::Cameron Highlands ~ Perjalanan Dan Penginapan:: - Blog Eyzamiel

2.2.12

::Cameron Highlands ~ Perjalanan Dan Penginapan::

Ok.. setelah sekian lama tertangguh.. akhirnya, baru la aku ada masa nak citer tentang percutian aku ngan hubby ke CH....Ni kira Honeymoon gak la... ye la, selagi masih berdua kan....

Memandangkan aku ngan hubby gerak ke CH pada hari Jumaat, kami gerak agak lambat dari KL sebab nak uruskan hal2 lain dulu yang lebih penting... Pas solat Jummat, baru kami gerak... Kami sepakat nak naik CH melalui Simpang Pulai sebab sebelum ni pun aku gi sana naik dari situ.... Memula, Perjalanan lancar jer.. tapi, elok jer sampai kat Bee Farm.. dah mula jammed... dah la jalan berbukit.. kereta langsung x gerak... stuck lama jugak la kat situ.... Kesian hubby.. penat dia...  Pastu, asyik tanya "Lambat lagi ke nak sampai hotel ni?"... Kaki dia dah lenguh...

Setelah agak lama kami kat dalam kereta dan berhempas pulas dengan jammed.. akhirnya sampai gak kami ke Tempat Penginapan... Aku dah lama booking.. Aku pilih Rumah Penginapan Kerajaan Cameron Highlands... Semalam cuma RM25.00 jer... Aku ambik 3 hari 2 malam.. Jadi, aku cuma bayar RM 50 jer... Murah kan? Untung gak jadi kakitangan kerajaan ni... Nak pergi bercuti bole booking kat  Rumah Peranginan Kerajaan  je....

Mula-mula aku ingatkan bilik dia biasa2 jer.. tapi, bila aku masuk... tengok.. wow... kalau kat luar, tak dapat sewa ngan kadar 25 ringgit semalam camni....

Katil ada 2... satu king dan satu single... kalau gaduh, leh ambik sorang satu katil..hi..hi..hi...

Siap ade Balkoni kat Luar...

Sampai-sampai jer...hubby terus melepak kat luar....

Memang aku puas hati.. TV pun ade Astro....

Bilik Air....

Ade shower lagi.... tapi, air sejuk sangat... menggigil aku bila mandi...

Kat Luar Bilik...

Tapi, kalau dah bayar murah tu, jangan la harap sangat layanan 5 star.... Sesapa yang nak menginap kat sini kena bawak towel sendiri sebab x disediakan... tapi, sabun ngan syampoo diaorang dah bagi.. macam hotel gak... lagi satu, sampah pun kena buang sendiri.. tapi jangan risau sebab rumah sampah dekat jer... jalan nak pergi ke lobi utama jer.... Lagi satu, kat bilik, ada peti ais.. kalau korang dah shopping sayur awal2, bole la simpan dulu dalam peti sejuk....

Memandangkan aku ngan hubby tak bawak towel, malam tu kami gi Pasar Malam.. cari makanan ngan beli towel... yang bestnya, aku ngan hubby macam dah tak makan sebulan.. macam2 makanan yang kami beli... ayam golek la.. udang goreng tepung la....keledek rebus la... kalau bole, semua makanan nak rasa... padahal esok masih ade masa lagi... bila balik hotel... Ya Rabbi, banyaknya makanan.. tak terhabis pun.. nasib baik kat sana sejuk.. esoknya, masih bole makan.. Mujur la tak membazir....

Ok, settle bab perjalanan ngan Penginapan... pasni aku citer tentang tempat yang kami pergi pulak....

14 comments:

  1. bestnya la... bila la ada pelung g CH ni

    ReplyDelete
  2. Tak penah try lagi Rumah Penginapan tu. Tmbh lagi akak keja badan berkanun ni, cam susah je nak dpt. Adoii...

    ReplyDelete
  3. WOWooo. lagi murah CH ni.. Ida pergi Fraser Hill pun RM50 semalam.. hihi

    ReplyDelete
  4. ehh eyza...dkt area mana umah kerajaan nih..ok gak tgk gambar nya..nanti bole la nak try duk sini..puas hati x??

    ReplyDelete
  5. tak penah sampai lagi CH ni.teringin! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti pg la.. best gak.. tapi, eyza tak tahan jalan nak naik sana.. jauh sangat jalan bukit tu.. :)

      Delete
  6. ermm...menarik jugak rumah persekutuan ni..banyak bilik tak ?agak2 kalau time weekday sunyi tak?plan nak pegi, tapi kalau sunyi tu takut juga...heheheh

    soffiy

    ReplyDelete
    Replies
    1. eyza pun tak pasti.. cuba bukak laman web dia... eyza rasa x sunyi sebab bilik kat sana selalu penuh.. kalau weekend lagi happening...

      Delete
  7. Eka..
    memang best... x per, balik Semenanjung nanti bole gi.. :)

    ReplyDelete
  8. Lady Mira..
    Xde Hot Shower... pas mandi jer mesti mengigil..tapi x tau la kalau eyza yg x nampak.. :)

    ReplyDelete
  9. Kekda..
    eyza yg keje kerajaan pun susah jugak sebab rumah ni payah nak kosong..asyik penuh jer... ni pun kira rezeki.. bukak jer laman web, tgk2 masih ade kosong.. terus jer booking...

    Eida..
    a'ah..murah..pasni gi CH pulak... :)

    ReplyDelete
  10. Fika..
    rumah ni dekat dengan Healty Farm Strawberries.... eyza rasa puas hati je duduk sini.. berbaloi-baloi... tempat pun bersih...

    ReplyDelete
  11. Berbaloi..pada kakitangan kerajaan yang income rendah..bilik dah macam RM250 kat luar..:)

    ReplyDelete