::Al-Fatihah untuk Atuk:: - Blog Eyzamiel

9.1.10

::Al-Fatihah untuk Atuk::

Selasa hari tu masa aku sampai jer kat opis, telefon atas meja aku berbunyi... aku x suspek apa2 la..ingatkan hal kerja... rupa2nya hubby yg call. hubby bgtau yg atuk dia dah meninggal pagi tu... Ya Allah..terkejut aku... aku ngan hubby dah sama2 menangis..ye la... atuk tu kuat lagi.... kami macam x percaya jer yg dia dah xde... hubby la yg paling sedih..ye la, dari kecik dia tggl ngan atuk ni..dah macam ayah dia.....

kitaorg amik keputusan nak balik pg tu jgk.... aku mintak cuti utk 4 hari... kalau nak diikutkan unit aku cuti dibekukan.... tapi disebabkan ni adalah hal kematian aku dapat pelepasan..... aku cuma beli tiket dr kuching ke kl jer sbb kl ke kuching kena beli kat kaunter sbb bawah 24 jam x bole beli online.....

aku balik umah...kemas baju n tggu hubby dtg ambik aku kat umah..hubby plak dr putrajaya...jammed la dia....kul 11 lebih baru dia sampai umah... amik aku n kitaorg tgglkan kereta kat putrajaya.....then membe hubby hantar sampai LCCT...

dah sampai airport kena beratur panjang pulak masa nak beli tiket kat kaunter.... yg buat lambat sbb banyak pelancong asing... ada yg problem kad kredit la... ada yg problem sbb banyak sgt tanya la... sampaikan ade yg mengamuk sbb kena beratur lama.... last2 kitaorg terlepas flight kul 1 lebih...terpaksa ambik flight kul 3 lebih....

bila dah dapat tiket baru aku ngan hubby perasan yg kitaorg x makan apa2 pun dr pagi..patut la perut aku ni pedih semacam jer.... malas nak pg jauh2 kitaorg makan jer kat MarryBrown....
lepas dah kenyang...kitaorg check-in n terus naik flight....

masa kat atas flight tu juruterbang tu buat pengumuman yg cuaca x elok..semua org x dibenarkan bangun dr tempat duduk.... aku dah rasa lain macam bila flight tu bergoyang dgn kuat..bukan macam langgar awan biasa... masa tu aku dah pucat dah..tetiba jer flight tu macam jatuh kebawah...lebih kurang 3 saat....semua yg kat dalam tu dah menjerit..termasuk la aku..... 2 kali jgk la flight tu macam nak menjunam.... sepanjang perjalanan tu aku x henti2 mengucap..macam2 yg bermain kat fikiran aku waktu tu.... yg paling aku sedih kalau aku x dapat jumpa dgn mak ngan ayah aku.... org pakistan kat sebelah aku pun dah siap berzikir jgk...semua kat dalam flight macam bertafakur... senyap sunyi bila flight tu langgar awan dgn kuat...... bila kapten tu buat pengumuman yg kitaorg dah nak mendarat...hanya tuhan jer yg tahu betapa leganya aku...ni la pengalaman naik flight yg paling gerun aku rasa....

bila kitaorg sampai dah x sempat tgk mayat sebab dah dikebumikan.... dah x boleh tggu sbb kitaorg sampai lewat sgt.... tapi sempat la kitaorg pg semua kenduri tahlil arwah atuk....malam ke 3 tu tiba2 jer satu kg blackout.... ditambah pulak dgn hujan lebat.... tapi alhamdulilah lepas 4 jam elektrik ada balik.....kenduri berjalan dgn lancar....

hari jumaat baru kitaorg balik kl.... amik shuttle ke stesen salak tinggi...naik train dan balik ke putrajaya.... amik keta n balik umah.... malamnya aku cuma goreng ikan terubuk ngan sayur jer... letih sgt rasanya....

Semoga Roh Atuk ditempatkan dikalangan org2 yg Beriman... Amin....

No comments:

Post a Comment