Hari Terakhir Di Langkawi - Blog Eyzamiel

30.12.14

Hari Terakhir Di Langkawi

Ok.. hari ni aku nak habiskan cerita tentang Percutian Langkawi.. Sori sangat-sangat kalau ada yang boring sebab lambat sangat habisnya.. :)

Malam sebelum tu kan Mama n Elly ada konflik nak susun barang.. klik sini..  So, aku ngan Sha ingatkan esoknya dah xde apa la yang Mama nak beli.. Lepas jer Subuh, aku bantai tido balik sebab flight aku n Sha pukul 11.25 pagi.. Flight mama ngan Elli pukul 2.30 petang.. kami target nak golek2 dulu kat bilik sampai pukul 9.. pastu baru siap n gi makan sebelum gi Airport... Tapi... dalam pukul 8 pagi, Elly call.. mama nak ajak pergi balik ke Makam Mahsuri sebab masih ada benda yang Mama nak beli.. Ha? Adoi.. nak tak nak aku pun bangun la bersiap.. sebab Elli tak tau jalan kalau nak pergi berdua je ngan Mama.. Erm.. x pe la.. demimu Mama...

Aku pun bawak la pergi Makam Mahsuri.. dah settle tu, mama nak ke Pekan Kuah plak, tapi yang ni aku tak berani.. ye la, pekan kuah tu boleh tahan gak jauhnya.. nak shopping lagi.. nnt x pasal2 aku n Sha terlepas flight.. kesian mama sebab x dapat beli periuk yang dia suka.. sori mama.. So, aku pun bawak la diaorang gi kedai makan dekat2 Airport jer.. senang.. makan dulu sebelum fly balik KL.

Lepas makan, call owner kereta sewa untuk pulangkan kereta n ambik deposit.Alhamdulillah, tunggu sekejap je dia dah sampai kat Airport. Settle semua. Masuk dalam Airport, mama dah risau sebab barang dia banyak. Nasib baik kat Airport ada penimbang, timbang la dulu. Ok la, bag mama ngan elli x sampai 60 kg. Nasib baik naik Mas, kalau naik AA macam aku ngan Sha, jenuh la nak bayar.

Bag aku (warna purple tu) pun, aku sumbat je selagi boleh asalkan tak kena bayar.. hahaha.. kata bajet...

Alhamdulillah, perjalanan dari Langkawi ke KL lancar jer.. Cuaca pun ok. Sampai KLIA2, ambik bas ke TBS sebab hubby tunggu kat situ.

Aku takde la shopping sakan pun. Berpada-pada sebab tau bawak bag kecik jer. hihihi... aku cuma beli :

Coklat
Nutella Ferrero.. teringin nak try sebab ramai sangat dok jual online..
Bole la.. ala, macam biskut cicah Nutella jer rasanya..
Kain batik untuk aku n mak dan tak lupa jugak kain pelikat untuk ayah n hubby...
Minyak Gamat untuk door gift kenduri rumah aku nnt.. :)

Tamat sudah cerita Cuti-cuti Langkawi aku. Ada rezeki nak pergi lagi nanti.. :)

Bajet :
Air Mineral ~ RM 2.00
Sarapan ~ RM 13.00 (aku belanja semua)
Jetbus ~ RM 9.00

Hari Kedua (Laksa Power & Coklat) : RM 161.20
Hari Ketiga : RM 24.00

Total keseluruhan selama 3 hari 2 malam: RM 537.65

1. wah...detail total belanja...bagus nie utk reference...tq for sharing...

1. hihihi.. saje buat detail camtu.. untuk rujukan sendiri ngan org lain yg nak ke sana.. bole buat bajet siap2.. :)

2. Replies
    1. Ok la kan..jimat.. kalau nak lagi jimat x pyh beli minyak gamat n coklat banyak. mesti bajet lagi rendah dr tu..

3. eyza, kite suke sangatttttt entry detail2 siap harga nih!! actually dulu pernah terfikir, kalau kte gi bercuti n tulis details harga macam ni, kang org cakap menunjuk2 pulak, but bile fikir positif, nak menunjuk hapenye, tulis details macam tu lagi senang utk buat rujukan. takdelah kes2 kene tipu, dan juga bolehlah bajet duit siap2 kan.

dah tetiba pasni rasa nak update entry cuti2 dengan details camtu jugaks. boleh uols?

1. Uni.. mula2 eyza pun mcm tu.. tapi, bila eyza cari info kat blog2 lain.. eyza selalunya nak tau harga sekali.. tapi selalunya jaranggg sangat org tulis.. tu yg rasa macam, why not eyza tulis.. mudahkan org lain jugak utk buat bajet.. kalau ada nak kata menunjuk tu terserah la.. eyza bukannya habis ribu2 pun.. lain la kalau kita tulis, beli bag LV puluh2 ribu... hihihi.. ni eyza siap buat cuti2 bajet lagi.. bukan percutian mewah :)