::Alhamdulillah, masih rezeki:: - Blog Eyzamiel

29.2.12

::Alhamdulillah, masih rezeki::

hari Ahad hari tu, aku teman hubby gi umah kawan dia kat Selayang....
Balik dari Rumah kawan dia, dia ajak la aku gi tengok Site kat Sg. Buloh...
Ok la, aku ikut...
Sampai kat site, ada sorang guard ni...
Budak Indon... baru kerja agaknya...
Hubby x kenal dia sebab dah dekat sebulan hubby tak gi site tu sebab sibuk jaga site kat Melaka..
Budak tu kata nak check dulu, ada tak nama co hubby....
Fine, tunggu punya tunggu...
Tak jugak dia bg masuk...
Hubby pun turun dari kereta...
Pegi kat budak tu...
Aku nampak hubby bawak handset dia, pastu letak atas meja...
lepas tu, aku dah x tengok la hubby dok borak ngan budak tu...
tup2, hubby dah masuk dalam kereta..
kitaorang pun terus gerak ke basement sebab hubby nak tengok stor barang dulu....

Dalam 15 minit, pastu...
hubby minta henfon dia kat aku...
aku cari la dalam kereta, tapi tak ada...
aku call, tak dengar pulak la bunyi dalam kereta...
hubby pun suruh pekerja Bangla dia pg tengok kat meja tadi sebab aku cakap, paling last aku nampak henfon dia atas meja kat guard house...

Bila bangla tu turun balik, dia cakap henfon tak ada...
aku dah mula la cuak....
hubby rilek je....
pastu, hubby tanya dengan budak guard yang indon tu..
mati-mati dia kata tak nampak..
ok la, pastu aku cuba call lagi...
ada ringing.....

kami semua dah pergi ke Guard House....
cuba call lagi...
tetiba, bangla tu kata ada dengar bunyi dalam guard house...
nasib baik hubby pakai ringing lagu rock dulu2...
hubby pun panggil budak indon tu suruh bukak pintu Guard House tu...
Dia bole cakap dalam tu tak ada apa2..
tapi, bangla tu boleh2 cakap dengar lagu dalam tu...
hubby pun pinjam fon aku, cuba try call...
a'ah..memang betul..
bunyi ringing tone fon hubby dalam tu...
hubby paksa dia suruh bukak jugak..
Bila dia bukak, memang betul ada kat dalam tu...

Nasib baik hubby bukan jenis yang baran...
kalau dapat yang jenis baran, memang dah kena tumbuk mamat indon tu....
memang aku hargai la budi baik mamat bangla tu...
bersungguh-sungguh dia cari henfon hubby....

Balik tu, masa hubby nak cas henset dia, baru dia perasan yg tempat tutup bateri tu silap pasang.... rasanya budak indon tu nak tutup, tapi tak pandai.. pastu, nak cabut bateri pulak maybe tak sempat.... nasib baik lagi... kalau dia off, memang dah tak ada harapan la nak dapat balik.... 

Tu la orang kata, kalau dah rezeki... InsyaAllah akan tetap menjadi rezeki kita....


4 comments:

  1. alhamdulilah memang rezeki hubby eyza lg tu

    ReplyDelete
  2. rezeki xkemana kn eyza.... hihi syukur. :)

    ReplyDelete
  3. Alhamdullillah nasib baik dpt balik ye...

    ReplyDelete
  4. bila baca, rasa menyirap lak dengan indon worker tu....huhuh, saya lak teremo baca entry kali ni.

    ReplyDelete