Terperangkap Selama 8 jam! - Blog Eyzamiel

2.3.15

Terperangkap Selama 8 jam!

Ya Allah.. Korang pernah rasa terperangkap tak?.. Tak kisah la kat mana pun.. dalam rumah ker.. dalam kereta ker... Sebelum ni aku memang tak pernah langsung rasa macam kena kurung ke apa.. tapi... kan... 28 Februari hari tu.. ada kejadian yang ngeri dan boleh buat aku jadi trauma dah jadi kat aku....

Aku terkurung dalam BILIK AIR RUMAH AKU SELAMA 8 JAM! Bayangkan..8 jam dalam tu.. Macam mana boleh terkurung?

Macam ni ceritanya... Hari Sabtu tu, pihak AJK Umah aku ada la buat pengumuman yang diaorang nak check jentik-jentik dari rumah ke rumah sebab dah ada 3 kes denggi kat kawasan tu... Hari Sabtu kan hari untuk aku mengemas rumah.. dah siap kemas semua.. dah confident takde jentik2.. aku pun ambik towel.. terus masuk bilik air.. tak kunci pun.. cuma tutup pintu bagi rapat jer.. Seronok la ni.. umah dah bersih.. mandi-mandi sambil nyanyi... Dah habis mandi... bukak pintu... tup..tup... pintu tak boleh bukak... Tombol tu dah jammed... YaAllah.. gabra sekejap aku.. dah la xde orang kat rumah masa tu...

Macam-macam cara aku buat... tendang pintu la.. jerit la..banyak kali aku jerit mintak tolong.. tapi xde orang dengar...  tetap tak boleh.. pastu, aku nampak cermin muka laki aku dok cukur misai.. aku ambik.. hempas ke lantai.. konon2 nak buat macam gergaji la.. aku try gergaji besi penyambung antara pintu dan dinding.. lama gak la aku buat.. besi tu makin nipis tapi baru satu lapisan... banyak lagi aku nak kena buat...tangan dah sakit... perut dah lapar.. sambil-sambil tu aku telan air paip.. sadis betul rasanya.. dh macam sesat kat hutan... tangan aku dah banyak luka.. ye la.. cermin kut.. kena sikit jer dah luka dalam.. berlambak-lambak kesan hirisan kat tangan aku.. aku dah tak peduli dah..janji aku dapat keluar jer... dah buat cara tu tak berkesan. aku try plak toreh pintu..konon2 pintu tu nipis jer... nnt aku bole masukkan tangan untuk bukak tombol dari luar.. darah dah banyak.. pintu tetap x terbukak..memang dah jammed terus dah...

Dalam dok cari idea, aku nampak pencuci muka Seqy Beauty aku tu... kat pangkal leher botol tu ada kaler silver.. aku pun toreh la perkataan "TOLONG! - NO RUMAH N NO FON HUSBAND AKU" ... Pastu aku campak kat bawah dengan harapan ada yang perasan dan call husband aku.. tapi hampeh...



Sebelum aku masuk bilik air, aku ada tengok jam dalam pukul 11.50 pagi camtu... Masa terperangkap tu, aku dengar azan Zohor, Pastu Asar n Maghrib.. Aku dah makin lemah.. dah makin tak tau nak buat apa.. darah n luka dah makin banyak kat tangan.. last2.. aku duduk jer berdoa kat Allah.. mudah2an laki aku balik awal...

Alhamdulillah, tak lama lepas tu.. aku dengar bunyi door bell.. Rupanya husband aku tak bwk kunci rumah.. yang aku plak bila dah tau husband aku balik.. terus la menjerit mintak tolong... laki aku dengar aku jerit.. terus panik.. dia dah nak panjat kat tempat mesin basuh.. tapi kunci plak.. nasib baik dia tergerak hati nak tgk kat kunci kereta aku yang dia bawak.. nasib baik ada kunci rumah..

Bila dia masuk dalam rumah.. dan cuba bukak dari luar pun tak bole.. masa ni aku dah start meraung..padahal masa dok sorang-sorang cool jer..tak nangis langsung.. maybe aku dah rasa selamat sebab hero dah balik kut.. menangis tanda lega...

Lama jugak husband aku cuba bukak x bole.. bukak tombol pun tak bole.. jalan terakhir, dia pecahkan pintu sebab aku dah dok asyik nangis jer.. dapat keluar terus peluk dia.. rasa selamat sangat... Rasa macam drama.. padahal kejadian ni mmg betul2 jadi kat aku.. aku tgk jam..masa tu dah pkl 8 lebih.. maknanya aku terperangkap dalam tu lebih dr 8 jam.. sadisnya...

pic : google

Macam ni la bentuk tombol pintu yang jahat tu..yang kunci aku kat dalam tu.. dah la sejuk n lapar... Tapi aku bersyukur sebab dapat keluar.. bersyukur jugak aku tak masak apa-apa atas dapur.. kalau la aku ada anak.. aku dok dalam, anak dok luar.. tak tau la apa yang aku nak buat.. silap2 aku memang dah meraung dah time tu..

Bila dapat keluar tu.. aku gi mandi... n sembahyang dan tak lupa jugak buat sujud syukur sebab selamat.. Pasni, berhati-hati la kalau umah korang pakai tombol camtu.. bahaya... Trauma gak la aku.. terus dah x nak mandi kat bilik air tu.. Boikot terus..

32 comments:

  1. ish ish ish nak gelak boleh tak?hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sampai hati nak gelak... tapi eyza sendiri pun rs kelakar.. tapi seram..

      Delete
  2. Ya Allah...horror nye.... kalo i pon mesti nangis jugak...

    ReplyDelete
  3. Ya Allah, syukur awak tak de apa-apa kan. risau lemas sebab udara kadang dalam toilet tak berapa nak ada udara kan. syukur alhamdulillah. luka bersihkan elok-elok ya :) tombol tu memang jahat! tak nak kawan dia k. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la.... Alhamdulillah.. eyza xde apa2 cuma rasa lapar n letih jer... malam tu letak minyak gamat.. dah makin ok.. cuma tangan masih sakit n lenguh2... Tombol tu mmg jahat... kalau boleh.. nak tukar semua tombol kat rumah tu.. :)

      Delete
  4. Oh. Ini la cerita ngeri tu ya.. tp mmg ya pun eyza..tombol camtu bahaya tau. tu ari umah akak pun dia buat hal camtu. Tp masa tu pintu utama. Kami ada kat dalam. Itu pun rasa "libang libu" (bahasa Perak..sila cari translate nya. haha) walau buleh gerak ke sana ke mari. Tak buleh keluar rumah kan. Naseb adik ipar akk kerja dekat..pastu dia tak balik lagi (malam masa tu), mintak tolong dia lah. Pitam oii...

    Mmg cadang nak tukar tombol tu, tp sampai la ni tak tukar lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye kekda.. ngeri rasanya.. biar la ni jadi first n last.. sampai skrg eyza dh x masuk bilik air tu.. Fobia..

      Nasib baik kekda dalam rumah.. ada handfon.. mcm eyza, ape pun xde.. pengajarannya.. pasni masuk mandi pun bwk fon.. :)

      Delete
  5. tombol pintu nih memang bahaya.. akak opis pernah terkunci kat dalam toilet opis.. pintu depan umah pernah rosak, lastly masuk keluar guna pintu dapur.. apapun alhamdulillah selamat jugak kan walaupun terpaksa duduk selama 8 jam dalam toilet..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la.. Alhamdulillah sangat.. kalau la husband balik lambat.. x tau la apa jadi kat eyza..

      Delete
  6. Ya Tuhan Eyza..berdebarnya saya baca..syukur awak and husband okay..tangan awak ok tak?

    (eh lupa, salam perkenalan..lol!)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eyza pun masa tu berdebar Lina.. Alhamdulillah.. tangan dah ok.. 5 hari dapat cuti masak sbb husband yg masak.. :)

      Salam Perkenalan..

      Delete
  7. Assalam sis,
    yaAllah bederau iols baca entry ni
    alhamdulillah semua dah ok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah.. pasni harap la dijauhkan kejadian camni..

      Delete
  8. Oh xsangka boleh jd mcm tuu...kalau sy da pengsan kut..sbb xleh tempat sempit..syukur da selamat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang syukur sangat2... fobia la jugak..

      Delete
  9. Aaaa scary jugak. Klu emi pun mesti panik gila. Emi pernah terkunci kat dalam bilik je, sebab tombol rosak. Itu pun nasib baik time tu malam, sume org ada kat rumah. Terkunci dlm bilik blh jgk buat2 takde pape, tido sepanjang hari. Kahkah. Klu dlm toilet mmg agak bahaya sebab udara dlm toilet x byk pun..boleh lemas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang masa tu k.eyza dh rasa lemas.. pastu sejuk pun ia jugak... macam-macam perasaan.. Alhamdulillah la tak pengsan dalam tu..

      Delete
  10. Huhu.. Mmg trauma habis...
    Alhamdulillah.. Segalanya selamat... Mmg seriau la kalau ada ank... Huhu... Nauzubillah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah sangat.. tak dapat nak bayangkan kalau anak dok menangis kat luar..

      Delete
  11. Saya datang ziarah, baca entry dan follow...
    Moga diberkati dan dirahmati Allah selalu... :-)

    ReplyDelete
  12. sampai 8 jam tuh?lama gilaaaa....apa pon semua selamat ......thriller habis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang thriller.. dah rasa macam drama.. tapi hakikatnya ni betul2.. bukan cobaan..

      Delete
  13. adoii x memasal...kalau kita au la nanges!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la.. mati kutu la jugak 8 jam dlm tu.. :)

      Delete
  14. ya allahhhhhhhhhhhh serius 8jam? omaiiii............................... tapi kan eyza, ida mmg mandi ke masuk bilik air ke, mmg jenis tak kunci pintu, ida biasa renggangkan sikit je. ida penakutt HAHHAHHAHA.....lagipun bukan ada sape kat umah, duduk berdua je xde sape nk tgokkk kekekkeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. 8 jam Eida.. seriau.. dah sampai tahap pasrah jer... skrg ni mmg dh tak tutup pintu.. lantak la..tp kalau ada org dtg tutup gak la.. malu..hihihi..

      Delete
    2. Assalam ida & eyza,
      nak kongsi rahsia jugaks ni
      iols pun masuk bilik air n jamban tak kunci pintu
      alaaaaa
      rumah ada my mum, huuby n anak ja pun
      tapi ada gak kes si boboboy tolak pintu time iols kusyuk meneran
      menjerit la kaaaaaaannn :P

      Delete
    3. hahaha.. bila ada kes tolak pintu yang risau tu.. skrg ni kalau tinggal sorang.. eyza mmg tak kunci pintu.. :)

      Delete
  15. sory la. sambil baca aku duk tergelak sorang-sorang. Macam kisah drama tv la yang aku pernah tengok dulu-dulu, selalu watak baik akan sembunyi dekat bilik air/bilik stor bila ada perompak masuk rumah. Kemudia ada hero selamatkan. Cuma cerita ni lain skit kan tapi ending tu sama....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha... eyza yang alami ni pun sampai skrg rasa cam tak caya.. macam mana la bole terjebak dlm citer camtu..

      Delete