::TTC~ Petua Untuk Sang Suami:: - Blog Eyzamiel

27.3.12

::TTC~ Petua Untuk Sang Suami::


Sekarang ni mood nak update dah ke laut...
Tak tau la nape makin lama makin malas nak update...
Nak kata takde cerita, ada..
Nak kata ada cerita, malas nak tulih....
Macam2 aku ni kan....

Ok, cerita pasal TTC..
tadi masa aku ngan membe aku yang sama2 TTC makan kat Pantry..
Tetiba CC Unit Sumber Manusia masuk...
Dia tanya la membe aku tentang trip dia gi Langkawi..
Pastu, tetiba dia bagi satu petua untuk pregnant....

Dia kata...
Petua ni untuk suami amalkan....
cuma guna susu segar ngan Badam Serbuk....
Mula-mula, panaskan susu..
Tak kisah la susu lembu atau susu kambing....
Pastu, masukkan dalam cawan dan campur ngan badam serbuk....
Masa masukkan serbuk tu, selawat sikit dan niat dalam hati untuk dapatkan zuriat...
Kemudian bagi husband minum....
InsyaAllah berjaya sebab sedara dia dah kawin 7 tahun..
Cuba petua ni dan Alhamdulillah, dah ada anak sorang....

Aku memang nak cuba..
tapi....
aku kan PJJ ngan hubby....
takkan la seminggu dua kali jer nak buat camtu.... *alasan la tu kan
lagi satu, mana pulak aku nak cari susu segar ni....
dan kalau ada pun, hubby bole telan ke? hi..hi..hi...

Kawan2 TTC, nak try ke?

13 comments:

  1. hari2 ke kena amalkan..? sy ok je selagi bukan sy yg kena mnum susu tu.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak... eyza pun x pasti.. tapi rasanya bukan hari2... takut nnt laki kita bau susu kut.. :)

      Delete
  2. Assalam Eyza, sama kite doa+usaha utk mendapatkan zuriat...InsyaAllah..giliran kita juga nnt...

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'salam.... InsyaAllah... sama2 kita semua usaha... Amin...

      Delete
  3. SUsu segar? Boleh ke yang macam dairy milk tu? heeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. bole kut.. tapi CC tu kata, lagi elok kalau dapat yg Fresh.... kat KL ni mana la kita nak cari kan...

      Delete
  4. jom terai jom...yg susu dgn kurma tu pun culas,pemaleh eka ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eka...
      sama la ngan eyza.... susu ngan kurma tu baru sekali eyza buat..pastu dah malas.... :)

      Delete
  5. eyza, ada kawan bagitau.. klu takda susu segar boleh jugak guna susu Hi Goat. diaa kata lagi..suami ambik segenggam kurma, isteri segenggam kurma, kemudian buang biji dan blend dgn susu tu. Tapi sy blm pernah cuba lagi..sbb alang2, sy nak habiskan kursus dl lah thn ni. Tapi andai kata 'ada' rezeki tu sblm sempat sy hadir kursus, sy akan tolak kursus tu. apapun, kita teruskan usaha. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. awak, susu ngan kurma tu memang eyza pernah try.. eyza minum susu higoat jugak.... tapi, eyza baru try sekali jer.. :) InsyaAllah, sama2 kita usaha yer...

      Delete
  6. salam eyza...
    ingat saya lagi...dulu kita pernah bertegur sapa dlm blog...saya dah x aktif blogging tp rajin blogwalking je...
    saya kawen dah 8 tahun alhamdulillah...hjg bulan nov tahun lepas, saya cuba minum U-QUEEN...saya baru try 2-3 sachet dah rasa perubahan dia..niat sy utk minum u-queen tu biasalah utk badan kita...tp bila tgk testimoni ada 1 ada jugak yg berjaya pregnant dgn minum u-queen tu...
    kemudian bln 12 saya start pakai krim LUMIGLOW...awak boleh tgk kt FB Senang Hamil...sy pakai x sampai 3wks..tgk2 alhamdulillah saya pregnant...rupanya ms saya start pakai lumiglow tu sy dah pregnant 2wks...alhamdulillah...sy cuma nak berkongsi dgn eyza dan kawan2 TTC yg lain..cubalah U-Queen dan lumiglow serentak...sbb sy xtau mana satu yg 'membantu'..sy tahu semua ni kerja Allah..cuma dibantu dgn penggunaan produk ni...u-queen tu saya minum betul2 lepas abis period...kira time subur la...awak boleh tgk dalam FB Rahsia Penjagaan Wanita...ok eyza..good luck to you...saya doakan eyza pun berpeluang jadi ibu...InsyaAllah..skrg sy dah 17wks ++..alhamdulillah..yg penting eyza kena sabar dan tabah...kena sentiasa positif dan ingat bahawa rezeki utk eyza utk menjadi sorang ibu tu tetap ada..sama ada cepat atau lambat saje...doa dan tawakal padaNya..insyaAllah =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya Allah.. Kak Yan... eyza ingat lagi... Alhamdulillah.. hepi sangat bila tau akak dah berjaya.. eyza selalu gak gi jalan2 blog akak.. tapi, dah lama benar x update... Tq kak sebab doakan eyza dan kawan2 TTC semua.. jaga kandungan dan moga akak dapat baby yang comel... InsyaAllah, akak doakan kejayaan eyza pulak... Amin...

      Delete
  7. akak mmg dh lama x aktif blogging..malas..heheh...carik je akak kt fb..ryani azam..ok =)

    ReplyDelete