::jalan-jalan ke Linggi:: - Blog Eyzamiel

1.1.10

::jalan-jalan ke Linggi::

aku x jadi pegi kerja hari ni sbb ada hal....
aku ngan hubby pg Linggi....
kitaorg pg sana sbb ada hal peribadi....
sebenarnya aku x pernah sampai sana...
sampai tersesat-sesat kitaorg....
dah terlajak sampai Melaka.......
tapi Alhamdulillah......
jumpa jgk akhirnya......
dah settle semua urusan utk hari ni......
kitaorg pun gerak balik.....
yang bestnya....
sepanjang jalan tu banyak gerai yang jual ikan sembilang salai, daging salai ngan puyuh salai....
aku ngan hubby berenti kat satu gerai ni....
hubby beli ikan sembilang, daging ngan puyuh salai tu.....
masa dalam perjalanan balik tu kitaorg dah habiskan puyuh ngan daging salai 2 keping....
sedap sgt...mmg x rugi beli......
ingatkan dalam perjalanan balik tu nak singgah Nilai 3.......
tapi at last x jadi...
sbb hubby dah x sabar nak makan masak lemak ikan sembilang salai.....
sampai jer umah... aku mula la laksanakan misi......
aku masak..... pucuk paku goreng belacan,masak lemak sembilang salai utk hubby, masak lemak daging salai utk aku,air asam utk cicah ikan ngan daging yang masih tinggal....sbb aku dah bahagikan ikan ngan daging tu pada 2 bahagian.....
mmg heaven la sesekali makan masakan kampung macam tu......

esok aku kena gantikan keja yang aku x dtg hari ni..terpaksa la masuk opis........
n hari ahad pulak.... aku ngan hubby akan ke Linggi lagi sbb nak beli puyuh salai...hi..hi...x la...kitaorg pg sbb ada hal yg belum selesai.....
buat masa ni biarlah rahsia dulu...
bila dah betul2 cornfirm baru aku bgtu.......

No comments:

Post a Comment