::Juvana:: - Blog Eyzamiel

26.4.11

::Juvana::

Semalam aku ngan hubby layan citer Juvana kat TV3...
Tetiba teringat pulak masa zaman-zaman sekolah dulu...
Sekolah aku dulu dekat dengan Sekolah Tunas Bakti (macam Henry Gurney gak la)..
Sekolah budak2 bermasalah..

Bila mereka berkelakuan baik sikit...
Mereka bole bersekolah kat sekolah biasa tapi masih kena duduk kat Tunas Bakti...
Just sekolah jer kat sekolah biasa, sampai waktu kena balik....

Kebanyakan budak2 Tunas Bakti ni akan bersekolah kat sekolah aku...
Aku pun tak tahu naper sekolah aku jadi pilihan...

Masa mula2 diaorg masuk...
kitaorang semua mcm tak berapa suka...
Tapi bila kita bergaul ngan diaorg ni...
barula kita tahu macam2 perkara....

Ada yang masuk kat situ bukanlah atas kesalahan yang berat sangat...
Selalunya kes Tak Terkawal macam curi motor, rempit dan macam kes yang parents dah x bole kawal sampai buat report polis....
Diaorg ni kebanyakannya kurang kasih sayang keluarga...

Pendapat aku la..
budak2 camni tak patut kita sisihkan..
kena bagi semangat dan nasihat...
InsyaAllah.. diaorang akan berubah....

P/S: Dah lama x jumpa ngan diaorg semua... harap2 la semuanya menjadi manusia yang berguna....

Kalau nak duit lebih, jangan lupa klik kat sini yer...

No comments:

Post a Comment