::Hari Bersama Mekdi:: - Blog Eyzamiel

11.7.12

::Hari Bersama Mekdi::

Pagi tadi aku lambat gi kerja...
Hujan..
Apalagi, syok la tarik selimut...
sedar2 dah pukul 7.00..
subuh gajah la jawabnya...
memandangkan kereta aku still ada kat opis..
Hubby la yg kena hantar....
Kuar je dari umah..
tetiba teringin nak makan sarapan mekdi..
suh hubby Drive Thru..
Beli set breakfast...
aku satu set, hubby satu set..
ok, sampai opis kul 8...
lambat setengah jam..
Rilekla, nak buat camne..
mintak bos sign je la nanti...

Petangnya pulak....
hubby ambik aku..
pergi kat kereta..
dah tukar bateri pun, still takleh start...
ni mesti  bukan sebab bateri..
ada benda lain yang rosak...
dah la kereta kat tingkat 5..
camne nak bawak turun....
start pun tak boleh...
Nak tak nak, esok terpaksa la bawak mekanik panjat tingkat 5....
Balik dari tu..
aku dah stress...
duit lagi tu..
perut pulak rasa lapar..
hubby pulak nak gi jumpa kawan dia..
ada hal kerja...
aku pun apa lagi..
sebelum hantar aku balik nak beli makanan dulu...
sebab kat rumah lauk dah abis...
makanan yang paling cepat dan mudah..
Mekdi la lagi..
sebab kat depan opis aku jer...
Drive Thru lagi sekali...
Tamak..
Beli set yang besar...
dah dapat set tu hepi sbb ada gelas (tak pernah kumpul sebelum ni)..
Ni gelas pertama..
Tapi, dalam hepi...
Frust jugak sebab, orang Mekdi dah salah bagi..
Aku mintak Sundae Coklat, dia bagi Stoberi...
Takpe la, redha je la...
Sampai je umah...
rasa nak makan nasi..
terus mesej hubby..
suh beli ikan..
malam ni nak masak singgang..
Mekdi?
Makan jugak, alas perut sementara tunggu hubby bawak balik ikan...






Nota kaki: Diet aku masih tak berjaya lagi.. :)

No comments:

Post a Comment