::LaNgKaWi-PaRt 3:: - Blog Eyzamiel

10.7.09

::LaNgKaWi-PaRt 3::

Isnin (6/7/09)

kalau ikut perancangan kitaorg akan balik semalam...tapi last minit x dapat balik sbb barang yg nak digunakan utk projek hubby tu akan sampai ke langkawi pada hari ni... tu yg kitaorg terpaksa tunda balik hari selasa.....

disebabkan kitaorg dah boring sbb hubby asyik keje jer.. hubby bagi duit suruh aku sewa keta bawak adik2 aku bersiar2 kat langkawi..aper lagi....pucuk dicita ulam mendatang..cewah.... aku sewa keta kancil jer sbb kitaorg pun berempat ajer......

keta sewa aku yg merah menyala....


mula2 sekali kitaorg pg pekan kuah.. asalnya nak pg makam mahsuri dulu..last2 tersilap tgk signboard..terus sampai pekan kuah.... shopping2 sikit.... aku beli coklat, kain batik n minyak gamat jer... then makan nasik campur kat pekan kuah...kat sini makanan dia mmg murah2...walaupun langkawi ni tmpt peranginan.. tapi harga makanan mmg murah.....
lepas dah penat shopping2 kat pekan kuah..kitaorg pun terus menuju ke Kota Mahsuri....

makam mahsuri...


dalam kota mahsuri....













masa aku pg ni xde pementasan sbb pementasan cuma hari jumaat, sabtu & ahad jer... x de rezeki aku nak tgk....

dalam rumah mahsuri....


dah penat berjalan2 kat situ..kitaorg pun gerak pergi tempat Langkawi Cable Car..... kitaorg x naik pun.. just posing2 jer kat situ.... malas nak naik sbb ramai pelancong asing.... takut....







aku tgh bagi ikan makan..kat situ ade jual makanan ikan..1 peket sehinggit jer....


ini la ikannya....


selain ikan..ada jugak.....
arnab....


kancil..kalau x silap aku la...hi..hi...


itik..


gajah..


n..pak belang... tapi ni pak belang buatan..hi..hi...


setelah selesai berambu-ramba di situ...kitaorg terus ke Telaga Tujuh.... tapi x kluar dr kereta pun sbb dah penat.....



lain2 tempat macam pantai pasir hitam, taman buaya, pusat kraftangan dan banyak lagi x sempat aku pg..cuma lalu jer kat depan..jadi la... tapi InsyaAllah nnt aku akan pg lagi bersama mak n ayah aku.....
malamnya kitaorg pg makan kat pekan kuah..masa tgh makan tu aku nampak abg Jay Jay (penyanyi) tu ngan family dia... bercuti gak rasanya.... pas dah abis makan..pusing2 pekan kuah..terus balik p.cenang... jalan2 kat depan Underwaterworld... balik hotel terus tido..letih berjalan seharian..lagipun esok pagi2 dah nak bertolak balik....

sambung........

4 comments:

  1. huuuuu~ kalo ku tahu ko nak pi langkawi,aku nak kirim minyak gamat...*mcm la kl takde* hihi!

    ReplyDelete
  2. aku ada beli la..ada lagi 5 botol kat umah aku.... hang nak aku pos ka nak aku bawak bila kita buat reunion nanti?

    ReplyDelete
  3. bile buat reunion la!
    tp reunionnye bilakah??? huhuhu! ;p

    ReplyDelete
  4. ok.. ntah la.. la ni aku plak x sihat ni... asyik batuk ja..smlm plak demam..tgk la mcm mana..tggu aku gaji ka..la ni budget dah lari la.... nnt kita set time ek..

    ReplyDelete