Jom serbu Web Traveloka! Ada Flight Kempen "Make 11.11 Fly!" - Blog Eyzamiel

7.11.17

Jom serbu Web Traveloka! Ada Flight Kempen "Make 11.11 Fly!"

Hai uolls!

Zaman sekarang ni serba serbi mahal. Nak beli apa pun nak kena fikir banyak kali sebab tu la Eyza asyik dok tengok harga tiket Flight je. Nak cari harga yang berbaloi dan terbaik.

Dah lama betul Eyza tak pergi bercuti kat Luar Negara. Rasa tepu dah ni asyik kerja je. Hahaha. Tapi bila semak tiket flight, terus telan air liur. Mahal!Ahkak rasa sayang duit kalau beli tiket Flight mahal-mahal ni.

Eyza suka pergi melancong tapi kena cari tiket Flight yang murah dan mampu poket sebab nanti kat sana boleh shopping banyak sikit. Hahaha. Dasar perempuan kan? Tak habis-habis nak shopping.

Kalau uolls jenis suka berjimat cermat, Eyza suggest uolls tempah dekat web Traveloka. Eyza memang suka tempah kat sini sebab kita dapat bandingkan harga dalam satu laman web je. Lagipun Traveloka rajin buat harga murah.


Buat yang tak tahu, Traveloka ni ialah salah satu platform tempahan penerbangan dan hotel terkemuka di Asia tenggara yang menawarkan lebih 100,000.00+ laluan dan 100,000.00+ hotel di Asia Pasifik. Yang bestnya Traveloka ni berusaha untuk menawarkan kadar penerbangan dan hotel dengan kadar lebih rendah setiap hari tau! Kiranya Traveloka ni memudahkan kita untuk tempah Flight atau hotel setiap hari.

Sebelum ni kalau Eyza nak beli tiket Flight mesti Eyza kena bukak satu-satu laman web syarikat penerbangan. Kadang-kadang bila kita dapat yang paling murah, bukak balik ke web tu dah tukar harga sebab kita banyak buang masa nak check satu persatu. Tapi dengan Traveloka ni senang sangat. Kita masukkan lokasi, tarikh dan berapa orang pastu terus search je. Nanti web Traveloka akan keluarkan semua senarai Syarikat Penerbangan, No Flight, Tarikh siap dengan harga sekali. Kita pilih je yang mana berkenan di hati dan poket. Senang kan? Satu laman web je dah cukup untuk kita tengok semua tiket Flight yang ditawarkan.

Lagipun Eyza suka beli kat Traveloka sebab ianya tak ada cas macam kita beli dekat Web Syarikat Penerbangan. Kalau kita beli kat Web Syarikat penerbangan, bayar guna perbankan online pun kena cas RM4. Kat Traveloka tak payah bayar tau RM 4 tu. Boleh buat beli Air Mineral atas Flight. Jimat kan.

Sana sini orang dok cerita yang  11/11 ni merata-rata ada SALE!!Wah.. Best ni.. Eyza dah la  suka kalau bab-bab dapat jimatkan duit ni.Dengar-dengar TRAVELOKA pun akan lancarkan Sale untuk Kempen Khas untuk Flight!!! Sale ni sempena kempen "Make 11.11 Fly!" .

Yeay.. Eyza suka sangat. Memang ditunggu-tunggu ni. Ikut plan macam nak pergi SEOUL lagi. Kenapa Seoul? Tak tahu la. Rasa pergi hari tu macam tak puas je. Kali ni nak pergi lama sikit. Nak lajak sampai Busan kalau ada rezeki.

Hari tu Eyza dah pergi dengan kawan-kawan. Kalau boleh kali ni nak bawak Chinta Hati kita pulak. Dah lama tak Honeymoon. Anniversary tahun ni pun celebrate kat rumah je sebab husband kita busy. Takpe.. sebagai isteri mithali kita sabar je sebab husband janji tahun depan nak gi bercuti.

Sementara nak tunggu Kempen "Make 11.11 Fly!" ni berlangsung. Eyza dah try ushar dekat Laman Web Traveloka. Nak la tengok harga Flight ke Seoul, Korea.

Tak sangka ahkak. Murahnya tiket ke Seoul. Ni belum start kempen "Make 11.11 Fly!" kalau dah start nanti lagi terkejut la tengok harga yang ditawarkan.

Sebelum ni Eyza pegi Seoul, harga tiket untuk seorang je dah cecah seribu lebih. Tu yang dok fikir banyak kali kalau nak ke Korea lagi. Tapi dengan Traveloka ni Eyza rasa memang berbaloi sangat sebab kita boleh check tiket Flight paling murah dan kita ada banyak pilihan kat sini. Bukan hanya satu airlines je kita boleh tengok.

Tak sabarnya nak beli tiket Flight. Nak honeymoon ngan hubby. Eyza memang suka kalau travel, tempah Flight dan hotel kat Traveloka. Memang berbaloi sangat sbb kita dapat tawaran harga yang murah dan mampu poket la orang kata.

Eyza bukan setakat nak tempah Flight kat sini untuk ke Korea tapi jugak nak tempah sekali dengan hotel. Lagi senang dan jimat. Tak perlu dah nak pergi dua tiga web untuk beli dua benda penting ni kalau kita nak travel.

Traveloka memang memudahkan Eyza. Tengok guest house kat sini pun harga berpatutan dan cantik. Terus Eyza dah mark guest house mana Eyza nak duduk nanti.

Eyza kalau travel memang akan beli tiket pergi balik siap-siap sebab mudah.Tak perlu dah nak balik nanti baru nak beli tiket, nanti akan jadi kelam kabut.Husband Eyza pulak jenis yang kalau travel dia nak semuanya tersusun. Tak nak ada masalah masa kat Negara orang nanti.

Selain Seoul, Eyza ada jugak dok ushar tiket ke Bali. Ingat Anniversary tahun depan nak pergi honeymoon kat sana pulak. Dah lama teringin nak jejakkan kaki ke Bali, tapi belum ada rezeki. Sebab tu la Eyza tak sabar nak tunggu "Make 11.11 Fly!" ni. Mesti murah. Nak grab terus je ni. Malas nak tangguh-tangguh dah. Sementara ada promo baik beli terus je.


Eyza dah dapat bayangkan kalau ke Bali, Eyza tak nak lepaskan peluang untuk melawat Tanah Lot dan makan malam romantik dekat Jimbaran.

Nak tempah tiket Flight kat Traveloka ni senang sangat. Mula-mula kita bukak laman web Traveloka dan Register kalau yang belum ada akaun. Yang dah ada akaun just Log in masuk je.


Lepas tu boleh klik dekat Flight. Bolehlah pilih destinasi dari mana dan ke mana, tarikh pergi dan balik, berapa orang dan Seat Class. Lepas tu klik Search Flights untuk dapat harga yang paling berbaloi dan murah.


Nanti akan keluar jadual harga dan penerbangan yang kita boleh pilih. Macam Eyza yang suka berjimat ni, dah tentulah pilih yang paling murah. Janji sampai dengan selamat sudah. Hihihi.


Dah pilih


Nampak tak jumlah total yang tertera. Senang kan? Kita dah boleh bajet berapa jumlah yang kita kena bayar tanpa caj tersembunyi tau. Kalau tertera banyak tu, itu je la yang kita kena bayar. Kalau kita terlebih bayar nanti Traveloka akan inform kita balik.


Lepas dah cornfirm, isi la butir-butir yang diperlukan.


Untuk pembayaran pulak, senang je sebab kita boleh bayar guna online banking. Sekarang ni boleh dikatakan semua orang ada online banking macam Maybank2u, Cimbclicks, iRakyat dan banyak lagi la. Kalau takde, sila pergi bank apply sekarang untuk kemudahan di masa depan gitew.

Oklah, kalau takde online banking, boleh jugak guna Debit/Kredit Card. Takde jugak? Takpe, boleh bayar secara Cash uolls. Ha! Betul ke? tak pernah-pernah kan web boleh bayar cash? Dengan Traveloka semuanya boleh.Traveloka bagi can tau kalau nak bayar Cash dengan MOLPAY. Nak bayar kat mana? Ala.. pergi je mana-mana  7 Eleven yang ada sticker Molpay. Tapi rasanya macam semua 7 Eleven ada je Molpay ni. Tunjuk skrin yang ada kod bar dan bayar je kat kaunter. Senang kan? Takde alasan lagi tau nak beli tiket Flight dekat Traveloka ni.

Dah settle semua, Traveloka akan hantare-Ticket tau. Ha.. dah tak payah nak cari Cyber Cafe la, Printer la untuk print.Takdelah risau tiket tertinggal ke apa nanti. Kalau takde internet pun kita boleh akses e-Ticket tu tau. Ala.. nak mudah print screen je sesiap.

Traveloka juga sediakan perkhidmatan bantuan 24/7 tau. Kalau ada masalah contact je Customer Service diaorang dengan cara Email, Phone dan live Chat.

Lagi satu, kalau nak mudah, boleh je muat naik aplikasi Traveloka kat smart Phone masing-masing. Lagi senang nak booking kalau melalui apps ni.



Bila terasa nak booking je terus buka apps ni. senang sangat sebab kita semua sekarang ni pakai smartphone kan? Tak payah susah-susah nak cari laptop bagai dah kalau nak booking.


 Eyza yakin ramai yang sama macam Eyza kan tak sabar nak tunggu Kempen Traveloka "Make 11.11 Fly!" ni. Mesti harga lagi murah dan berbaloi sangat. So, uolls save the date 10/11/2017 hingga 12/11/2017 ni tau. Plan awal-awal percutian korang supaya tak kelam kabut nanti.


Untuk maklumat lanjut boleH layari:

Harap apa yang Eyza kongsikan ni dapat bantu uolls buat perancangan untuk beli tiket Flight murah ye. Selamat Menempah tiket!



3 comments:

  1. Terbaik lah perkongsian.. Jom terbang dengan kempen Make 11.11 Fly 😊😊

    ReplyDelete
  2. Dan selalunya, bulan November...tarikh keramat 11.11 akan menjadi tarikh yang menjadi igauan kaki shopping online sebab ada banyak promosi yang akan dijalankan...tak cukup dengan itu, berpusu-pusu la laman web semua nak menyediakan harga yang paling rendah supaya lebih ramai pelanggan yang akan memilih laman web mereka.

    ReplyDelete
  3. wah.. best ni.. esok dh start..

    ReplyDelete