Part 7 : Hatyai, Thailand (Final... dah nak balik!) - Blog Eyzamiel

21.3.14

Part 7 : Hatyai, Thailand (Final... dah nak balik!)

Yeay.. akhirnya sampai part final... tentu korang dah bosan baca ni kan? ampun... panjang sangat baru nak habis... hihihi....

Ok, lepas balik hotel malam tu.. sebenarnya baru aku teringat yang ada lagi barang yang aku blom beli.... mula-mula aku nak keluar balik utk pg Lee garden... tapi.... masa aku kat lobi.. borak2 ngan budak bell boy kat situ.. dia bgtau yang kat Pasar Pagi Hatyai esok pun banyak jual barang-barang.. T-shirt ngan souvenir pun ada..so, x jadi la aku keluar balik... masuk bilik,kemas barang siap-siap.... terus tido...

Esoknya, pagi-pagi lagi aku n geng terus siap-siap.. tahan tuk tuk dan pergi pasar pagi.... biasa la kalau kita pergi pasar... agak sibuk sikit.. tapi, jangan risau.. bila korang masuk ke tempat jual baju-baju memang selesa... tambah2 korang pergi pagi-pagi.. diaorg akan bagi diskaun sampai kita jadi beli.. tu yg best... 

masa ni dalam pukul 7 pagi... siap berkabus lagi...
Orang sibuk nak pergi beli barang, kitaorang pulak sibuk posing...
Masa jalan2 kat sini.. aku nampak pengalas kaki ni... cantik.. tapi.. aku x jadi beli sebab mahal.. duit bath aku dah la tggl sikit je.. malas nak tukar lg sebab hr last kan... kalau tak silap aku yang ni BHT 800...


x dapat beli..kita ambik gmbar je la buat kenang-kenangan....
Sebelum kitaorang shopping... kita makan dulu.. kami makan kat foodcourt kat atas kedai-kedai tu jer... kedai biasa-biasa jer.. kalau tengok keadaan kedai macam dah uzur jer.. tapi..lapar punya pasal..kita bedal je la.... hihihi...

budak berdua ni asyik sibuk ngan henfon jer...

kitaorang je maintan....

See.. bergayut pun sama-sama.. macam bertelefon berdua..hihihi...
 Dah kenyang... kami pun terus ke kedai jual baju bajan ...shopping time.. habiskan duit yang masih ada...

muka hepi.. sebab dah kenyang....

Jagung Thailand... pelik kan? rasa dia macam pulut sikit2... x berapa manis...
kami pun bershopping-shopingan la kat dalam kedai-kedai tu... kat sini T-shirt lagi murah dari Lee Garden.. tak tahu la kalau-kalau dapat murah sebab baru nak bukak kedai.. untungnya bila pg pagi ni sebab kita bole mintak kurang kaw kaw punya.. hahahah.... Settle jer habiskan duit Bath...(ngam-ngam kat aku tinggal THB 40 jer)... tahan tuk tuk...nasib baik sorang THB 20 jer... tinggal la baki kat aku THB 20 lagi... simpan buat kenang-kenangan... balik hotel.. elok sampai je hotel.. semua orang dah berkumpul kat lobi hotel... diaorang pun pelik tgk kitaorang sempat lagi pg shopping... hihihi.. naik bilik.. ambik bag..hantar kunci.. terus naik bas...

Masa balik ni.. driver bas berenti kat Padang Besar Thailand.. kat sini, aku sambung shopping lagi.. nasib baik kat sini diaorang terima jugak duit malaysia..maybe sebab sempadan kut.... ramai yang beli toto.. aku malas nak beli..habis kat situ... keluar kat Imegresen... semua orang kena turun dr bas sbb diaorang nak check... takut kita bawak keluar benda terlarang kut.. aku pun kalau kata bole bwk keluar mangga, mmg aku dah beli..kenapa la x bole.. sedap tu mangga Thailand.. manis..

sebelum kami semua balik Kl, kami singgah dulu kat JO Cendol Pulut.... diaorang kata sedap.. bagi aku cendol dia biasa-biasa je.. tapi cucur udang dia mmg terbaik... rangup.. aku siap tapau bwk balik kat hubby.. tapi..elok je sampai rumah dah lembik..hihihi... kami sembahyang jamak dulu kat sini sblm gerak balik KL...



terliur aku.. sedap tau...

Cendol pulut..biasa je rasanya.....
Sampai perhentian bukit gantang..aku n geng siap mandi lagi sebab dah rimas.. ye la..org lain semua siap je terus naik bas..kitaorang ni awal-awal pagi siap..pastu pg merayau..maunya tak berlengas... hihihi.... lepas mandi lega rasanya.. pastu baru la pg solat maghrib n makan.... Alhamdulillah.. pukul 11 malam kami pun sampai kat Hospital Ampang... nasib baik, elok jer sampai, hubby dah siap tunggu.. rindu kat bini dia la tu..hahaha....

Apa-apapun..trip ni memang best... rasa cam nak repeat lagi.. tapi kali ni kena la bawak hubby pulak..hihihih....

Terlepas cerita tentang Hatyai? jangan risau.. klik jer kat bawah ni...

PART 1
PART 2
PART 3
PART 4
PART 5
PART 6

1 comment:

  1. Syok jenjalan + shopping kt Hatyai kan especially naik tuk tuk

    ReplyDelete