Segmen Ben Ashaari : Aku , seorang BLOGGER ! - Blog Eyzamiel

12.9.14

Segmen Ben Ashaari : Aku , seorang BLOGGER !


Dah lama jugak la Ben Ashaari tak buat segmen.. Ni bila dah buat.. harus la aku join.. Syarat nak join ni pun mudah jer.. Dia ada step by step..

Mula-mula.. letak header blog Abg Ben kat permulaan entry.. OK DONE.. dah letak kat atas tu.. langkah kedua plak, letak tajuk SEGMEN BEN ASHAARI : AKU, SEORANG BLOGGER !  dan linkkan ke blog Abg Ben.. yang ni pun aku dah buat...

Dah settle 2 task tu.. sekarang ni.. kena jawab soalan plak.. soalan-soalannya ialah:-

Solan pertama :


Terangkan secara ringkas peranan anda sebagai seorang blogger kepada orang sekeliling anda , masyarakat dan negara .. Apakah isu yang ingin tekankan terutama sekarang ini ! 

 - Peranan sebagai seorang blogger? Ermm.. jap ek.. nak fikir dulu.. ok..ok.. dah dapat jawapan.. Sebenarnya kan sekarang ni peranan blogger dah sama penting ngan wartawan.. kadang-kadang ramai yang lebih percayakan artikel yang dikeluarkan oleh Blogger sebab blogger lebih cepat menyampaikan sesuatu berita/cerita.So, sebagai seorang blogger kita tak boleh la nak keluarkan cerita yang tak pasti.. sebab.. kalau salah apa yang kita tulis.. salah la yang orang akan faham.. Isu yang ingin ditekankan : Bukan senang jadi blogger ni.. banyak yang nak kena fikir.. :)


Soalan Kedua :


Jika anda mampu dapat pendapatan dari blog sehingga ribuan ringgit , apakah anda akan berhenti bekerja dan menjadi blogger sepenuh masa. Apakah bisnis yang akan anda lakukan sebagai Backup Plan masa depan ? 

 - Pasal berhenti kerja tak pasti lagi.. maybe tetap akan teruskan blogging sebagai part time jer.. ataupun akan ambik pencen awal (kalau masa tu dah umur 40++) dan menjadi blogger sepenuh masa... Aku ni suka jugak fesyen... dan suka tengok orang yang badan 'comel' cam aku ni bergaya dan pakai baju cantik-cantik.. aku ingat nak bukak bisnes yang berkaitan dengan Baju Plus Size.. bole la aku sambil jual, sambil jadi model sendiri.. hihihi...


Soalan ketiga :


Ceritakan sedikit mengenai harapan anda sebagai seorang blogger terhadap dunia blog ini ? 

 - Harapan aku dalam dunia blog ni mestila nak success dan berjaya macam Abg Ben.. Untung-untung dapat gi Paris gak! :)


Ok.. settle.. kalau korang nak join jugak.. klik sini yer.. Selamat bersegmen..

15 comments:

  1. Singgah di sini ..blogwalking dari segmen yg sama..

    ReplyDelete
  2. Moga satu hari kita dapat berada sebaris dengan Abg Ben yer... Salam kenal dari zumal ^_^

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Eyza.. Salam kenal! ^_^
    Amboi, cantiknya blog.. Suka tengok sebab kita suka kaler purple.. Hikhik!
    Btw datang melawat sini dari segmen sama.. Hehe..
    Semoga cita2 & impian Eyza untuk berjaya dalam duni blog ni berjaya hendaknya.. Amin..
    Done follow sini.. Jemput singgah ke blog saya juga ye kalau sudi.. ^_~
    SEGMEN BEN ASHAARI : AKU, SEORANG BLOGGER !

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum, huda singgah sini.
    http://nurfarahudahud.blogspot.com/2014/09/segmen-ben-ashaari-aku-seorang-blogger.html

    ReplyDelete
  5. Salam perkenalan dr sy
    Utk blog yg secomel tuan nya
    tellingstory11.blogspot.com
    Semoga tercapai impian yg dicita2kan

    ReplyDelete
  6. yup betul tu, blogger lagi cepat untuk syarikat nak mengiklankan produk mereka..semoga akk terus success dalam blogging..akak jemput join simple giveaway saya..berkenaan produk ecover..pilih satu produk je dan komen..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq Nad.. ok.. jap lagi akak BW.. baru dapat bkk blog pas bercuti dari berblogging beberapa hari.. :)

      Delete
  7. Hai Eyza,
    salam kenal dari segmen ben ashaari, follower 359

    ReplyDelete
  8. pergi paris ajak ida kekekekke ~ #kuatberangan HAHHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eyza ni berangan je lebih.. silap2 Eida gi Paris dulu sebelum eyza.. :)

      Delete