::berjalan-jalan di Kota Bharu:: - Blog Eyzamiel

7.12.09

::berjalan-jalan di Kota Bharu::

hari jumaat tempohari aku ponteng keja sbb ikut hubby gi kelantan.... aku bukannya sengaja nak ponteng..kalau ikutkan perancangan awal...aku malas nak ikut hubby gi sana sbb cuti aku tggl 3 hari jer... tapi hubby pujuk gak aku ajak temankan dia... lupa plak aku nak bgtau.... kitaorg pg kelantan sebab cousin hubby nak nikah dgn org KB....
kul 10 pg aku ngan hubby dah gerak dr umah pg jln. kelang lama utk amik pengantin lelaki...jammed teruk....maklumla hari bekerja.... pas dah ambik cousin kitaorg pg rumah sarawak dekat the mall utk amik pakcik & makcik pengantin... serta barang2 hantaran...dalam kul 1 ptg baru kitaorg gerak dr kl... jauh jgk perjalanannya... dah la kitaorg tersesat masuk kg. org asli... kelakar jer..macam mana la bole sesat..hi..hi.....dekat kul 11 mlm baru kitaorg sampai umah pengantin.. nasib baik la akad nikah buat malam esoknya... kalau malam tu..x tau la mcm mana....

esoknya....
aku,hubby,pakcik & makcik cousin gi shopping kat bandar KB... plan asalnya...kitaorg nak shopping jap jer kat KB pastu nak pg rantau panjang.... tapi x jadi sbb jalan2 kat situ jer sampai kul 6 ptg..dah x sempat nak pg Rantau Panjang.... sbb malam cousin nak nikah.....kitaorg sempat pg KB Mall, kedai2 kat bandar KB n yg paling best... Pasar Siti Khadijah..... aku sempat gak la memborong kain pasang,keropok,telekung, tudung n yang paling best kain sutera...... rabak gak la poket aku ni...dah la lambat lagi nak gaji....

malamnya...kitaorg sembahyang berjemaah ramai2 kat masjid..n pas isyak... baru akad nikah... cousin hubby ni nikah anak pak imam kat kg tu...dah la tu...bapak dia yg nikahkan sendiri...apalagi berpeluh la dia.....banyak kali jgk la baru dapat lafaz sah...hi..hi...
tapi Alhamdulillah.. semuanya dah selesai......

esoknya...lepas jer makan beradap...kitaorg gerak balik kl dalam kul 1.... kul 9 mlm baru sampai kl....singgah kat giant tmn. permata sbb nak beli ayam..ingatkan nak balik masak...tapi rasa cam x larat pulak..last2 kitaorg makan kat NZ jer..... n pastu amik adik aku n terus balik umah...semua keletihan.....

pagi tadi mcm malas jer nak pg keje..tapi disebabkan aku dah ponteng hari jumaat..kena la jgk masuk opis hari ni... ni pun rasa letih lagi....


pengantin tgh berdebar-debar mengadap bapak mertua....


pasangan pengantin..............

p/s:aku dah ngantuk...aku masuk tido dulu...hi..hi...

No comments:

Post a Comment