Kereta Sewa Murah Di Pulau Langkawi - Blog Eyzamiel

12.11.14

Kereta Sewa Murah Di Pulau Langkawi

Adoi.. lama plak aku dok peram entry langkawi tu yer.. sori.. masa x berapa mengizinkan nak update.. bila ada masa.. gambar plak x bole bukak... tu yang dok pending tu...

So, untuk mulakan entry Langkawi ni...aku up dulu citer tentang Kereta Sewa ... Sebelum pergi tu.. aku gigih dok google kereta sewa murah kat Langkawi.. banyak yang aku jumpa.. pastu, aku compare harga.. ada la beberapa orang yang aku shortlistkan..

Mula-mula aku ingat nak sewa kereta Kia Picanto jer.. tapi tak jadi sebab kawan aku kata dia nak shopping banyakkkkk kat sana... takut bonet tak muat.. ok.. kita tukar.. nak ambik kereta wira plak sebab tu jer yang macam murah sikit.. yang lain mahal.. fikir punya fikir.. last-last tak jadi jugak sbb laki kawan aku kata.. dah alang-alang gi langkawi sewa la kereta import.. baru best.. bila lagi nak merasa... kereta sendiri cuma mampu kereta tempatan jer.. okay.. bila dah decide nak kereta import.. baru aku contact dengan orang-orang yang aku dah google kat internet.. buat jadual.. compare harga..

Tapi, ada jugak yang bila aku call tak angkat.. ada jugak yang aku whatsap tak balas... kalau ada yang bagi feedback pun..langsung tak bole nego.. aku dah frust.. cuma mengharap kat satu no je lagi.. try cuba nasib.. harap-harap dapat la murah...

Mula-mula aku call.. sembang-sembang.. dapat harga.. letak dulu.. bincang ngan kengkawan.. diaorang kata nak murah lagi sebab ni percutian bajet kan.. harus la semua nak bajet.. ok.. fine! aku call lagi.. akak tu suruh whatsapp.. sembang-sembang dah macam lama kenal.. dah bole jadi kawan.. aku pun dapat la harga kawan-kawan... suka sangat...
Memang cornfirm.. aku ambik kereta sewa kat sini... ingat nak ambik Nissan Latio.. tapi hubby cakap, try la kereta lain pulak sebab aku dah biasa bawak latio adik aku.. aku pun macam.. ala, nak ambik Latio jugak sebab dah biasa ..kereta lain takut sebab tak biasa.. hubby cakap sama jer semua kereta.. toksah dok risau.. bincang lagi ngan kengkawan.. kami sepakat pilih kereta Toyota VIOS..lagipun harga sama jer... yeay.. settle satu masalah...

Dah setuju semua.. bank in deposit.. 50 ringgit jer...yang bestnya.. akak ni cepat bagi feed back..ko tanya la apa saja kat whatsapp.. memang dapat jawapan dan layanan punya la.. disebabkan kami kat sana cuma 3 hari 2 malam.. kereta sewa dikira 48 jam saja...ok latu.. nak tau tak berapa aku dapat sehari untuk kereta Vios kat langkawi ni? Aku dapat sehari cuma 70 RINGGIT... murah kan? aku tak tau la kalau ada yang dapat lagi murah.. tapi setakat aku survey.. ni la yang paling murah.. ada tu aku tanya sehari dia nak ambik sampai seratus.. tak bole nego langsung.. akak ni ok.. sebelum ni dia bagi aku harga sehari 80 ringgit.. tapi aku nego sampai la dapat harga diskaun tu.. suka we oulls semua.. part kereta dah settle..

Pic google
Kereta sewa kami sebijik macam gambar kat atas.. lupa nak ambik gambar.. dah pulangkan kereta baru teringat.. tapi takpe.. vios mana-mana pun sama ja kan...

korang rasa-rasa mana satu kereta sewa kami? hahaha.. berangan nak yang kaler kelabu tu..
Kalau korang nak pergi Langkawi dan nak sewa kereta murah.. boleh la tengok kat sini :-



atau call / whatsapp terus jer.. ni nombor fonnya : 012-4440109 (Sham Sibah)

Save tau.. pasni kalau pergi Langkawi.. aku memang ambik kat sini jer.. senang deal ngan diaorang.. kereta pun sampai dengan selamat.. Alhamdulillah..

Info Tambahan :  Tahun 2015 harga sewa kereta dah lain tau.. Jangan plak korang mati-mati nak harga 70 ringgit gak.. kesian akak tu.. ala... kalau naik pun .. harga still murah dari orang lain.. korang jangan risau tau.. ;)

80 comments:

  1. wow. murah tu sewa vios 70 rggt ! hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Murah kan? tu la.. tempat lain dah la mahal.. x bole nego..

      Delete
  2. Wah...memang murah kalau cuma RM70 sahaja untuk sehari... :)

    ReplyDelete
  3. Assalam eyza,
    iols pun sewa from the same company
    tapi iols deal ngan hanafi
    iols minta almera tapi dapat latio
    rege 3H2M rm150

    ReplyDelete
    Replies
    1. O.. ok gak la harga dia.. tempat lain mahal kan? sini jer yang eyza rasa murah..

      Delete
  4. Sis boleh bg contact no kete sewa? Email kat emilemir@yahoo.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. awak.. no fonnya ada kat atas tu.. shamsibah 012-4440103

      Delete
    2. awk..no ats & bwh ada lari sket ;)

      mna satu yg btl ye?

      012-4440109 atau

      012-4440103

      thx awk for sharing info ni ;)

      Delete
    3. No yang 012-4440109 (Shamsibah tu)

      Delete
  5. salam...
    saya lilis amalia from bandung,bila bila datang ke bandung sila contact kami..
    kami bole bantu sewa /pakej pelancongan di bandung dan jakarta
    pakarholiday Bandung

    2nd floor
    Jalan Terusan Jakarta no 378 kav 49
    Kota Bandung
    Tlp +6288218357412 , Mobile +6281224413595
    WhatsApp : +6287821738686
    Email : infopakarholiday@gmail.com
    Website : www.pakarholiday.com

    ReplyDelete
  6. Hi Eyza, nak tanya..okay tak keadaan kereta yg disewa tu? puas hati x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi.. Puas hati sangat.. aircond pun sejuk..

      Delete
  7. Sewa kereta yang paling murah berpa, pada 29mei-31mei???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tak buat kereta sewa.. Awak bole contact no kat atas yer..

      Delete
  8. Servis kete sewa yg plg truk..pada hari nak amik kete, sgala call wasup msg xdjwb..hmpir sjam mnunggu di airport..x diinform awl2 yg di airport abgnya yg handle..deposit mahal rm100..not recommended kete sewa ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke? Ya Allah.. saya hari tu mmg puas hati ngan servis diaorang ni.. maybe time tu ada masalah kut..

      Delete
    2. keesokan harinya br wasup 'adik dh dpt kete ke?'..sktnya hati rasa..xde nk mnta maaf ke atau btau sbb ape syp je ms hari nak amik kete tu

      Delete
    3. Anonymous..... saya la shamsibah yang awak ambik kereta kat langkawi tu.... maaf atas segala kesulitan yang awak hadapi.... tapi saya nak tebus balik kesalahan saya.... saya nak tawar kan pakej bercuti kat langkawi untuk awak dan family secara percuma.... kalau awak sudi boleh call saya atau whatsapp 0134430109.... :-)

      Delete
    4. 1st time amik ngan en. sham sibah pd 2012. mazda 2 - 3H2M - RM150. this time jan 2016 - nissan almera - 4H3M - RM200. igt lg pd 2012 setelah pulang ke KL dr Langkawi kami kekurangan souvenir utk diagih2kan. mintak tlg en. sham utk belikan lg sovenir dimana kami akn bank in jumlah yg en sham tlg belikan. sehingga brg smpai en. sham x nak terima bayaran dgn kata2.. "x pe sy belanja janji next time dtg langkawi car sy." TQ very much en. sham

      Delete
    5. Wow murahnya 200 utk 4hari3mlm. agak2 boleh dpt x lagi harga ni? hehehe

      Delete
    6. wow murahnya rm200 utk 4hari3mlm. agak2 boleh dapat tak harga ni lagi? hehe

      Delete
  9. Hai.. berapa harga utk sewa VW passat @ Chevrolet camaro di langkawi? Plan 1-3 Ogos ni.. thank you!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai.. saya tak sure la awak.. tapi awak bole contact no kat atas tu utk tanya..

      Delete
  10. Assalamualaikum...?
    Mohon izin Admin, saye nak ikut post iklan.moga kiranya kebaikan hati Admin di balas Allah Subhanahu Wata'ala....!

    Sesiape yang perlukan Kereta sewa + supir mase bercuti dekat Bandung indon,boleh hubungi saya terus.
    Insya Allah pasal Kos berpatutan dan berbaloi.

    Untuk menempah n sekedar nak tanya2 pasak pekej-pakej cuti Bandung, boleh hubungi saya terus di no whatsapp
    +62 882 1822 9364...

    Terimakasih admin...
    Assalamualaikum....?

    ReplyDelete
  11. Masa cuti sekolah ni agak2 sew kereta di langkawi mahal x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya rasa cuti sekolah harga memang naik... tapi awak try la kawtim.. mana tahu dapat murah sikit..

      Delete
  12. baru plan nak ke sane
    tgh dok survey ni
    nice info..
    kene try tnya
    thanx kak

    http://hidayuayumie.blogspot.my

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam saya ada sewa kereta avanza murah ja hari biasa rm120 cuti sekolah rm150

      Delete
  13. Sis nk tny. Kalau book awal2 lg murah ke, atau smpai sana cri kereta lg murah ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. terpulang jugak.. ada kata book siap2.. ada kata walk in.. tapi kalau awak pg bukan waktu puncak.. bole je walk in.. kat airport nnt ramai yang offer.. bole nego lagi.. cuma eyza selalu pegi time peak so eyza booking siap2.. malas nak cari kat airport..

      Delete
    2. saya ada kereta avanza hari biasa rm120 cuti sekolah 150 sehari contact 011-24119079

      Delete
    3. Baik booking siap2 nanti senang boleh pickup trus dkt jeti or airport call saya : nita 01124119079

      Delete
    4. Baik booking siap2 nanti senang boleh pickup trus dkt jeti or airport call saya : nita 01124119079

      Delete
  14. sis....tq....moga Allah mudahkan urusan sis...sbb mudahkan urusan kami :)

    ReplyDelete
  15. eyza... terima kasih tolong promote kereta sewa saya.... kalau awak nak datang lagi langkawi info saya ya shamsibah saya bagi harga lagi special ok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-sama. Sebab perkhidmatan bagus, mesti la promote. :)

      Delete
    2. servis en. sham mmg terbaik. tunggu 22-25 jan ni sy sampai ye.

      Delete
    3. kalau rate waktu hari raya meningkat sangat ke?

      Delete
  16. Assalam nk tanya sewa kereta untuk tarikh 30/01/2016-01/02/2016.. dr airport.. nk kereta yg sedan ja..tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'salam. Saya tak buat perkhidmatan kereta sewa ni. awak boleh contact no kat atas tu ye. Tq

      Delete
  17. Salam...saya pun kalau ke langkawi memang sewa ngan RST ni...biasa yg tgu kat airport namanya Naim...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun pernah jugak ambik kereta dengan Naim. Tapi masa pulangkan nnt ada org lain yg tunggu

      Delete
  18. Sangat berpuas hati dengan perkhidmatan kereta sewa Shamsibah - RST. Harganya berpatutan. Baru je balik dari Langkawi khamis lepas. Sewa MPV Innova. Hari kedua kereta rosak & mereka hantar kereta lain utk tukar. Sangat berpuas hati dengan perkhidmatan kereta sewa Shamsibah. Terbaik. TQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan. Eyza pun setakat ni memang puas hati. Harga sangat berpatutan compare tempat lain.

      Delete
    2. Assalamua'laikum. Tumpang tanya. Sekarang pon no kereta sewa tu masih valid lagi ke ? Atau dah tukar ?

      Delete
  19. 5hb may nti saya akan smpai ke langkawi insya Allah.dah booking gn en sham sibah..:-)

    ReplyDelete
  20. salam sejahtera. ingin tahu quotation untuk sewa kereta untuk 5 orang dewasa dari 9hb mei 2016 hingga 12 mei 2016.

    ReplyDelete
  21. ssalam sejahtra. inginkan quotation kereta sewa untuk 5 orang dewasa untuk 9hb mei 2016 hingga 12hb mei 2016. trm kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi. Saya tak buat perkhidmatan kereta sewa. Wasap no kat atas tu ye. Thanks.

      Delete
  22. Atau boleh cal teruih no kami.. +60147409141(naim)& +60174046202(zeklgk) airpt langkawi thankkayu...

    ReplyDelete
  23. tengok juga blog saya, buat pusing-pusing bandung hehe

    http://razkaholidaybandung.blogspot.co.id/

    ReplyDelete
  24. Bole call saya direct +60147409141 (Naim)

    ReplyDelete
  25. Assalamualaikum dan salam sejahtera

    mohon admin dapat emailkan cotation sewa mpv untuk tarikh 25 hingga 27 ogos 2016. kenderaan yang difikirkan sesuai:
    1. avanza
    2. inova
    3. serena
    4. grandis

    Mohon email kepada sallehuddinlppkn@gmail.com

    terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'salam..

      Maaf ye, eyza tak buat servis kereta sewa ni. Boleh contact no kat atas tu ye.

      Delete
    2. Wassalam, sila whatsapp kpd saya detail masa dtg dan tempat pickup/return kereta, utk 25-27 ogos byk kekosongan

      Delete
  26. hebat entry eyza. byk tlg org. terbaik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima Kasih. Kita share supaya orang lain pun senang bila cari.hihihi

      Delete
  27. woi memang murah ,nak cuba lerrrr

    ReplyDelete
  28. assalam eyza. thanks sharing. memang mencari2 review kereta sewa kat langkawi utk percutian tahun depan. skrg gak rasa nak wassap kak sham ni. hihi thanks again.

    ReplyDelete
  29. Terima kasih Eyza. Saya pun tengah nak cari keta sewa utk percutian kami next month. Will try to contact Sham Sibah for best quotation.
    God bless always.

    ReplyDelete
  30. assalam...Tmpat yg akak stay malam tu brpatutan x hrga tu? Skrang ni tgh cari homestay @ Tmpt tggl...mklumlah hrga semo naik,,,bimbg kempis dompet klua langkawi nnti,,,hehe

    ReplyDelete
  31. kereta apa yg murah..tuk 31 disember 2016 hingga 2 januari 2017..
    recomend sikit bos

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eyza tak sure sebab cuti sekolah selalu semua mahal. Tapi try la kawtim dengan diaorang, InsyaAllah mana la tau dapat keta best.

      Delete
  32. husna singgah sini nak survey keta sewa jgk.. seronok baca komen org lain, mcm tertarik plak.. terima kasih atas perkongsian..

    ReplyDelete
    Replies
    1. No hal. Harap entry Eyza ni dapat bantu Husna ye.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  33. salam akak..npe sy call xdpt dihubungi pulak..da byr deposit kete dah...urgent sgt ni..dlm mggu ni jgk nk pegi..boleh dipercayai ke..ade no cik sham yg lain x..

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'salam.. sorry dik akak baru baca komen ni. Akak mmg xde no lain. Maaf sangat lambat balas.

      Delete
  34. saya pun booking dengan kakak shamsibah utk tarikh 5 hingga 7hb 2 ni..rasa mcm berbaloi je dgn hrga yang diberi.x sabar nak g langkawi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan. Sebab tu Eyza kalau ke Langkawi ambik kat sini je. Happy holiday ye.

      Delete
    2. info memang baik .. tapi skrng dh naik .. kena cari alternatif yg lain ..tksih byk2 bagi info

      Delete
  35. Baru call utk kereta sewa langkawi. Harap ok lah.

    ReplyDelete