::xtvt hari sabtu:: - Blog Eyzamiel

20.3.11

::xtvt hari sabtu::

smlm aku malas nak gi ot kat opis... ingatkan nak kemas rumah.... hubby pun cakap malas nak gi kerja... so, ok la.. aku ingat nak buat sarapan.... tetiba hubby cakap... "jom kita gi breakfast kat mc'd nak?"... what? cam x percaya jer hubby ajak gi sana... bukannya apa, hubby ni jenis yg perut kena isi ngan nasi.. western2 ni cam x jalan jer.....hubby pun cakap la... "sesekali ubah selera plak".... so, siap2 la kitaorg gi mc'd.. x jauh pun, depan opis aku jer.......
sampai jer sana.... mak ai... ramainya org... beratur sampai ke pintu.... drive tru pun ramai.. sampai jammed......disebabkan dah sampai... kitaorg beratur la jgk.....


see! ramainya org.... masa ni kul 10.00 pg.....

masa tgh beratur tu hubby nampak la satu meja kosong.... n aku suruh hubby gi duduk dulu sbb hubby kalau mc'd @ pizza mmg dia akan suruh aku order sbb dia x biasa... kalau kfc, serah jer kat dia mmg dia pakar....... masalahnya, punya la lambat barisan tu bergerak.. aku ingat sekejap jer aku kena beratur..... rupa2nya selepas 45 minit... barisan baru separuh yg bergerak....


lagi 5 minit kul 11, barisan dah dekat nak sampai....... pastu aku dgr budak depan aku tanya, breakfast sampai kul baper.... n budak tu jawab, diaorg bukak sampai 11.15 jer.... aku pun budget sempat la kan..... n aper yg buat aku hangin... masa aku sampai jer kat kaunter, masih ade masa 1 minit.. tetiba ade nyonya potong barisan n tanya mcm2 kat cashier mc'd tu.... sampaikan aku naik bengang sbb dah terlepas kul 11.15... n bila dia nak amik order aku terus budak tu kata "dah x bole order breakfast yer... kena order utk lunch..... ".... ni yg buat aku marah ni.... beratur 1 jam lebih, n pastu x dapat apa yg aku nak.... mmg bengang... bila aku kata "dik, x bole ke utk akak sorg, padahal td lom kul 11.15 pun" ... "x bole, kita ade time dia, akak kena order utk lunch".. nak x nak, order jgk la, sbb dah lama beratur kan.. kaki pun dah sakit... spoil mood jer.... n yg buat aku triple bengang sbb kaunter sebelah masih bole order utk sarapan.... geram tul... dah la budak yg layan aku tu kerek.. langsung x say sori bila dia kata kaunter sarapan dah tutup...... hubby pujuk2 aku.. ajak gi makan hari ni (ahad).. tapi aku dah x de mood nak pg (buat masa ni....).......

dah abis makan, kitaorg gerak gi melawati sbb nak servis keta..... kitaorg biasa servis kat sini sbb perkhidmatan dia ok.... n sepanjang kitaorg servis kat sini, mmg puas hati la....



pintu masuk ke opis bengkel.....



kereta aku sedang diservis.....


tgh check brek belakang.....


hujan lebat betul time ni.....


aper yg buat aku lagi syiok servis kat sini sebab pas servis diaorg terus cuci kereta.... kiranya siap paker la ni... x yah gi tempat lain.... satu tempat ajer......


ni la tempat aku servis tu......


benda2 utk servis keta aku......
selepas 3 jam.. baru keta aku siap..... perut pun dah lapar.... kitaorg gi makan nasi ayam kat taman melawati......pastu, kitaorg gi tesco pulak sbb nak beli barang2 dapur....

jammed kat mrr2....
kat tesco aku cuma beli barang2 rumah sikit.... n kasut kat bata..... balik umah tu, penat sgt.... n nasib baik hubby kata dia nak masak utk makan malam.... sbb dia sian kat aku yg lama beratur kat mc'd..... balik umah aku berehat-rehat ajer sambil tggu hubby masak..... nnt aku citer dia masak aper yer.....



p/s: Happy Besday G.. semoga panjang umur, murah rezeki n happy alway's.....

No comments:

Post a Comment