::gula oh gula:: - Blog Eyzamiel

13.8.09

::gula oh gula::

sebenarnya gula kat umah aku dah lama abis..sejak hubby gi langkawi hari tu.. tapi aku buat x kisah jer la.. sbb aku ngan adik aku mmg jarang minum bergula kat umah....
bila hubby balik ni... dia start la nak minum teh panas...
macam mana aku nak buat teh... gula x de....
dah 6 kedai aku cari gula.... kat ampang lagi jgn harap...
semua kedai gula dah abis..kat care'4...speedmart pun sama.... gula dah x de stock....
last2 petang smlm hubby ajak jgk aku gi cari gula..kali ni kitaorg gi cari kat hulu langat plak....
pegi la 1 kedai ni..pun xde gula....
last2 hubby kata...
nak x nak kita bancuh air ngan susu pekat jer la...
ye la... yg ade cuma gula aising...
takkanla nak bancuh air pakai gula aising....
so..kitaorg pun beli la susu pekat 2 tin....
bila sampai kat kaunter...time nak bayar tu...
hubby cuba la tanya kat budak kaunter tu..
ade gula ke x?
rupanya ade..diaorg sorokkan sbb kalau letak kat tempat gula...
org akan amik banyak2...
walaupun diaorg x bg beli banyak..
pelanggan2 tetap degil gak nak beli....
so.. hubby minta la nak beli 2 bungkus.. diaorg kata x bole.... sebungkus jer sekali beli...
bila aku nak beli lagi sebungkus...utk cukupkan 2...pun x bole sbb kuota utk jual gula hari tu dah cukup... alamak..nak beli gula pun ade kuota ker?
apa nak buat ... redha jer la...
tu la penangan gula ni... ade tu sampai berebut-rebut n nyaris2 nak bergaduh sebab gula....

p/s:hai gula...bila la ko nak ade banyak balik ni? :)

4 comments:

  1. gula ade byk sebenornye tp org yg sorokkan..

    ReplyDelete
  2. tu la pasal..
    depa nak naikkan harga bila time org nak buat biskut nanti....

    ReplyDelete
  3. Last weekend akak gi TESCO gula satu pun tak der..ikss sabo je laa..

    ReplyDelete
  4. a'ah... sekarang ni semua org leh jaga kesihatan la nampaknya sbb gula dah x der..hi..hi...

    ReplyDelete