::macam-macam hal:: - Blog Eyzamiel

4.6.09

::macam-macam hal::

semalam time aku nak balik umah..tetiba hubby call..aku ingatkan naper...rupa2nyer dia nak ajak aku gi Tesco Ampang..baru gaji la tu.... hubby srh tgglkan keta aku kat opis sbb dia nak dtg ambik aku... aku pun ok jer la...kitaorg gi beli barang2 dapur.... banyak yg dah abis...tapi bila tgk2 balik dalam troli tu...barang2 yg x der dlm list yg lagi banyak aku amik..hi..hi... pas dah habis bershopping moping.. makan2 n terus gerak gi opis aku sbb nak tukar keta... disebabkan dah malam kitaorg decide nak bawak balik satu keta jer... sampai jer kat parking... hubby pun pindahkan barang2 yg dibeli tadi dalam keta aku.... bila hubby tutup jer bonet keta dia.... tup...satu kereta terkunci..ha..sudah...aku dah gelabah dah... dgn enjin keta x tutup..lampu plak tgh terpasang... camne nak buat ni..... apahal lak keta ni camni plak.... aku start la membebel... (sori abg..bukan sengaja nak bebel... tension jap....) abis dikoreknya keta tu...bumbung bhgn tepi tu dah kemek sikit sbb dicungkil..nak buat mcm mana..kalau x dawai x leh masuk... org semua dah pandang2 dah.... ingat nak curi kut...xkan la kitaorg nak curi keta yg enjinnya tgh terbukak..x logik la tu..... last2 ade sorg mamat ni nak tolong..pun x leh gak.... aku suruh hubby balik amik kunci spare kat umah.... hubby x nak....dia kata kalau dah balik umah nnt malas nak dtg balik..bukannya senang... jalan dia gelap kalau malam..aku pun risau gak.... last2 berkat kesabaran hubby n dgn pertolongan Allah... dawai tu dpt bukakkan kunci tu...Alhamdulillah....hubby drive keta dia simpan kat opis aku n kitaorg bawak balik keta aku je la.... kul 9 lebih baru sampai umah... bila sampai umah plak..tgk2 ade keta lain parking kat lot parking keta aku.... hish..hish..hish.... ini bole mendatangkan marah ni... kalau kat umah aku ni tiap2 rumah kena beli lot parking..maknanya parking tu parking aku la kan... mcm mana la aku x hangin... dah la aku x tau keta saper tu.... tapi hubby tenangkan aku..dia kata x per la..mgkn dia tumpang malam ni ajer...kitaorg mengalah jer n pg parking kat lot yg owner dia belum pindah..... naik umah..mandi2, solat n terus jer zzzzzz.. lettih sgt rasanya.....

p/s: nasib baik abg penyabar semalam...sori abg.....

No comments:

Post a Comment