::Belajar Menjahit:: - Blog Eyzamiel

19.6.12

::Belajar Menjahit::

Sekarang ni aku tgh dok ushar2 tempat utk belajar menjahit..
Ingat dihati macam mau belajar jahit la pulak sbb upah baju sekarang ni makin lama makin mahal...
ye la, tailor yg aku dok tempah ni... sikit2 dia naikkan harga...
sekarang ni tempah baju kurung pun dah 65 hinggit..
tak ke masak camtu...

Tp bila mengenangkan perangai aku yg hangat2 tahi ayam ni..
aku sendiri cam ragu2..
bole ke aku buat baju..
Berjaya ke nanti?
Sedap ke pakai?
Rosak x kain aku nnt?
Macam2 la yg aku dok pikir....

Adoi..
belum apa2 lagi dah pikir macam2...
sementara aku dok survey tempat belajar tu..
sekarang ni aku belajar jahit manik dulu..
ala, belajar ngan kawan aku je pun..
yang penting.. F.O.C...

Saja la nak try tgk aku ada bakat tak nak jahit manik..
Alhamdulilah, berjaya gak aku habiskan..
bila tgk satu baju dah siap, mula la aku berkobar-kobar nak jahit kat baju lain pulak...

Untuk percubaan pertama ni tak berapa kemas sangat..
takpe, nnt kita improve lagi...
Bila dah seronok jahit manik, rasa cam dah x nak belajar jahit..
tp, bila fikir2 balik..
baik pandai dua-dua..
mana la tau leh buat pendapatan sampingan...

Kawan-kawan semua..
kalau tahu mana2 tempat belajar menjahit kat area Ampang @ Pandan Indah, roger2 la kat aku ye...

Percubaan pertama aku menjahit manik...

9 comments:

  1. assalamualaikum eyza...

    meh la blajar menjahit..seronok tau...kalau dah terer tu memang nak tiap2 minggu n tiap2 bulan nak wat baju baru...hehhee...

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'salam...
      Umie, bukak la kelas.. leh eyza belajar ngan Umie.. lepas buat baju kurung pun dah ok.. bole Umie?

      Delete
  2. boleh ler hantar tempah nnati..belajor ler

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak tempah? x kemas langsung eyza jahit... buat rosak baju awak je nnt... hi..hi..hi..

      Delete
  3. nana pun minat belajar menjahit ni..so far dah pernah belajar jahit baju kurung..tp sebab tak pernah buat sendiri so terus lupa.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sayangnya Nana.. pasni, cuba nan buat balik..mesti leh ingat...

      Delete
  4. cantik walaupun percubaan pertama..caiyok2...teruskan usahamu dear

    ReplyDelete
    Replies
    1. x cantik pun chinta.. x berapa kemas.. tapi bole la kan.. InsyaAllah mudah2an hobi ni berterusan...

      Delete
  5. adohai!!! rajin betul nak menjahit...tapi teruskan minat tu mana tau boleh buat side income :)

    ReplyDelete