Sedapnya coklat di Dip N Dip - Blog Eyzamiel

13.4.15

Sedapnya coklat di Dip N Dip

Sabtu hari tu adik aku sibuk la dok ajak pegi IKEA.. ok jugak la.. aku pun memang nak beli cadar IKEA.. so, aku setuju je la.. kali ni pg IKEA aku terpaksa drive sendiri sebab hubby kerja.. nasib baik la sebelum ni dh pernah drive pg E-curve sebab even MAPS hari tu.. so, dah tau jalan la.. jadi no hal...

Memandangkan IKEA ni kalau weekend memang padat.. aku keluar awal.. pkl 10 pagi dah terpacak depan IKEA.. gigih tau.. masa ni pun dah ramai orang.. Alhamdulillah.. rezeki jugak dapat parking betul-betul depan pintu IKEA.. so, takyah jalan jauh-jauh..

Dah sampai IKEA, adik aku ajak gi makan Dip N Dip plak.. Dah lama teringin katanya.. aku ingat nak makan meatball... ok la.. aku pun suka coklat gak.. so, jom la kita ke The Curve.. cari Dip N Dip.. sebelum ni aku dah pernah pg Bangsar.. tapi kat sana parking agak hazab sikit.. so, tak jadi makan time tu.. ni kira 1st time la kami nak try...

Dah masuk dalam The Curve.. jenuh jugak la kami dok mencari.. mana Dip N Dip ni.. La.. rupa2nya.. kedai ni ada kat tengah2 antara The Curve dan E-Curve.. patut la tak jumpa..hihihi..

Weekend kedai ni bukak pukul 11 pagi.. disebabkan masa tu awal lagi.. kami pun merayap jalan2 dulu.. ngam-ngam pukul 11 kami dah terpacak depan kedai... first customer lagi..hahaha...



Sampai sana... tengok menu je dah tak tau nak order apa sebab semua nampak best.. bagi penggemar coklat macam kami..kedai ni memang heaven la...



Tapi.. kalau korang tengok harga.. memang agak tertelan ailio la... agak pricey sikit.. tapi kalau untuk kepuasan tekak.. apa salahnya kan...




Aku suka dengan susun atur Restoran ni.. Cantik n sweet like coklat.. hihihi... kat sini dimainkan lagu2 arab yang lembut-lembut gitu.. aku baca kat blog, ada yang cakap yang kat Bangsar pasang lagu kuat-kuat sampai nak sembang pun susah... ntah la.. aku tak pernah makan kat bangsar.. so, aku tak tahu,, kalau kat cawangan The Curve ni memang santai.. kalau tak nak duduk dalam aircond.. bole lepak2 kat luar.. free air gitu...


Setelah penat buat pilihan... cewah.. penat la sangat kan.. hihihi... kami sepakat pilih ...

Triple Chocolate Crepe - RM 17.00 ++
Triple Chocolate Crepe - Folded Crepe Topped With Three kinds Of Belgian Chocolate. 

Pendapat Aku :
- Gabungan 3 jenis coklat tu memang sedap tapi crepe yang bawah tu sebenarnya rasa dia macam lempeng... nipis plak tu... so, aku rasa macm tak puas makan.. macam aku just makan coklat semata..

Waffle Stick - RM 10.00 ++
Waffle Stick - A Classic waffle on the Stick, dipped in your choice of belgian Chocolate.

Pendapat Aku :
- Waffle sedap.. Coklat sedap... Memang gabungan yang terbaik.. waffle ada rasa crunchy.. i like...

Polo Juice - RM 15.50 ++
Polo Juice - Gabungan Lemon n Mint

Pendapat Aku :
- Dalam gambar lain, Realiti lain. :) Pastu dia blend semua.. rasa macam lain macam.. tapi, bila kita minum.. memang ada rasa fresh dan kombinasi tu macam kena plak untuk elakkan muak coklat.


Chocolate Fondant Cake - RM 13.50 ++
Chocolate Fondant Cake - A Sweet Chocolate Cake with a chocolate inside. Topped with melted chocolate and served with ice-cream.

Pendapat Aku :
- Yang ni memang Terbaik! gabungan kek keras kat luar, cair kat dalam..pastu makan plak ngan krim dan aiskrim.. Fuh.. memang terangkat.. memang recommed sangat.. tak menyesal order ni.. sedap.

ada coklat cair di dalam... heaven...


Bil kami pada hari itu... RM 64.96.. Agak pricey.. tapi berbaloi aku rasa sebab sedap dan mewah dengan coklat... Keseluruhannya.. kami memang puas hati sangat dengan makanan, layanan dan suasana santai kat sini...pasni boleh datang lagi n try yang lain plak...

Selain dari cawangan di The Curve.. ada jugak di 3 tempat lain seperti yang tertera di gambar bawah.. selamat Mencuba.. :)




7 comments:

  1. macam menarik ni... tp kena tunggu time baru dpt gaji hehe

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Assalam eyza,
      sat3 nak mencelah sat
      to ida
      haiipppp
      uols manaleh terliur
      ingat fokus diet he3 :P

      Delete
  3. nampaklah kenikmatannya di situ....saya jenis yang tak berapa minat chocolate...tapi memang suka habiskan duit sebab nak discover food..hihi

    ReplyDelete
  4. Emi belum pernah merasa pun lagi dip n dip ni...hehe

    ReplyDelete
  5. wahhh semua nampak sedap

    ReplyDelete