Baju Raya Plus Size ~ Online - Blog Eyzamiel

21.8.14

Baju Raya Plus Size ~ Online

Sebenarnya kan.. aku sepatutnya buat entry ni sebelum Raya hari tu.. tapi... disebabkan tahap kemalasan dan terlupa..aku hutang entry ni.. Sori..sori..sori sesangat..


Takpe-takpe.. raya kan sebulan..kalau tak sempat nak beli sebelum raya, korang bole la beli baju untuk raya haji plak..

Hari tu kan aku ada janji nak bagitau kat mana aku beli baju raya online.. Ha.. ok..ok.. kali ni aku promise.. aku bagitau yer... hihihi...

Sesapa yang follow FB aku mesti dah nampak baju raya aku.. bagi yang belum nampak.. meh sini aku nak share sikit (macam la ada orang nak tgk baju ko tu cik kak oii).. tak kisah la ada ke tak ada.. aku tetap nak share jugak...

Ok.. Mula-mula aku nak share baju ni...


Aku suka sangat dengan design ni.. masa bukak je page butik ni dan nampak baju ni... aku dah jatuh CHENTA.. hihihi.. aku antara orang terawal yang order.. Pre Order pun sanggup tunggu.. janji aku dapat.. dan bila dah dapat.. aku suka sangat.. sedap pakai.. dan cantik untuk Plus Size macam aku... pada mata aku la..hihihi..



Butik ni kira antara kesukaan aku jugak kalau aku nak beli online.. dah banyak jugak la baju aku beli kat situ... antaranya.. baju ni..


Ramai yang suka dengan baju ni.. aku sebenarnya beli dengan skirt.. cari2 gambar penuh takde.. ni jer yang ada.. takpe..kalau korang nak tengok lebih detail dan apa lagi yang cantik.. terjah jer blogshop tu.. dijamin semuanya cantik dan up to date kata orang..

                                                       FB     :    EQueen Plus Size Full   
                                                       Blog   :    equeenplussize.com

Pastu, aku terjumpa plak ngan satu lagi blogshop yang jual Baju plussize gak.. kat sini pun banyak gak pilihan yang memang cantik...

Aku pun terbeli la satu baju yang buat aku termimpi-mimpi.. aku nak beli kaler biru asalnya..tapi size aku dah habis.. tapi, disebabkan aku nak jugak dengan design tu.. aku pun beli la jugak..tapi warna Dusty Pink... Aku siap buat kad ahli lagi..seumur hidup cuma RM 20 jer.. berbaloi.. aku ni tak pandai sangat nak tengok ukuran-ukuran ni sebab dah biasa beli baju saiz 48 jer.. last-last aku salah pilih saiz.. baju aku tu besar sangat sebab aku gi pilih saiz 3. padahal aku pakai saiz 2 pun dah muat.. Ingat nak hantar tailor untuk alter tapi sebelum tu aku saja je la PM ngan admin kedai ni.. dan.. apa yang aku tak sangka sangat-sangat.. dia kata aku bole pulangkan baju tu untuk diaorang alter..FREE OF CHARGE.. wah bestnya.. nasib baik aku lom hantar tailor luar.. so, aku cuma perlu keluarkan duit pos dan bagi ukuran ajer.. dah siap, diaorang pun pos semula kat aku.. Happynya.. bila pakai.. memang sedap sangat..mmg saiz aku la.. aku memang puas hati... servis pun cepat..


                                                       FB      : Kznabihah Boutique
                                                       Blog   :  www.kznabihah.com

Dan yang last ni.. adik aku yang bagitau.. aku dah lama teringin nak ada kebaya kimono ni.. tapi kebanyakkannya semuanya saiz kecik-kecik... tapi yang ni, walaupun free saiz, tapi orang yang comel cam aku pun bole pakai..


Baju ni aku blom pakai.. nak pakai hari sabtu ni utk gi wedding... tapi, adik-adik aku dah pakai.. semua muat.. adik aku yang pregnant tu pun muat gak..memang selesa la... Aku dah pakai masa try..memang cantik.. nanti kalau pas wedding, InsyaAllah aku tunjuk pic aku pakai lak yer..

                                                           FB   : Butik Inhanna
                                                           Blog : http://inhanna.com/v1/

Ni la antara butik-butik online yang selalu aku habiskan duit.. Kalau korang nak tengok pattern lain yang cantik-cantik..klik jer kat nama butik tu.. Banyak pilihan tau.. So, untuk semua yang Plus Size diluar sana..pasni jangan risau dah kat mana nak beli.. kat 3 butik ni pun dah cukup buat kita rambang mata tau.. 

Notakaki : Aku tak dapat apa-apa income pun dari semua blogshop ni.. aku cuma nak share ngan korang tempat yang best untuk shopping Plus Size aje yer.. Selamat Bershopping... :)

5 comments:

  1. tq for sharing eyza..nak usha jugak..hehe

    ReplyDelete
  2. Welcome dear.. eyza mmg suka beli kat sini sbb klu kat luar susah sikit nak cari plus size cam i..hihihi..

    ReplyDelete
  3. Hello. Mana nak cari inner utk plus size?

    ReplyDelete
  4. Inner korset untuk plus size ada di sini: http://www.empireofelegance.com.my/Corset

    Ada berlengan (muslimah) dan tidak berlengan.

    ReplyDelete