ucap lagi. hihi)

    ReplyDelete
  2. waahhh epy aniversary beb....

    ReplyDelete
  3. semoga kekal dan bahagia hingga ke alam syurga...amin

    ReplyDelete
  4. hi eyza...salam kenal..saya add blog awak kat blog saya tau ;)...
    sama la usia perkahwinan kita tapi saya ujung tahun ni baru cukup 4tahun.kawin pun taun yg sama cumanya saya 29/12/2007...masih juga tiada anak...x pe...masih belum rezeki kita...manatau nanti kita trus dapat kembar kan???hehe...kalo sudi add la blog saya...kalo x sudi x mengapa tau...

    ReplyDelete
  5. comel citer cinta korang :)

    ReplyDelete
  6. itu la jodoh namanye...
    n saya doakan... berkekalan bahagia selamanya...
    semoga anda menjadi ketua bidadari ada suami di syurga nanti...

    ReplyDelete
  7. Kak Reen...tq... :)

    Cik Coklat.. tq... :)

    Salmi.. Amin...

    Azie.. x per la.. maybe lom rezeki kita lagi..a'ah, dapat kembar best gak sbb belah eyza ngan hubby dua2 ade gen kembar.... naper lak x sudi? eyza sudi.. eyza dah follow azie...

    eka... thank's... masa tu cinta budak2.. :)

    ayien...InsyaAllah.. Amin...

    ReplyDelete