:: Kembali setelah lama menyepi:: - Blog Eyzamiel

15.6.12

:: Kembali setelah lama menyepi::

Mak ai... lama benar aku tak menulis kat sini.. Bukan sengaja.. tapi ada macam2 yg jadi membuatkan aku rehat jap...lagipun, kebelakangan ni aku x berapa sihat..... tapi, bila dah berehat.. Mood nak menulis pun terus hilang...

Malam ni, tetiba je mood nak menulis kembali.. dan aku pun dah semakin sembuh (walaupun belum sepenuhnya)... sakit apa? Biarlah rahsia.. hi..hi..hi...

Sepanjang cuti sekolah hr tu, adik2 aku dtg umah aku.. nak jalan2 kat KL katanya... Bawak je la...
Minggu lepas baru je aku balik kg, gi hantar adik bongsu aku balik sbb adik yg sorang lagi yg sama2 dtg ngan adik bongsu aku dah balik dulu sebab nak beli barang2 utk semester baru kat U... baru je nak hepi sebab umah meriah, dah kena tinggal sorang2 balik.. sedihnya...

Bila dah duduk sorang2 ni... aku malas nak masak.. bila weekend, hubby balik baru masak.... tapi, yg peliknya, walaupun aku jarang makan malam sbb malas nak masak.. tak jugak berat aku ni susut.. makin naik lagi ada la.. hi..hi..hi....

Dah tggl sorang2 ni... tetiba pulak rasa teringin nak makan dadih.... kalau beli, tak puas pulak nak makan... last2, rehat tadi,aku gi beli barang2 buat dadih..... balik je keja, terus semangat berkobar-kobar kat dapur... Akhirnya... siapla dadih jagung..... sejukkan dulu, pastu masukkan dlm peti sejuk..makan time sejuk.. Heaven sangat...



Sedap tau dadih yg aku buat ni (perasan! sendiri buat sendiri puji...hi..hi..hi..)

P/S: sekarang ni tengah pening dok cr baju nak gi Dinner Family Day.. temanya.. Floral.. kalau size kecik2 banyak la aku jumpa..tp kalau size plus cam aku ni ada ka? Pening..Pening...


 

1 comment: