Peminat IndoMie Wajib datang makan dekat IndoBowl - Blog Eyzamiel

3.10.18

Peminat IndoMie Wajib datang makan dekat IndoBowl


Ada peminat Mee Segera tak kat sini? Ok, atau lebih tepat lagi Maggi Indomie? Dulu-dulu kalau Maggi goreng Eyza memang akan cari Indomie ni.Memang mengimbau kenangan sangat bila makan Indomie ni.

Bagi penggemar Mee Segera Indomie, Eyza nak bagtau ni yang Mee Segera ni dah ada Cafe tau! Wow.. Best kan?

Serius korang.. Eyza jamin yang tak minat Mee Segera pun akan suka bila korang datang Cafe ni.


Kafe ni adalah cetusan idea Indomie dari Indonesia dan ianya bermula pada Bulan Julai  2017. Makanan yang dihidangkan dekat sini adalah inspirasi dari makanan jalanan yang terdapat dekat sana.

Eyza dah try makanan kat sini n semuanya sedap-sedap belaka. Cafe ni dibuka dekat LakesField Sungai Besi. Tak susah pun nak cari. 


Eyza suka susun atur yang simple tapi cozy dalam cafe ni. Warna dan hiasan pun sedap mata memandang. Kalau korang tak mau makan dalam kedai, boleh juga makan kat luar. Open Air gitu.

Kafe ni jugak boleh menampung 50-70 pax dalam satu masa. Kalau korang nak buat gathering pun boleh kat sini.


First bila dah datang Cafe camni, Eyza suka tengok menu. Masa tu fikir nak makan apa. Kat sini ada 2 jenis air yang memang jadi favourite customer iaitu Soda Gembira dan Es Cendol. Erm.. Panas-panas dapat air sejuk macam ni memang buat rasa best je.


Mula-mula kan Eyza ingat harga makanan kat sini mahal. ye la, bila tengok Konsep dan lokasi Cafe memang nampak mahal. Tapi orang kata jangan tengok luaran je, kena jugak tengok dalaman. bila Eyza sendiri dah datang sini dan belek-belek menu, rupa-rupanya harga makanan kat sini sangat la berpatutan. Kiranya dalam kategori mampu makan la.

Indomie Mumbo Jumbo (RM 59.00)

Eyza paling suggest korang try Indomie Mumbo Jumbo kalau korang datang 3-4 orang sebab ada macam-macam dalam ni. Portion banyak dan jimat.Dalam set ni ada IndoMie, Chicken Madura, Lamb rack,Rib Eye, 2pcs Chicken Satay, Telor Mata dan Sambal Merah dan Hijau yang paling ramai suka kat sini.

Ada 3 jenis sambal kat sini iaitu Sambal Merah, sambal Hijau dan sambal Matah. Indonesian Food kalau tak ada sambal memang tak sah. Tapi, sambal-sambal ni la yang menjadikan makanan ni bertambah 'kick.


Indomie Cheesy Chicken Chop (RM 14.90)

Bagi penggemar Cheese, korang kena try menu ni. Dalam ni ada Chicken Chop dengan sos cheese. Walaupun ianya ada cheese, tapi tak muak tau, Ayam tu pun lembut je. N jangan tertipu dengan gambar sebab kat bawah tu ada Indomie. Bukanlah makan ayam tu semata.Sebab ayam tu besar, dah tutup mee kat bawah tu. Hihihi. Berbaloi tau order ni.

Indomie Salted-Egg Chicken (RM 11.90)

Ni pun salah satu menu favourite kat sini. Ada Indomie, telur mata dan ayam yang dimasak dengan Golden Salted Egg Yolk. Sedap tau. Makan pulak dengan sambal merah tu. Memang terangkat la.

Mambo Jumbo Seafood Soto (RM 39.90)

Kalau korang jenis yang tak suka Indomie versi goreng/kering, korang boleh try Mambo Jumbo Seafood Soto ni. Dalam ni ada Indomie n pelbagai jenis Seafood, bukan setakat Seafood dalam ni ada jugak Chicken Chop. Berbaloi sangat sebab hidangan ni boleh makan 2-3 orang.


Walaupun cafe ni specialty dia Indomie, tapi nasi pun ada tau. Kalau penggemar nasi pun boleh je makan kat sini. Korang kena try sambal hijau dan merah kat sini. Memang terangkat.

So, kalau korang jenis yang sukakan kelainan dan nak cuba Indomie yang dah dipelbagaikan ni, boleh la ke Cafe diaorang yang terletak di Lakesfield Sungai Besi ni. 

Alamat :

INDOBOWL CAFE
72, JALAN TASIK UTAMA 7,
LAKESFIELD, SUNGAI BESI,
57000 KUALA LUMPUR.
(Cawangan Kuala Lumpur)

INDOBOWL SS15
66, JALAN SS 15/4C, SS 15,
47500 SUBANG JAYA.
(Cawangan SS15)

Waktu Operasi:
ISNIN - AHAD (11 PAGI HINGGA 10.30 MALAM)

Website:

Facebook:

Instagram:


1 comment:

  1. kreatif.
    satu makanan simple tapi dipelbagaikan gaya.
    terbaik.

    ReplyDelete