Part 3 : Hatyai, Thailand (Ice Dome) - Blog Eyzamiel

18.2.14

Part 3 : Hatyai, Thailand (Ice Dome)

Malas la nak cerita tentang air.. sakit hati jer.. baik aku sambung citer percutian aku ke Hatyai... sebelum aku ke sana memang aku dah survey-survey jugak tempat menarik kat sana.. so, bila pemandu pelancong tu sebut je nama tempat2 yang kami nak pergi.. wah..memang la aku yg paling ekcited sekali... hahaha..kalah budak2 tau... Hari kedua tu.. awal2 pagi kami dah kena tunggu kat lobi..ops. lupa plak nak cakap..thailand ni lewat sejam dari Malaysia tau... alamak, apa kena mengena lewat ngan apa aku nak citer ni? erm.. aku pun x tau.. konpius kejap... hahaha...... turun je kat lobi hotel.. tengok2... la.. tak ramai lg yang turun... perut dah berbunyi..maklumla kat Malaysia kan biasa sarapan awal... kami semua pun pg la cafe dulu.. sarapan... sarapan ni bayar sendiri.. x include dalam sewa bilik... beria-ia kami order... lama jugak la tunggu.. x jugak sampai... orang dah makin ramai turun ni.. bila bas dh sampai pun, makanan masih x sampai.. minuman jer... bas pun dh banyak kali hon..last2 kami suruh je la pihak hotel tu bungkus.. senang cerita.. sape suruh lambat sangat..nasib baik diaorang ok jer... naik atas bas dengan muka yang bersalah sangat sebab buatkan semua orang tunggu kitaorang.. :)

Tempat pertama yang kami terjah... dah tentu la ICE DOME... sorang dewasa bayar THB 300 dan kanak-kanak cuma THB 200 je. masa kami sampai tempat tu belum bukak lagi.. awal sangat.. tapi kejap je la kami melepak kat luar.. dalam 10 minit je..pastu, sape yang nak masuk.. bayar je kat akak pemandu pelancong kami..tunggu je kat luar.. nanti dia akan bagi tiket.. rugi la kalau dah datang tak masuk kan.. nak datang lagi tak tahu bila pulak...


Muka xcited... masa ni tengah berjalan nak masuk dalam.. sebelum nak ambik jacket ngan sarung tangan.. korang jangan risau THB300 tu dah termasuk sekali sewa jacket ngan sarung tangan... 

teruja je masing-masing... ni la bodyguard kami kat sana..hihihi...

Dah lepas ambik jacket ngan sarung tangan.. tunggu jap kat situ.. sambil pakai apa yang patut.. aku dah siap-siap bawak sarung kaki dari Malaysia tau sebab ramai blogger yang cakap kat dalam tu TERLAMPAU SEJUK... suhu dia -15 darjah celcius rasanya..

Bila dia bukak je pintu yang ala-ala peti ais tu... dah rasa sejuknya..tu baru kat pintu... masuk je dalam... kita disuruh bergambar kat depan tu.. x kisah la nak sorang atau ramai-ramai... nanti bila dah keluar, korang bole la tengok gambar2 tu.. diaorang x paksa beli pun...

Korang layankan je la gambar2 kami.. tapi, masa ni memang sejuk sangat..sangat.. sangat.... sape yang x tahan sejuk tu... x berapa disyorkan masuk sini.. kalau nak masuk gak, pakai baju sejuk banyak lapis...




kat tepi2 ni bole naik gelongsor ais... tapi aku x naik pun.. sejuk sangat....

KLCC pun ada kat sini....




Sejuk bontot aku dok atas ais...







Semua bangunan dan replika dalam tu dibuat dari ais... kreatif gak diaorang ni... macam ni la bagus.. tiket masuk pun xde la mahal... kira berbaloi la masuk...

Keluar je dari situ, terus jumpa kedai cenderamata..ha..kat sini korang bole tengok gambar yg diaorang tangkap masa mula2 tadi.. nak beli xpe, tak nak beli takpe... satu gambar ngan frame kalau x salah aku lebih kurang THB120...


Aku beli gambar group.. sorang2 x lawo la pulak... ha..habis dah part 3..pasni aku sambung part 4 pulak..kami ke destinasi seterusnya...ke mana?  tunggu....

terlepas citer yang lain? klik jer..

Part 1
Part 2

2 comments:

  1. as salam eyza.. nama sy hafiz... bercadang buat trip ke hatyai bersama2 dgn staff sy... klau puan mempunyai kenalan @ tourist yg dpt membantu boleh hububgi saya 017-2497523

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'salam..

      Saya tak ada contact kat sana.. tapi, nnt saya cuba tanya kawan2 ye.. kalau ada, nnt eyza inform..

      Delete