::x tahu nak kata apa utk org macam ni:: - Blog Eyzamiel

25.4.10

::x tahu nak kata apa utk org macam ni::

citer aku kali ni... bukan la nak mengata sesiapa.... tapi just nak share ttg sesuatu yg berlaku didepan aku...... mengenai seorg kenalan.....
biarlah aku kenalkan kakak ni sebagai kak A....

Kak A ni dah ada 4 org anak.... dan skrg ni dia tgh mengandungkan anak dia yg kelima.....
anak2 kak A ni setahun sorang..kiranya semuanya masih kecik2 lagi.....
masa dia mengandungkan anak yg ke4... mula2... dia nak rahsiakan dr semua org sebab dia kata dia malu.... bila perut dia dah nampak pun dia masih cuba nak sorok..... bila ramai yg tahu, kami nasihatkan dia... buat apa nak malu... sbb dia kawin... bukannya anak dia xde bapak..... baru la dia ok sikit... pastu dia merungut kata penat.... husband dia langsung x nak tolong.. mmg la kita kesian bila dgr citer dia... pastu dia kata dia dah nak berehat kejap dr pregnant lagi lepas dia bersalin anak ke4..... lepas dia dah lahirkan baby dia yg ke4.... dia kosong sekejap n sekarang dia tgh pregnant lagi...... aku x kisah kalau dia nak pregnant berapa kali pun.... tapi apa yg aku kisah ialah cara dia.... macam x menghargai kandungan dia..... pernah jgk dia call husband dia depan kawan2 n marah2 husband dia... kata sebab husband dia la dia pregnant... Ya Allah.... kenapa la dia sanggup malukan husband dia depan kawan2.... anak tu kan terjadi atasdasar suka sama suka.....kalaupun belum bersedia, ambil la langkah pencegahan dr awal..sekarang ni kan banyak alternatif... guna la k****m ke, pil perancang ker @ alat2 lain yg bole mencegah... bila dah ter'on'... nak marah2 pulak.. x faham aku.. ade jgk org yg macam ni.... aku ni lom ada rezeki lagi, teringin sgt nak anak.. kalau bole biarlah ramai... yang kak A ni pulak... x brani aku nak komen lebih2... bila dia dah peknen lagi ni.... sibuk la dia tanya sana sini...macam mana nak rancang keluarga dgn betulll.....
ntah la .... aku ni x layak nak bagi pandangan.. sbb bila aku bg cadangan.... mesti ada yg akan berkata.... "ko tu pandai2 jer nak bg nasihat, ko mana tau ko x der anak"... drpd hati aku terhiris...biarlah aku x masuk campur....

3 comments:

  1. kalo tahu penat tak pyh la byk2 anak, dua pon dah cukup. ni dah ade anak 5 baru reti nak tanye kat org mcmane nak merancang???! takkan la lsg tatau kot? geram plak aku.

    ReplyDelete
  2. Salam

    Semoga dia diberi hidayah agar lebih menghargai apa yg dia ada.

    ReplyDelete
  3. jie...
    tu la pasal... kalau dia x membebel aku x kisah dia nak mengandung 10 org pun..tapi dia selalu membebel... takut nanti anak dalam perut dia merajuk pulak....sian anak dia... aku ambik nanti baru tau..hi..hi... a'ah... skrg baru sibuk nak rancang...dah terlambat... tapi x tau la kut2 pas ni ada lagi... :)

    irtiyah....
    W'salam..mudah2an dia lebih menghargai n cuba merasai perasaan kita yg xde anak ni.... Amin...

    ReplyDelete