Free Seat AirAsia - Blog Eyzamiel

14.11.14

Free Seat AirAsia

Ada orang tanya.. macam mana aku boleh dapat tiket murah untuk pergi Langkawi tu? sebenarnya kan.. aku ni memang boleh dikatakan penumpang tegar la untuk AirAsia.. pernah la naik flight lain.. tapi boleh kira berapa kali.. tu pun kalau ada offer.. kalau tak.. aku tetap cari AA jugak.... sebab apa? sebab AA selalu jugak buat free seat... tapi ramai jugak yang kata, susah nak dapat walaupun dah tunggu dari tengah malam...

Erm.. setakat ni la kan... kalau AA ada buat promo.. aku memang takkan tunggu tengah-tengah malam.. baik aku tido.. sebab memang susah nak beli time tu.. asyik kena dok kat Waiting room jer.. aku selalunya, akan beli bila dah reda sikit.. 2,3 hari lepas promo.. tapi tu pun bergantung pada nasib la.. kekadang dapat, kekadang tak.. tapi, kalau ikut aku..memang gitu la cara aku.. dan setakat ni.. Alhamdulillah.. berjaya beli walaupun kekadang kena ubah tarikh lain sebab tarikh yang kita nak tak dapat harga promosi..

Dan.. baru-baru ni... AA ada buat offer free seat lagi... kita bole book sampai 16 Nov ni.. tapi ni hanya untuk penerbangan dari 10 Jun 2015 hingga 17 Jan 2016.

Tadi.. aku saja-saja la bukak.. nak cari tiket untuk balik Sarawak tahun depan.. memandangkan tahun depan kami raya kampung aku kat Penang.. so, aku sebagai menantu hantu yang baik ni.. nak la sambut puasa kat Sarawak.. dah lama rasanya x puasa kat sana... dan Alhamdulillah.. aku masih dapat harga promosi tu..


KL ke Kuching pergi balik cuma RM 140.00 termasuk debit fees waktu bayar... Alhamdulillah.. tak pernah aku dapat tiket balik sarawak semurah ni.. setakat ni pun paling murah dapat la 3 ratus lebih untuk 2 orang...

nak beli pun senang jer.. kejap jer.. dah successfull.. Yeay.. tahun depan puasa kat Sarawak pulak... dah beli tiket, saja-saja la cuci mata nak tengok tiket lain plak.. ok la.. berbaloi rasanya harga yang ditawarkan..


Hajat di hati nak pergi Krabi... ni pun dok cari lagi tarikh yang sesuai.. harap-harap la dapat.. bagi aku dah murah dah.. sehala cuma 60 ringgit.. ke pernah lagi murah? 


So, pada sesiapa yang nak tiket murah gak.. sekarang ni la masanya.. tapi, selalunya tiket-tiket macam ni untuk orang yang boleh sabar jer.. ye la... lambat lagi kut.. tapi tak pe la.. beli jer tiket dulu sekarang.. nanti bila dah dekat nak pergi baru la add-on bag ke, makanan ke..insurance ke.. itu terpulang la pada masing-masing.. yang penting tiket dah dapat.. simpan dulu.. sambil tu simpan duit.. supaya kita boleh enjoy masa percutian nanti.. :)

8 comments:

  1. Baru je bincang dgn ipar nak buat family gathering ke langkawi..semlm scheck return baru rm63/person tapi sygnya terlupa pulak..nxt yr ank bujang upsr n ank buah pula spm...kena delay pi nxt time lor..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takpe Norma.. tunggu next offer plak.. nnt ada lagi tu.. tapi memang berbaloi harga tu kan.. x letih nak drive sampai ke utara nun..

      Delete
  2. Betul betul. Hanya orang yg sabar je boleh tunggu. Me.. not really hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eyza pun sebenarnya tak la sabar sangat.. tapi sebab nak tiket murah punya pasal.. kena la sabarkan diri.. :)

      Delete
  3. ermm bagus kan, boleh simpan duit untuk pi travel ek

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la Cik lily.. beli awal, sempat buat perancangan ngan budget.. :)

      Delete
  4. percaya takkkkkkkk, ida tak blii pun.. perghh syabas ida! HAHHAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ida x beli? macam x percaya jer... :)

      eyza pun sempat grab satu jer.. x sempat nak plan pg mana..

      Delete