InspiTari 2012 & Makan2 di Kg. Baru - Blog Eyzamiel

14.10.12

InspiTari 2012 & Makan2 di Kg. Baru

Hari Jumaat tempohari aku n gang gi tengok Inspitari kat Dewan DBKL... kiranya, ni last hang out ngan membe Ampang sebelum aku bertukar ke tempat baru..... Kitaorg gerak dr Ampang lepas Maghrib... sebab dah agak lewat, jalan pakai Highway AKLEH... rupanya.. time susur nak keluar dari Highway lg dah jammed... Ingatkan nak gi makan dulu sbb perut dah berkeroncong... tapi, elok jer sampai kat DBKL, dah pukul 8 lebih... x jd la nak makan dulu, terus naik ke Auditorium... Elok sampai sana, kitaorg x dapat masuk pulak sebab pas dah habis.. Adoi, Cikgu Teater kitaorg cakap x payah pas... dah satu hal kat situ... last2, nasib baik la petugas kat situ baik hati.. bagi jugak kitaorg masuk.. tapi, kena duduk kat tangga, sebab kerusi dah penuh.. tangga pun tangga la.. janji dapat tengok...

Dah tak dapat masuk, bergambar jer kat luar... Nasib baik, last minit dapat... TQ yer akak2 petugas yg baik hati....
Pengacara Malam tu ialah Hani (Anak Penyanyi Yusni Hamid) ngan Azrol.... kelakar betul Azrol... memang x membosankan... Best sangat Inspitari ni.. Tiap2 JKKN Negeri akan hantar 1 penyertaan kecuali JKKN Ibu Pejabat jer hantar 2.... aku paling terhibur ngan persembahan dari JKKN N9.. tarian piring.. klasik dan bagus teknik diaorang... kalau ade jatuh sikit2 tu biasa la...

Persembahan dah habis.. semua penari berkumpul atas pentas.. Ramai kan?
Dah habis persembahan, kitaorg gerak gi Makan kat KG. Baru.... Suraya Seafood kalau x silap aku..... aku memang puas hati ngan makanan kat situ... cepat, sedap dan murah... yang paling aku sukaaaaaaaaaaaaaa sangat ialah Siakap 3 rasa.. Mabeles....


Macam2 yang kami order... macam x makan sebulan.. :)
 Masa nak balik tu, kami siap tapau Pulut Mangga sebab tengok ramai yang beli..... sure sedap kan....


satu bekas ni RM 4.00.. Murah kan?

Balik jer umah terus aku bukak.. x sabar nak makan...

Tuang jer santan dalam tu...

Ambil pulut, santan dan mangga... pastu makan... Ermm... memang sedap.... aku recommed sangat pulut mangga kat Suraya Seafood ni.....

Dah puas berjalan dan perut pun dah kenyang.... apa lagi, terus la tido..... : Macam mana la nak kurus kan? memalam pun makan x henti2... :)


Notakaki: rasa mcm nak makan Pulut Mangga lagi... Sedapnya...




No comments:

Post a Comment